307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 apr 2018 - 06:43:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen + vraag
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 - 15:58:06 

Dag allen,

Allereerst iedereen natuurlijk de beste wensen voor 2018!!

Ik ben Ralph en al sinds 3 jaar in het bezit van een peugeot 307 uit 2004. Heb inmiddels zelf een trekhaak eronder gezet en xenon geplaatst. Ben niet super handig maar vind het wel leuk om bepaalde projecten zelf te doen.

Ik heb nu bedacht dat ik het slechte geluid van de RD3 radio wel zat ben en wil graag een andere radio plaatsen. Heb nog een subwoofer + versterker (Hilfonics 800 watt/400rms en een Bosch mann xv-888 versterker 1200 watt) liggen. Deze wil ik graag inbouwen plus wat extra speakers in mijn auto. Ik ben erachter dat het te doen moet zijn, maar kom er niet helemaal achter welke radio het beste te gebruiken is ipv de RD3. Ik zit te denken aan een Pioneer aangezien ik daar de beste verhalen over lees.

Mijn vraag is dus eigenlijk aan de kenners hier, welke radio raden jullie mij aan en welke verloopstekker heb ik eventueel nodig? Kosten wil ik graag tussen de 100-150 euro houden.

Hoop op reacties....

Profiel  

Berichttitel: Re: Voorstellen + vraag
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 - 23:51:11 

hoi ralph

Hoop dat je met veel plezier in je 307 rijd foto,s zijn we gek op, :D
En kwa radio? alle radio zijn prima 1din of dubbel din, zolang je er maar een verloop stekker tussen doet komt het allemaal goed.
En als je je stuurbediening wil blijven gebruiken raad ik je aan om naar een radio te kijken die dat kan en dan een kasje er tussen te zetten.
Je kunt aan gentry vragen voor een kasje, of kijk een bij heuts :D
Maar doe altijd een verloop stekker of een kasje er tussen, ga er niet aan solderen dat kan nare gevolgen hebben!
Btw als je je RD3 vervangt zie je geen radio info meer op je display,

veel plezier!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 jan 2018 - 00:23:25 

Dag Rubke,

Bedankt voor jouw antwoord. Dat ik op het display niks meer kan zien vind ik niet zo erg. Het gemis aan geluid is erger :wink:
Ik ben al bezig met het zoeken van een verloopstekker. Heb er 1 gevonden bij Winparts speciaal voor de peugeot 307 waarbij gezegd wordt dat alle radio’s daarmee aan te sluiten zijn. Ik hou jullie op de hoogte van hoe het gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 08:51:42 

Ff wat foto’s mbt wat ik van plan ben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 20:59:10 

Ik heb de DEH-P77MP en die heb ik net op een bijzondere manier aangesloten in mijn Peugeot 307 uit 2004. Ik had een verloopstekker gehaald:

Afbeelding

Maar kreeg met geen mogelijkheid de stekkers van de peugeot erop aangesloten. Op advies van een monteur van de garage waar ik altijd kom heb ik de stekkers aangesloten op de stekker die bij de radio zat en alles doet het. Ik heb echter wel een probleem mbt het uitzetten van de radio. Hij ging in eerste instantie uit na een seconde op 10 als ik de deur van de auto op slot deed, echter na 2 keer rijden blijft de radio toch aan staan terwijl de rest uit gaat. Zou dat met het rechtstreeks aansluiten van de radio te maken hebben? Weet jij dat toevallig? Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. We hebben de rode en gele kabel al omgewisseld in de hoop dat de onderbreking wel zou plaatsvinden en continustroom eraf zou zijn. Wil er ook nog een versterker op aansluiten en een sub....weet alleen niet of dat slim is zonder dat ik dit gefixt hebt. Heb eigenlijk het idee dat ik een verkeerde verloopstekker heb gekocht/gekregen....de isostekker pasten er gewoon echt niet in...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 21:31:15 

Het bekende probleem.
Heel gauw oplossen door het verloopstekkertje van de Peugeotdealer. Dat stekkertje zorgt er voor dat als je de sleutel uit het contact verwijderd de radio uitgaat. Die stekker zorgt er ook voor dat het geheugen van radio bewaard blijft en voorkomt in de toekomst vreemde storingen.
Onderdeelnr van de stekker 9706.86, kost 10,96 bij de dealer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 21:43:58 

Betekent dit dus dat ik gewoon het verkeerde stekkertje heb?

En betekent dat ook dat je alleen de standaard zwarte stekker ‘bypasst’ met de verloopstekker en de witte stekken WEL gewoon rechtstreeks op de bijgeleverde radiostekker aansluit?

En geeft dus ook aan dat de stekker (zie foto) die ik gehaald had gewoon de verkeerde is? Ik kreeg namelijk de zwarte stekker er wel in, alleen de witte met geen mogelijkheid...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 22:43:34 

Er zijn maar twee oplossingen mogelijk, goedkoopste, verloop die je alleen bij de dealer kunt krijgen, of een stuurwiel bedienings interface.
En ik kan je ten stelligste afraden om de radio zo te laten zitten, je stoort nu de data lijnen in de auto met mogelijk grote schade tot gevolg.

En een aanrader, voordat je verder gaat, lees je eerst eens goed in in het audio topic.

PS, de verloop die je hebt is voor een CANBUS 307, niet de VANBUS.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2018 - 22:49:39 

Ik heb inmiddels al contact met Gentry....ik ga bij hem een stuurwielinterface halen...

Hij geeft aan dat het allemaal niet zo”n vaart zal lopen, maar dat voor de zekerheid een interface aanschaffen een pre is..

Ik heb trouwens zeer aandachtig het forum doorgelezen daarom heb ik ook een verloopstekker gehaald bij WINPARTS, heb zelfs gebeld om te vragen of het de goeie was...helaas niet dus. Ik moet dus blijkbaar een VANBUS hebben...
Zal straks ff foto die ik gevonden heb plaatsen. Dat zijn dezelfde stekkers als bij mij radio de RD3...dat is VANBUS dus?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 04 jan 2018 - 00:26:08 

Zo’n soort stekker zit er in mijn auto waar standaard radio aan vast zat:

Afbeelding

Vooral die ‘clip/uisteeksel’. aan de rechterkant was de reden waarom ik niet beide stekkers in de verloopstekker kreeg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 - 21:26:31 

Weer een stukje verder. De pluskabel alvast getrokken vanaf de accu naar achter via de kabelgoot aan de bestuurders kant. Wat een gedoe was dat zeg.... De kabel is erg dik en heb 1,5 uur staan pielen om dat ding door het gat achter de accu te krijgen zodat hij bij het gaspedaal uit zou komen. Opeens had ik heb blijkbaar goed en trok ik hem er soepel doorheen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de blauwe kabel trekken langs de goot aan de bijrijderskant en dan achter alles aan proberen te sluiten.

Ff vraagje: Ik heb vier tulpaansluitingen achter de radio (rood/wit) en een kabeltje met tulpstekkertjes van SUB op staat. Ik heb veel nagezocht, maar kan weinig info vinden over dat kabeltje met SUB erop dus heb het idee dat ik de versterker (blauwe tulpkabel naar versterker) beter kan aansluiten op een rood/witte tulpuitgang, klopt mijn hypothese?

Hoop vandaag of morgevroeg een reactie te krijgen want weet dat de kennis hier is :wink:

Alvast bedankt en fijn weekend!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 - 22:45:15 

De SUB aansluiting is voor een versterker voor een SUBwoofer, dus als je geen woofer aansluit gebruik je de gewone tulp aansluitingen

En nog terug te komen op je vraag, ja je hebt VANBUS, anders had je verloop gepast, voor canbus is er zat te krijgen zoals je hebt gemerkt, vanbus is niet echt interesant door de korte periode van productie, en de weinige modellen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 05 jan 2018 - 23:10:56 

Bedankt voor jouw antwoord. Begrijp ik goed dat je bedoeld dat de stekker met tulp voor SUB rechtstreeks op een monoversterker aangesloten moet/kan worden en daar dan de subwoofer op aangesloten moet/kan worden? Ik heb nu namelijk het idee om de subwoofer te bruggen op mijn versterker en op de andere aansluitingen 2 speakers aan te sluiten.

Baal ervan dat ik de verkeerde stekker heb gekregen en moet wachten op de interface van Gentry...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018 - 06:04:03 

Ja dat begrijp je goed, maar of het perse een mono versterker moet zijn kan ik je niet zeggen, maar volgens mij niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 jan 2018 - 07:21:07 

De tulp aansluiting met sw/sub worden niet veranderd qua aansturing uit de radio, deze kan je rechtstreeks op de sub aansluiten op poort 1&2.

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]