307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 24 sep 2018 - 15:51:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 sep 2018 - 22:37:18 

Ik ga binnenkort mijn nieuwe set inbouwen welke bestaat uit de volgende onderdelen,

Radio: Pioneer DEH-X8700DAB
Stuurbediening interface: via Gentry :D
Speakers voor: Pioneer TS-Q171C
Speakers achter: Pioneer TS-1302i
Versterker: Pioneer GM-X742
Subwoofer: Rockford Fosgate R1L-1X12

De deurspeakers zullen zonder versterker direct op de radio worden aangesloten. De Pioneer versterker wordt gebrugged op de Sub aangesloten.
Omdat ik de sub makkelijk wil kunnen verwijderen (met de kids heb ik de laadruimte vaak nodig) heb ik besloten de versterker onder mijn stoel te monteren. Op de sub heb ik een Speakon connector gemaakt om het zo plug and play mogelijk te maken.

Nu zit ik met drie vragen.

1-
De versterker heeft 2 x 20 ampere zekeringen. In de handleiding van de versterker staat dat de plus bij de accu gezekerd moet worden met 2 x 30 ampere.
Aangezien ik een zekeringhouder heb voor 1 zekering vraag ik mij af of ik dit ook met 1 zekering (2 x 30 = 60 ampere??) kan doen?

2-
Aangezien de versterker gebrugged wordt zal ik maar 1 tulp (RCA) naar de versterker hoeven brengen. Vraag is op welke ingang van de versterker (linker of rechter kanaal) ik deze dan moet aansluiten. Dit wordt namelijk niet aangegeven in de handleiding.

3-
Zitten er nadelen aan het uit elkaar plaatsen van de amp en de sub (lengte speakerkabel ca. 2 meter)?

Als jullie nog tips hebben waar ik rekening mee moet houden hoor ik het uiteraard graag (gain, fase, crossover, LPF/HPF, plus niet naast signaal zijn mij allemaal redelijk bekend).

Alvast bedankt voor de info!!! :D

Hieronder de pagina uit de handleiding met de info.
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 - 04:15:35 

De zekering bij de accu hangt af van de gebruikte kabel(dikte). De RD-223 kabelset bestaat zo te zien uit een dubbele pluskabel vandaar ook de dubbele zekering. Afstand tot de subwoofer maakt weinig uit maar zorg wel dat er een voldoende dikke kabel heen gaat, ik zou zeggen minimaal een goede 2x2,5mm² of 2x4mm².

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2018 - 08:18:43 

De voedingskabel is 20mm^ en de lengte zal ca. 2,5 meter zijn (achter gaspedaal naar binnen en Amp komt onder bestuurdersstoel).

Ik heb nu voor de speakerkabel kwalitatief goede 2x2,5mm, maar denk dat ik toch 2x5mm ga halen. Opnieuw trekken zit ik niet op te wachten :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2018 - 10:10:16 

2x 30a om vervolgens terug te gaan naar 1 kabel slaat kant nog wal... een zekering is bedoeld om doorbranden te voorkomen, en nu ga je 2 zekeringen parallel zetten... oftewel, 0 effect en bescherming!

Als je 2x 20a in de versterker hebt zitten en die stuur je aan Met 1 voedingskabel kun je volstaan Met 1x 30a.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2018 - 21:57:13 

Diazoni schreef:
2x 30a om vervolgens terug te gaan naar 1 kabel slaat kant nog wal... een zekering is bedoeld om doorbranden te voorkomen, en nu ga je 2 zekeringen parallel zetten... oftewel, 0 effect en bescherming!

Als je 2x 20a in de versterker hebt zitten en die stuur je aan Met 1 voedingskabel kun je volstaan Met 1x 30a.

Dat dacht ik dus ook, maar het staat echt in de manual.
Ik ga gewoon voor een goede enkele anl zekering. Heb er wel vertrouwen in.

Bedankt voor de replys!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]