307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 17 dec 2018 - 00:42:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 jun 2018 - 12:47:08 

Het fhantom werkt wel iets, maar slechte kwaliteit versterken blijft slechte kwaliteit.
En heb je gemeten of er 12 volt op de blauwe draad komt, als dat er niet is heeft het geen zin en dan werkt de fhantom versterker ook niet.

En de stekkertjes kun je overal kopen, prutsen aan bedrading kan een groot risico zijn, vorige week nog ervaren op het werk bij ons, was een klein beetje kortsluiting in een koelmotor, schade meer dan een miljoen.Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 11:21:27 

Ja ja ja ja meneer Doornekamp dat kunt u wel zeggen en daar heeft u een punt, maar ik pruts aan een radiotuigje, niet aan een carburator.

Hoedanook, jullie lijken gelijk te krijgen. Heb net de blauwe draad uit de gister aangekomen adapter aan punt 11 gehangen.
Het signaal is iets sterker - 5 senders ipv alleen 100% NL, maar ik ben er nog niet.

Nog maar eens met die remote kabel proberen dan... nu met een beter stekkertje. Straks ergens even halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 11:41:17 

Ja Ja, een klein draadje die kortsluiting maakte, en als je zoekt op radio inbouw wil je niet weten hoeveel er vernield word tot zelfs compleet afgebrande wagens.
Maar lekker eigenwijs blijven prutsen, succes, ik stop ermee. :shock: :shock: :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 11:56:06 

Da's nou 't lullige van zo'n forum - je ziet de grote smile niet waarmee ik m'n jajajaja-reply schreef.
Mocht ik je tegen de haren ingestreken zijn- excuses. Ik waardeer je hulp zeer!

En ik zal beter op de aansluitingen letten.
:-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 17:04:44 

Geen smiley te zien in je bericht op tapatalk, dus ja dan komt het niet over he, en dan krijg je zo'n reactie, komt over of je niks met de adviezen wilt doen, terwijl je aangeeft 0,0 ervaring te hebben.
Ik heb de ervaring gehad, gelukkig niet zelf veroorzaakt van een compleet dood verklaarde nieuwe wagen, effe een draadje door de eigenaar lullig aan elkaar gedraaid, compleet de computers opgeblazen, kosten waren 4000 euro voor herstel.

En kabels in de auto met deze kabelschoentjes doorverbinden https://www.allekabels.nl/kabelschoentj ... choen.html
Of aan elkaar solderen en isoleren met een krimpkousje er omheen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 24 jun 2018 - 22:06:04 

Blij dat je me nog wilt helpen...

Ik vermoed dat er geen spanning staat op die remote-kabel. Heb 'm tegen m'n tong gehouden (zul jij wel pure prutserij vinden, zo zonder voltmeter) met 't contact aan - niks.
Hoe zou dat kunnen komen?

En waar vind ik dan nog een 'beschikbare' geschakelde 12v-kabel? Moet ik er zelf éen bij trekken?
Dat zou wel hogere 'autokunde' zijn voor mij - tot nu toe deed ik alles via de twee DIN-brievenbusjes - voor het trekken van een extra 12v-kabel zou ik denk ik flink meer moeten openmaken aan 't dashboard?

Still seeking for the stations...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 08:38:52 

12 volt lukt je niet met de tong, vind knap dat je erbij kwam, maar je gaat het niet voelen. je kunt het proberen te meten met een lampje,
blauwe draad tegen de punt en het huis tegen een massa, wel de radio aan hebben staan, anders doet die het niet.
Maar simpeler, rij effe langs een bouwmarkt, haal uit die 2.50 euro bak een simpele spanningzoeker.

Bijlage:
spanningzoeker.jpg
spanningzoeker.jpg [ 16.26 KiB | 1084 keer bekeken ]

En voor een andere goede 12 volt geschakelde + is het veiligst het oplaadpunt/aansteker pakken naast de versnellingspook, kan gewoon via die brievenbussen en het loshalen van de pookhoes, maar dan moet je wel de goede van de 3 kabels pakken, de dikke met spanning als het contact aan is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 25 jun 2018 - 10:09:10 

Je bent geweldig, Doornekamp. Dank voor al je geduldige hulp! Ik ga er straks mee aan de slag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 jul 2018 - 15:24:00 

gebruik je geen verloop stekker van de Peugeot naar een iso kabel van een aftermarket radio?
Of een stuurbediening kasje?
Die zetten pin 11 gewoon op de remote van de iso kabel van je aftermarked radio (somige aftermarked radios hebben 2 remotes op de isokabel kijk naar de kleuren )
IK heb er namelijk net even na gekeken :D ik gebruik een stuurbediening kastje :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 17:10:45 

tja... ik ben sowieso niet heel zeker van hoe dat zit met die pin 11.

bij mij is pin 11 nu 'leeg'. geen stekkertje, aan de 'auto'-kant dan. Aan de 'radio-kant' weet ik niet of-ie leeg is.
ik heb een spanningzoekertje gekocht, en ik ga vanavond kijken.

andere vraag: welke antenne-kabel moet op de fakra-adapter? ik heb er drie en ze passen alle drie.
blauw, paars of wit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2018 - 17:41:43 

Maak er eens een foto van, dan kan ik zien wat je bedoelt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]