307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 25 apr 2018 - 18:16:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2017 - 16:18:40 

In heb al aardig bijgelezen op dit forum maar blijf toch wat vragen houden over wat nou het beste/slimste is....

In mijn peugeot 307 uit januari 2008 zit standaard een rd4 autoradio met stuurbediening en boordcomputer functies om de klok en datum in te stellen.

Wat ik wil is de mogelijkheid om usb en bluetooth te gebruiken. Beide mogelijkheden zitten er niet op.
Bij keuze voor nieuwe radio is navigatie en dab+ wellicht ook slim?

Via wat zoek werk kwam ik op de volgende mogelijkheden.

Yatour of vergelijkbaar iets.

Voordeel:

Via de aux in makkelijk aan te sluiten en weg te werken in dashboardkastje.
Functies blijven werken van stuurbediening en boardcomputer via de rd4.

Nadeel:

aux in (cd wisselaar) moet geactiveerd worden.
Schijnt zacht qua geluid te zijn. Dit omdat de aux in niet versterkt wordt of de Yatour zelf niet versterkt....
Iemand hier ervaring mee?

parrot mki9000/mki9100/mki9200

Voordeel:

Makkelijk aan te sluiten door tussen de radio en speakers te plaatsen.
Functies blijven werken van stuurbediening en boardcomputer via de rd4.

Nadeel:

losse bediening voor de parrot. Al kan het via stem bediening, lees ik
Iemand hier ervaring mee?

Aftermarket autoradio.

Voordeel:

Alles in 1 apparaat met alle benodigde functies.
Werking via stuurbediening mogelijk?

Nadeel:

Blijft de boardcomputer goed werken. Treden er geen storingen op?
Extra accesoires/aanpassingen nodig om de stuurbediening en boardcomputer te gebruiken?
Duurste optie.

Alle opties hebben zo te lezen op internet hun voor en nadelen. Ik heb zelf geen ervaring in mijn omgeving om dit te verifieren.
mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe autoradio omdat dan alles in te bedienen is (nadeel parrot) en het geluid zelfde sterkte is (yatour).
Enige waar ik mee blijf zitten. Ik lees dat meerdere mensen problemen hebben met de stuurbediening: oplossing is dat tussen de stuurbediening en autoradio een lead komt?
Soms lees ik ook dat de cruisecontrol na vervanging van de autoradio het niet meer doet. Lost een lead dit ook op?
Bediening van de boardcomputer doe ik nu via de menu knop op de autoradio. Ik lees de ene keer dat men dit niet meer kan. Anderen schrijven dat je dit toch via de stuurbediening kan doen of via de nieuwe autoradio. Kan dit echt? Ik lees het op het forum o.a. hier: viewtopic.php?f=12&t=13914 of viewtopic.php?f=12&t=13742 Is een andere versie van de auto en mij lukt het niet?
Treden er geen storingen op in de boardcomputer omdat de autoradio is vervangen? Ook dit is soms te lezen op internet. Ligt dit aan de verkeerde keuze autoradio, wel of geen lead of verkeerd aansluiten door de persoon in kwestie?

Wie kan en wil mij op de juiste weg helpen?
Alvast bedankt.

Bijlagen:
rsz_20171027_124651.jpg
rsz_20171027_124651.jpg [ 75.32 KiB | 823 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 nov 2017 - 14:06:23 

Ik heb vorige week een 2din laten monteren, zie viewtopic.php?f=18&t=10464&start=420

Alles (incl. stuurbediening en boordcomputer) werkt nog perfect, maar je moet wel een stuurwielinterface erbij nemen. Zonder die interface gaat het niet werken. Ik heb een sub erbij in de achterbak en klinkt echt super. Wel is het best prijzig inderdaad.

Muziek via Parrot schijnt erg slecht te zijn hoor ik van verschillende kanten.

Succes ermee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2017 - 19:26:32 

Ik heb je topic doorgelezen. Ziet er goed uit. Ik twijfel nog enorm.
Ik rij echt zelden, maximaal 10.000 km per jaar waarvan +/- 3000 tijdens de zomervakantie. Zeker tijdens die periode mis ik een usb of sd kaart aansluiting.
Ik wil echt wel de radio vervangen maar het bedrag moet er ook naar zijn. En ik zie genoeg autoradio's op het internet en het prijsverschil is voor mij al iets om er wat langer over na te denken. Zou ik nou iedere dag rijden dan zou ik sneller een beslissing nemen en gewoon ervoor gaan. Nu twijfel ik vooral of een autoradio van aliexpress al niet voldoende is bv en of dan zo'n adapter werkt op het stuur en boardcomputer. Dan ben ik voor de helft al klaar :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]