307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 27 mei 2018 - 10:07:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 maart 2007 - 12:50:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
fitz schreef:
mijn garage vertelde mij dit NIET te doen ( egr klep afsluiten ) Heeft iets te maken met de naverbranding. Zou je auto niet beter van trekken maar zelfs in het nadeel.


Nadelig is het nooit.
Als je eens een motor met 100.000km open gezien hebt, dan weet je wel welke voordelen een egr-klep heeft.
GEEN!!
Om nog maar te zwijgen van de verstoppingen in de inlaatcollector.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 - 01:44:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 apr 2007 - 00:25:54
Berichten: 21
Ja, en nu?

Moet ik hem wel of niet afsluiten om een beetje normaal verbruik voor een diesel te creëren?

De 1.9 tdi van vw/audi is aanmerkelijk zuiniger. Ook bij 1300 kg.

Zelf heb ik een 2.0 Hdi met 90 pk. Ik overweeg om hem te chippen. Het schijnt dat ie hier flink zuiniger van wordt.

Wie spreekt er uit evaring?

groetjes...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 - 10:12:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 aug 2005 - 22:11:55
Berichten: 3298
Woonplaats: prov Utrecht
flink zuiniger valt wel mee hoor, hangt van je rechtervoet af, maar meer verbruiken zal ie denk niet na chippen.

_________________
307 SW XSI HDi 136 2006 / 205 CTI 1991


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 mei 2007 - 18:16:00 
Offline

Geregistreerd: ma 14 mei 2007 - 19:17:31
Berichten: 889
Woonplaats: België
Is het tegenwoordig trouwens nog mogelijk om de egr-klep uit te schakelen? Vroeger was geen probleem maar ik heb gehoord dat de wagen da in noodloop kan gaan (wel bij een ander merk) of wordt er dan gewoon een module geplaatst die "zogezegd" de egr vervangt

grtz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 - 19:52:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 aug 2005 - 17:43:22
Berichten: 230
Woonplaats: Op de bank
Partner hdi schreef:
Uitschakelen kan alleen bij een 307 faseI
Gewoon door het onderdrukslangetje van de klep te verwijderen en af te stoppen.
Auto trek iets vlotter op en verbruik daalt.
Niet vanaf dag 1 natuurlijk. Motor moet inwedig proper komen.
In Belgie moet voor de keuring niets in orde brengen.
Hier word alleen hetroetgetal gemeten, dit is zoner egr altijd veel beter.
Ik had met mijn peugeot partner (120.000km) een roetgetal van 0.8 zonder egr.

Heb je ergens een foto waar ik dat slangetje kan zien? Of heb je een goede beschrijving?

_________________
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCI - leer/alcantara - xenon - alarm - parkeersensoren - bluetooth - radio/cd/mp3
Vorige auto : 307SW HDiF 1.6 110pk Pack + Vert Oakland + ESP + 16" lichtmetaal + Pack Visibilité + Xenon verlichting + getinte achterruiten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 - 12:55:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Bij de Peugeot Partner kan je erbij net achter het kleppendeksel.
Bij de 307 denk ook ergens in die buurt.
Volg de metalen buis met een bruin netje er rond.
Dan kom je wel bij de egr klep.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 jun 2007 - 13:51:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jun 2007 - 08:34:06
Berichten: 16
Woonplaats: Gornchem
Ik weet dta je bij een VAG (volkwagen audi group) de EGR kan afdoppen maar dan moet je een instelling in je cpu wijzigen.
Ik denk als je op het tdi forum gaat spitten dat je heelveel info tegen komt.
En kan je kijken of het bij een PSA ook kan. (Ben er nog niet achter waar PSA voor staat)

_________________
Sorry Niet Peugeot, Maar wel lachen op Gas


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 13 sep 2011 - 21:35:00 
Offline

Geregistreerd: wo 23 maart 2011 - 13:35:10
Berichten: 146
Woonplaats: Enschede
Bij mijn golf 3 tdi ook de egr afgedopt door middel van een plaatje. Is beter voor de motor.. alle vuile gassen komen nie tmee rin d emotor zelf en daardoor minder aanslag.. duurt wle iets langer voordat de motor warm wordt. Had meer trekkracht onderin

_________________
1.6 16v sw federal car uitvoering, 6000k xenon, angeleyes koplampen, zonnewering, verlaagde voorkant


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: za 17 sep 2011 - 02:39:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3810
Woonplaats: Bergentheim
GgUaUsS schreef:
Ik weet dta je bij een VAG (volkwagen audi group) de EGR kan afdoppen maar dan moet je een instelling in je cpu wijzigen.
Ik denk als je op het tdi forum gaat spitten dat je heelveel info tegen komt.
En kan je kijken of het bij een PSA ook kan. (Ben er nog niet achter waar PSA voor staat)


WIKI: http://nl.wikipedia.org/wiki/PSA_Peugeot_Citro%C3%ABn
Zie laatste zin, 1e alinea!

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling