IK was gelijk verliefd op deze auto. Prachtige auto alles erop: parkeerhulp, regenen lichtsensoren, dimmende spiegel, klapspiegels etc etc en natuurlijke die prachtige 136 pk diesel met 320 NM koppel

!
maar..
na tweeweken begon de auto te stotteren en de de hier beruchte melding: storing uitlaatgas verscheen op het display.
Naar de officiele peugeot dealer gebracht ipvvan mijn snabbel garage.. en ja hoor zo gepiept: UGR klep vervangen.
maar een dag later op weg naar de wintersport verscheen de melding alweer. Ook het stotteren 9bij lage toerentallen begon weer.
Na een tijdje opbestemming werd het steeds erger, en op een geg moment een hoop herrie en soort slepend zuigend geluid.. was de fut eruit.
Volgens de alpen ANWB was de turboslang los. Auto op de brug, die kerel klagen over het gebrek aan ruimte om er bij yr komen..oftwel geen tijd voor.
Dus met huur Focus naar huis (rijdt trouwens niet slecht een 1.8i (hier niet verkrijgbaar), alleen mis het fijne koppel).
In NL auto naar peugeot garage gebracht, kreeg echter de mededeling dat behalve de losse turboslang ookde trbo kapot is. En dit grapje kwam op 2400 €!!!!
Ik vraag ..oke.. wat is de prijs van het onderdeel? antw: ehh ehh nou misschien wel rond de 1400 of 1500 Euro..

kortom ik daarna met de ns op weg zegt die kassa man: kaartje A'dam kost 50 a 80 euro???

laatste is grapje uiteraard maar snap niet dat dit het antwoord is op een kostprijs vraag.. maar ja.
vervolgens zeg ik: nou geef um maar apk keuring en zet turboslang maar vast. Warop die kerel zegt: maar dan komt tie niet door APK. ik:
Hij zegt dat roet meting niet zou voldoen .
Ik: en roet filter dan?
hij : ja maar ook andere waardes..
Inmiddels prijs opgaf van mijn merkloze garage gekregen : turbo vervangen: 800€.
tot zo ver een s;lecht begin van mijn peus avontuur.
wordt vervolgd..