307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 17 aug 2018 - 06:13:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bijna perfect...
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 - 23:39:25 

Ben sinds een anderhalve maand de trotse bezitter van de 307SW 110pk uit 2003 en hij bevalt me tot nu toe perfect...een paar kleine zaken zijn inmiddels opgelost door de garage, geen peugeot dealer maar geen klagen...datgene wat alleen door de dealer gedaan kan worden (nieuwe software laden ivm variabele oliepeil waarden op dash) wordt netjes uitgevoerd, voor mij kostenloos, bij de dealer...de volgende (kleine) gebrekjes zijn inmiddels verholpen:

- krakende deurstijlen (beetje smeermiddel op de kunststof busjes)
- defekte climate control verlichting
- loszittende bekleding achterzijde stoel
- rateltje in de fan van de aanjager
- gecupte banden vervangen (gratis!!!)

1 klacht was niet te reproduceren in garage en die was dat de peug even niet meer in de versnelling te krijgen (bij stilstand). Dit vergde wat zoek en voelwerk met de pook. Daarna was de klacht weer foets. Misschien een bekend probleem bij de 307's... Moet wel zeggen dat ik dat tot nu toe ook (nog) maar 2 maal heb meegemaakt...Oh ja...En de oliepeilindicator geft variabele waarden...Hoe dan ook, IK ben dik tevreden en hoop dat ook nog een hele poos te blijven... :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 - 14:10:14 

Ik denk dat het met de synchronisatie van de versnellingsbak te maken heeft. Had dat vroeger ook regelmatig met mijn 206 en was eenvoudig op te lossen door het ontkoppelingspedaal los te laten en dan terug in te duwen en de pook in versnelling te plaatsen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 dec 2006 - 23:06:24 

Kan zijn dat het met de synchronisatie te maken heeft...je suggestie om het koppelingpedaal op te laten komen en weer in te duwen mocht niet baten...ook meerdere malen koppelen en ontkoppelen hielp toen niet...hoe dan ook, sinds de posting van deze topic heeft het zich niet meer voor gedaan dus afkloppen dacht ik zo...wat zich wel voordoet de laatste tijd (en dat heeft niets te maken met de versnellingsbak) is dat er bij het starten van de motor (koude- en warme start) af en toe een (gesmoorde) piep te horen is...1 piep en dan niets meer (nee...'t is geen muis!!)...motor start gewoon, geen rare bijgeluiden, geen dashboard indicator die brand, helemaal niets...misschien iemand op dit forum die weet wat dit nou weer is... :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 - 10:05:31 

Als je buiten de auto staat, hoor je het dan ook. IK had ook zo'n raar gepiep bij koud start. Bijna niet hoorbaar binnen maar buiten toch goed hoorbaar. Naar dee garage geweest en blijkbaar was het ergens een riem die aangespanne moest worden

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2007 - 19:35:35 

@Bart_307

Draai je raampje open en luister maar eens als je het kontakt uitzet... :? :? :?

Trouwens...eenigen tijd geleden is mijn vliegwiel vervangen...onder garantie...dat gelukkig wel...het enige wat niet onder de garantie viel was de koppeling...die hoefde eigenlijk niet vevangen te worden maar omdat ie toch open lag en de koppeling er toch af en weer op moest deze maar gelijk mee laten nemen...hij loop nu weer als een zonnetje, géén eng gepiep meer gelukkig...tenminste...voorlopig althans :? :? :? :? :?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]