307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 21 feb 2018 - 23:03:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: OXYGO SW 110
BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2006 - 15:44:53 

Ben sinds 2000 km in het bezit van een 307 SW Oxygo met 110 Pk + roetfilter en ben er zeer te vereden over. Het is geen racemachien, maar wel zalig cruisen (cc als optie genomen).
Opmerkingskes:
De vetilator maak een luider geluid dan ik gewoon ben bij andere auto’s (toyota, deawoo), maar dat is allen storen bij stationair draaien. Volgens de garage ligt het aan de pollen filter, als het nog stoorde bij de volgende beurt (10000km) moest ik het maar melden.
Het kapje achter te achteruitkijk spiegel (waar de stekker voor regensensor achter moet steken) ontbrak bij levering, maar is in bestelling.
Of het een bug of een feature is weet ik niet, maar de achter-ruitwisser wist niet als die in interval stand blijft staan nadat je de opnieuw start. Naar uitstand en daarna naar interval stand en het is opgelost… (ver gezocht ?)
Ruitenwissers worden “wild” als je pas naar de carwash bent geweest. Ik vermoed dat er (waterafstotend) laagje op de ruit komt waardoor de sensor denkt dat de ruit natter is dan in werkelijkheid. (naar de carwash gaan is heel leuk met panoramisch dak ;-)
Ook de wissers hakkelen een tijdje door dat laagje.

Ter info;
mijn gemiddeld verbruik is 6.3 liter per 100km (=1/15.8) Door de hoge opbouw scheelt het veel of je 90 of 130 rijd (verbruik stijgt dan tot bijna 8 liter..)

Mochten jullie niks meer horen, dan ben ik nog steeds tevreden.

Groetjes,

jonas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 - 10:25:06 

achterruitenwisser verhaal; noem het een feature,
als je hem in de interval laat staan, s'ochtens opstaat met vorst,
is is wel zo fijn dat ie niet je blad gelijk vernielt !!! :D

Voor wat betreft verbruik, ik rijdt met de 1.6 110PK op lange ritten tussen de 5.1 en 5.4 op 100km......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 - 15:04:15 

Dat valt mij wat tegen, met de 2.0 rijd ik dat ook.
't zal wel door de extra vesnelling komen.

Profiel  

Berichttitel: Diesel extra
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 - 12:10:05 

Even een update :
Heb nu + 11000 km en dus het eerste onderhoud gehad.
Tis een beetje saai, maar buiten dat de “openvertraging” van het handschoenkastje soms haperde, nog geen opmerkingen.
Ik ben tegenwoordig ook overgeschakeld op diesel extra van Shell. Buiten dat het duurder is heb ik er nog niet veel van gemerkt. Misschien iets zuiniger, maar het weegt op het eerste zicht (nog maar 1,5 x getankt) zeker niet de meerprijs waard.
Heeft nog iemand hiermee ervaring (diesel extra, andere “super” diesel)?
http://www.shell.com/static/be-nl/downloads/extra/diesel_extra_ne.pdf

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 - 21:08:49 

Ja die diesel extra ben er ook nog niet uit...

Lijkt me dat ik max 20 à 25 km verder geraak ...is dit de meerprijs waard ?
zou het n's moeten uittellen...

mijn verbruik = 6,2 liter/100 km ( ook 1.6 HDI 110 PK)
nu 10700 km gereden en ook weinig of niks te melden...

voel jij iets van de roetfilter regeneneratie ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 - 10:45:32 

Jullie verbruik valt allemaal goed mee. Ik zit soms met een verbruik van bijna 7L / 100km :oops: (1.6 90pk). Ik heb wel redelijk wat file naar men werk, en trek ook graag eens door met men wagen. :lol:
Ik denk dat het die meerprijs wel waard is hoor, het kan zijn dat je het er puur op verbruik niet uithaalt, maar door die speciale brandstoffen loopt de motor zuiverder en is er minder slijtage, en ook minder kosten. Ik moet altijd Ik kan het verbruik niet vergelijken omdat ik bij total moet tanken.

Profiel  

Berichttitel: Diesel extra
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2007 - 14:09:48 

Roetfilter regeneratie, hoe zou ik dat moeten merken?
Wat is het precies?

Total heeft ook zo iets (excellium), maar ik vind het toch moeilijk om iets meer te betalen aan aan iets dat ZOU beter zijn. Ik wil het meteen merken ;-)

Ter info: ik verbruik nu juist 6 liter, dat is nog altijd een liter boven het officieel verbruik. Misschien hebben ze in Frankrijk nog betere diesel...

Profiel  

Berichttitel: Re: Diesel extra
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 - 14:20:49 

Jonas schreef:
Roetfilter regeneratie, hoe zou ik dat moeten merken?
Wat is het precies?

Total heeft ook zo iets (excellium), maar ik vind het toch moeilijk om iets meer te betalen aan aan iets dat ZOU beter zijn. Ik wil het meteen merken ;-)

Ter info: ik verbruik nu juist 6 liter, dat is nog altijd een liter boven het officieel verbruik. Misschien hebben ze in Frankrijk nog betere diesel...

Misschien is je rijstijl niet aangepast om een lager verbruik te bekomen?

Profiel  

Berichttitel: Re: OXYGO SW 110
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2007 - 20:17:55 

Jonas schreef:
Ben sinds 2000 km in het bezit van een 307 SW Oxygo met 110 Pk + roetfilter en ben er zeer te vereden over. Het is geen racemachien, maar wel zalig cruisen (cc als optie genomen).
Opmerkingskes:
De vetilator maak een luider geluid dan ik gewoon ben bij andere auto’s (toyota, deawoo), maar dat is allen storen bij stationair draaien. Volgens de garage ligt het aan de pollen filter, als het nog stoorde bij de volgende beurt (10000km) moest ik het maar melden.
Het kapje achter te achteruitkijk spiegel (waar de stekker voor regensensor achter moet steken) ontbrak bij levering, maar is in bestelling.
Of het een bug of een feature is weet ik niet, maar de achter-ruitwisser wist niet als die in interval stand blijft staan nadat je de opnieuw start. Naar uitstand en daarna naar interval stand en het is opgelost… (ver gezocht ?)
Ruitenwissers worden “wild” als je pas naar de carwash bent geweest. Ik vermoed dat er (waterafstotend) laagje op de ruit komt waardoor de sensor denkt dat de ruit natter is dan in werkelijkheid. (naar de carwash gaan is heel leuk met panoramisch dak ;-)
Ook de wissers hakkelen een tijdje door dat laagje.

Ter info;
mijn gemiddeld verbruik is 6.3 liter per 100km (=1/15.8) Door de hoge opbouw scheelt het veel of je 90 of 130 rijd (verbruik stijgt dan tot bijna 8 liter..)

Mochten jullie niks meer horen, dan ben ik nog steeds tevreden.

Groetjes,

jonas

Dat van de achterruiterwisser geldt ook voor de ruitenwissers voor. Bij Peugeot wordt de ruiterwisser door een puls getriggerd. Niet zozeer door de stand waarin de hendel/draaischakelaar staat. Pas bij het terugdraaien of verderzetten zal er een nieuwe puls worden gegeven en de ruitenwisser er naar handelen.

inderdaad een feature van deze auto.

Profiel  

Berichttitel: Update 20 000 km.
BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2007 - 16:45:47 

Update 20 000 km.

Onderhourhoud gehad ;
Dopje van ruitenwisser vloeistof reservoir vervangen en iets in het handschoenkastje. Allemaal heel schokkende dingen dus…

Swkraker:
Ben er ook achter wat roetfilter regeneratie is dankzij wikipedia. En inderdaad, om de zoveel keer gaat het verbruik 5 minuten de hoogte in.
Het gebeurt altijd tijdens het rijden, in vorige versies van de “auto-software” gebeurde dat ook als de auto stilstond en dat gaf verlies van trekkracht en gevaarlijke situaties. Allemaal geleerd op dit forum ;-)

Omdat ik nogal een luie chauffeur ben (optrekken tot iets boven de toegelaten snelheid en dan cruise control) heb ik er geen last van. Cruise control zorgt wel dat ik blijf bollen.

Heb ondertussen ook een pda (FS N560) ingebouwd met een Brodit kit.

Verbruik is nog ietsje gedaald naar 5.7 liter, komt waarschijnlijk door het warmere weer.

Voor de geïnteresseerden; de koppel toeren curve van de 1.6 110 pk: http://citroen.c4.free.fr/C4_MOT/MOT02.jpg Ik ben wel nieuwsgierig of de “Overboost” er standerd op zit of dat dat een soort “chiptuning” is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 mei 2007 - 21:04:44 

Heb ook een 1.6 HDIF 110, continue rond de 5.2-5.3/100km.
Eigenlijk al vanaf het begin. Soms nog wat lager (veel snelweg kilometers rijdend ...) :D Trek erg vlot op 8) 8) en zit met 80 al in zijn 5.

Inhouden / gevaarlijke acties heb ik gelukkig niet gekend, wel een stofzuiger om de zoveel tijd, alleen is die na een beurtje een jaar geleden ook verdwenen (zal wel update geweest zijn).

Voor wat betreft die overboost : schijnt alleen te werken als je vollop plankt in 2 en 3, je ziet dan ook in de curve dat ie tussen de 1750 en 3500 wat hoger koppel heeft; precies het gebied waarin de turbo optimaal werkt....
BTW : ik tank bijna altijd V-power ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2007 - 11:07:19 

Ik krijg het verbruik echt niet lager.
Rij nochtans ook ongeveer 80% autostrade tegen gemiddeld 120 km/h
en trek rustig op ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei 2007 - 15:48:48 

SWKRAKER;
ook eens een keer snel optrekken en vooral snel doorschakelen...
Als ik 70-80 rijdt op binnenwegen in z'n 5; 3,3/4,0 op 100km.. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 - 17:05:14 

Bij 24000 km emissie storing. EGR klep bleef hangen en is vervangen. Zou mixen van Diesel extra en gewone diesel er iets mee te maken hebben?
Was na een hele tijd diesel extra over geschakeld naar gewone.

Tijdens het uitzoeken wat de egr klep precies doet kwam ik er achter dat je er een vettig inlaatstuk van krijgt en een iets schoner milieu…misschien toch maar diesel extra.
(gezond leven begint bij een gezonde voeding :mrgreen: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]