307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 16 aug 2018 - 08:50:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2007 - 13:50:55 
Offline

Geregistreerd: di 13 maart 2007 - 13:38:01
Berichten: 2
Twee weken geleden mijn 2.0 HDI 110 Pk gekocht. Gemiddeld verbruik op de eerste volle tank is 1:15,8 en dat terwijl ik zo zuinig mogelijk gereden heb en op de snelwegl 90/100. Als ik boven de 100 kom of gewoon optrek gaat het verbruik echt schrikbarend veel verder omhoog. De specificatie op Autoweek gaf een gemiddeld gebruik aan van 1:18,5 en buiten de bebouwde kom 1:22,5. Dat haalt hij dus bij lange na niet. Nu overweeg ik om hem te laten chippen, kijken of hij dan zuiniger wil rijden. Heeft iemand hier ervaring mee?

_________________
307sw HDI 110 PK FAP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2007 - 14:44:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Wat is het bouwjaar?
Als het een 307 (fase1, dus vorige model) is kan je de egr-klep afsluiten.
Dit haalt het verbruik drastisch naar beneden.
Niet direct maar stelselmatig naarmate de motor inwendig properder word.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2007 - 18:22:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 - 23:21:14
Berichten: 92
Woonplaats: Helchteren (België)
Partner hdi schreef:
Wat is het bouwjaar?
Als het een 307 (fase1, dus vorige model) is kan je de egr-klep afsluiten.
Dit haalt het verbruik drastisch naar beneden.
Niet direct maar stelselmatig naarmate de motor inwendig properder word.


heeft dit ook nadelen ?

_________________
-Creating Life-
http://www.AllSeries.tk
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2007 - 21:10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Alleen mmar voordelen.
Propere motor (inwendig geen vervuiling), minder roetuitstoot...

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 14 maart 2007 - 21:20:20 
Offline

Geregistreerd: zo 30 jul 2006 - 17:03:15
Berichten: 347
Woonplaats: bommel
1. waarom zit dat ding er dan in?
2. kun je hem bij t nieuwe model er uit gooien?

_________________
ik had een SW 2.0 hdi 136pk maar sinds juli 09 overgestapt naar een Toyota Rav4 2.2 D-cat 177pk. Een degelijke diesel dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 - 16:19:20 
Offline

Geregistreerd: di 13 maart 2007 - 13:38:01
Berichten: 2
Mijn 307 is van 2002, is dat fase I?

_________________
307sw HDI 110 PK FAP


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 - 16:43:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 aug 2005 - 22:11:55
Berichten: 3305
Woonplaats: Regio Eindhoven
yep

_________________
Geen Peus meer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 - 20:20:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
frankie schreef:
1. waarom zit dat ding er dan in?
2. kun je hem bij t nieuwe model er uit gooien?


EGR klep moet er in om aan de emissienorm (euro 3 of 4) te voldoen.
Bij de vorige kon je deze zonder problemen uitschakelen. Bij de laatste generatie (met OBD2) kan dit niet meer. Dan moet de bsi een melding weergeven wanneer er problemen zijn met de emissie regelingen.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2007 - 23:58:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 - 23:21:14
Berichten: 92
Woonplaats: Helchteren (België)
Hoe kan ik dit uitschakelen ? en ook weer inschakelen voor de GOCA keuring ? Ook betere optrek of alleen verbruik ?

_________________
-Creating Life-
http://www.AllSeries.tk
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2007 - 09:27:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Uitschakelen kan alleen bij een 307 faseI
Gewoon door het onderdrukslangetje van de klep te verwijderen en af te stoppen.
Auto trek iets vlotter op en verbruik daalt.
Niet vanaf dag 1 natuurlijk. Motor moet inwedig proper komen.
In Belgie moet voor de keuring niets in orde brengen.
Hier word alleen hetroetgetal gemeten, dit is zoner egr altijd veel beter.
Ik had met mijn peugeot partner (120.000km) een roetgetal van 0.8 zonder egr.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2007 - 17:50:11 
Offline

Geregistreerd: zo 30 jul 2006 - 17:03:15
Berichten: 347
Woonplaats: bommel
Partner hdi schreef:
frankie schreef:
1. waarom zit dat ding er dan in?
2. kun je hem bij t nieuwe model er uit gooien?


EGR klep moet er in om aan de emissienorm (euro 3 of 4) te voldoen.
Bij de vorige kon je deze zonder problemen uitschakelen. Bij de laatste generatie (met OBD2) kan dit niet meer. Dan moet de bsi een melding weergeven wanneer er problemen zijn met de emissie regelingen.


ja enkele jaren terug kon je de dieselmotoren en de apk-keuring nog simpel voor de gek houden. helaas is dit toch ontdekt en zijn de fabrikanten verplicht om niet te saboteren systemen in te bouwen :evil:

_________________
ik had een SW 2.0 hdi 136pk maar sinds juli 09 overgestapt naar een Toyota Rav4 2.2 D-cat 177pk. Een degelijke diesel dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: fase 1?
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2007 - 21:22:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 sep 2006 - 11:10:31
Berichten: 223
Woonplaats: in Nederland
valt daar de 307 met het bouwjaar 2003 ook onder?
mijn auto zuipt nog meer als ik...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2007 - 23:59:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 sep 2006 - 23:21:14
Berichten: 92
Woonplaats: Helchteren (België)
mijn garage vertelde mij dit NIET te doen ( egr klep afsluiten ) Heeft iets te maken met de naverbranding. Zou je auto niet beter van trekken maar zelfs in het nadeel.

_________________
-Creating Life-
http://www.AllSeries.tk
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2007 - 00:59:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Berichten: 800
Woonplaats: westen van het landje
1 op 15,8 is toch een mooi verbruik, 't is geen fiat Panda maar een flinke auto.

_________________
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2007 - 10:04:45 
Offline

Geregistreerd: do 23 nov 2006 - 20:52:47
Berichten: 129
Woonplaats: Doetinchem
Heeft iemand hier een foto van ?

Bij mijn Passat (jan.2000) heb ik hem zelf ook afgesloten, toen tertijd een EGR plaatje gekocht om hem af te dichten...

Als ik heel eerlijk ben... het maakte mijns inziens geen fluit uit :oops:

Ik heb ook niet bepaald de verwachting dat dat bij een 307 nou zoveel uitmaakt!

Je moet ook niet vergeten dat je in een auto van ruim 1400 kilo rijd :wink:

_________________
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling