307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 15 okt 2018 - 22:05:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 - 13:53:48 

Ha mede-307rijders!

De afgelopen dagen heb ik - zonder account - dit forum al een beetje afgespeurd, maar kan niet zo snel een passend antwoord vinden op mijn vraag. Hopelijk kunnen jullie me via deze weg verder helpen.

Sinds een tijdje zijn wij de trotse eigenaar van een donkergroene Peugeot 307 met een eerste toelatingsdatum van september 2001. De lichte lederen bekleding (met stoelverwarming :o, wat is dat lekker!) en het 'hout' afgewerkte dashboard zorgen steeds voor een comfortabel ritje! Het is geen snelheidsduivel, maar dat ben ik gelukkig ook niet.

De standaard (brandless) RD3 met Blaupunkt vijf CD-wisselaar begint echter een beetje saai te worden. In deze moderne tijden is het aansluiten van je smartphone via 3.5mm jackplug en/of BlueTooth wel echt een must. Long story short: ik wil zonder al teveel gedoe gebruik kunnen maken van Spotify of een andere muziekdienst in de 307.

Mijn eerste blik viel op een Yatour YTRD3-serie, al dan niet met BlueTooth. Echter, ik lees overal dat deze types enkel 307's vanaf het bouwjaar 2002 ondersteunen. Die vlieger gaat dus helaas niet op (tenzij iemand anders me ervan kan overtuigen dat dit wel zou moeten werken :wink:), en dus ben ik op zoek naar een passend alternatief.

De voorkeur gaat uit naar:
- Een makkelijk aan te sluiten interface;
- De CD-wisselaar mag komen te vervallen, maar liever niet uitbouwen. Dat geldt overigens ook voor de RD3 zelf ook. Zo origineel mogelijk houden die hap;
- De interface moet beschikken over 3.5mm jack ingang;
- BlueTooth-ondersteuning is een pré.

Kan iemand aangeven wat de opties hierin zijn of wat de ervaringen zijn met de Yatour, in combinatie met bovenstaande setup? Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 - 16:27:42 

Vergeet het maar, een wagen uit 2001 is VAN bus en daar is geen Yatour voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 29 aug 2017 - 19:52:08 

Zeker is daar een Yatour voor, maar ik weet bijna zeker die wil je echt niet.

Yatour is niet zo gebruiksvriendelijk als het lijkt, geluid is ook niet zo best.

Wil je hem toch, even de radio er uit halen, type nummer aflezen en kijken of de Yatour hem ondersteund, denk het wel want je hebt een wisselaar er in zitten

Anders smpel een Parrot MKi er in, schermpje kun je nog wel ergens mooi wegwerken, nog mooier, die oude meuk er uit en een mooie dubbeldin met oem lijkend afwerkrandje er om, gelijk beter geluid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 - 10:07:55 

Thanks voor de tips!

De Parrot Mki had ik inderdaad al in een paar topics voorbij zien komen. Ben echter zelf niet zo'n fan van de look-and-feel (over de kwaliteit ben ik zeer tevreden, weet ik uit eerdere ervaringen!).

Ik ga mijn horizon even verbreden. Tips en trucs zijn nog steeds welkom :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 - 11:45:18 

Ik heb sinds kort een Bury CC9058 op mijn RD4 om dezelfde redenen die jij aangeeft. Na jaren van parrots ben ik veel blijer met de Bury. Geen onderbrekingen in de BT verbinding en een betere versterker voor muziek streamen. De aansluitingen zijn legio: BT, AUX en zelfs opladen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]