307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 24 sep 2018 - 07:58:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 307 sw HDI 136 pk 2004
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 - 23:17:22 

IK was gelijk verliefd op deze auto. Prachtige auto alles erop: parkeerhulp, regenen lichtsensoren, dimmende spiegel, klapspiegels etc etc en natuurlijke die prachtige 136 pk diesel met 320 NM koppel :D !
maar..
na tweeweken begon de auto te stotteren en de de hier beruchte melding: storing uitlaatgas verscheen op het display.
Naar de officiele peugeot dealer gebracht ipvvan mijn snabbel garage.. en ja hoor zo gepiept: UGR klep vervangen.
maar een dag later op weg naar de wintersport verscheen de melding alweer. Ook het stotteren 9bij lage toerentallen begon weer.
Na een tijdje opbestemming werd het steeds erger, en op een geg moment een hoop herrie en soort slepend zuigend geluid.. was de fut eruit.
Volgens de alpen ANWB was de turboslang los. Auto op de brug, die kerel klagen over het gebrek aan ruimte om er bij yr komen..oftwel geen tijd voor.
Dus met huur Focus naar huis (rijdt trouwens niet slecht een 1.8i (hier niet verkrijgbaar), alleen mis het fijne koppel).
In NL auto naar peugeot garage gebracht, kreeg echter de mededeling dat behalve de losse turboslang ookde trbo kapot is. En dit grapje kwam op 2400 €!!!! :shock:
Ik vraag ..oke.. wat is de prijs van het onderdeel? antw: ehh ehh nou misschien wel rond de 1400 of 1500 Euro.. :roll: kortom ik daarna met de ns op weg zegt die kassa man: kaartje A'dam kost 50 a 80 euro??? :?: laatste is grapje uiteraard maar snap niet dat dit het antwoord is op een kostprijs vraag.. maar ja.

vervolgens zeg ik: nou geef um maar apk keuring en zet turboslang maar vast. Warop die kerel zegt: maar dan komt tie niet door APK. ik: :?:
Hij zegt dat roet meting niet zou voldoen .
Ik: en roet filter dan?
hij : ja maar ook andere waardes..

Inmiddels prijs opgaf van mijn merkloze garage gekregen : turbo vervangen: 800€.

tot zo ver een s;lecht begin van mijn peus avontuur.
wordt vervolgd..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 - 23:31:01 

geen bovag garantie dan ??????

Profiel  

Berichttitel: bovag
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2007 - 23:38:52 

nee uit de lease gekocht.. zonder garantie. (staat prima prijs tegenover)
Dir eerder gedaan met Mondeo en Alhambra, perfecte ervaring tot nu toe.maar met 307 hoopte ik deze ervaring voort te zetten..
maar ja we zien wel, maar ben wel beetje teleur gesteld in auto maar helemaal in de peugeot merk garage..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 11:49:12 

Lease auto's worden altijd zo goedkoop mogelijk onderhouden, als er wat mee is worden zo danig gerepareerd dat ze net de lease periode halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 15:24:13 

neeben ik het niet mee eens, heb uit gebreide onderhouds lijst gekregen en ik denk dat de garages (lees dealers)juist hun geknepen verkoop marge compenseren op reparaties. Ik heb dan ook nooit problemen gehgad met mijn Alhambra TDI of Mondeo TDCI. alle 3 bij zelfde maatscappij gekocht www.carnext.nl
Dus eerlijk gezegd vind ik het toch wat over de 307 zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 16:19:08 

Een nieuwe 307 moet je eigenlijk niet kopen,
een 2e hands zker niet,
een Ex lease al helemaal niet.

bedoel je zo iets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 16:21:37 

:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 16:43:29 

net van de peuss garage gehoord dat auto nog even daar moet blijven om dat het eea waarschijnlijk slechts door een regelklepje te vervangen geregeld kan worden... maar goed dat ik geen goedkeuring gegeven heb voor het vervangen van de turbo a 2400 €!! :roll:

wordt vervolgd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2007 - 13:32:22 

pfff auto zou vandaag klaar zijn.... niet dus. Het wordt maandag, das lang geleden een weekend zonder auto, wordt weer eens ouderwets fietsen lang leve peugeot!

Heb ook nog steeds geen prijsopgaaf gekregen voor het vervangen van het regelklepje in de turbo , en heb het nog maar 5 keer gevraagd.. zucht.
:(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2007 - 13:41:11 

heb nu gelijk nog maar even (als tie toch nog langer moet blijven) dat ook de lak op de strips naast het glazen dak begint te bobbelen.
Ik heb op deze site nl gelezen dat dat onder peugreot garantie valt en en hij is nu nog net geen 3 jaar oud.
ben benieuwd..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2007 - 14:27:33 

peussinskort schreef:
heb nu gelijk nog maar even (als tie toch nog langer moet blijven) dat ook de lak op de strips naast het glazen dak begint te bobbelen.
Ik heb op deze site nl gelezen dat dat onder peugreot garantie valt en en hij is nu nog net geen 3 jaar oud.
ben benieuwd..

Eeeej...heb géén last van bobbels op die strips voor zover ik heb gezien (kan me vergissen) maar wel dat de lak enigszins "wolkig" en dun aandoet op de dakrails...bedoel je dat misschien?... 8)

Zo ja...tot hoever strekt die garantie zich dan uit qua tijdspanne?? En als je de reparatie op papier (factuur) en het staat er bij dat het garantie is, zou je dit dan misschien willen delen met ons?? En als het wél om die strips gaat dan ook natuurlijk... 8)

Met een ingescand documentje ofzeau...Desnoods met een PM-etje (Let wel: ik wil de hoogte van de bedragen niet weten en ook persoonlijke gegevens mogen er wel uit...) :roll: :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 apr 2007 - 15:08:49 

Is op strips onder de dakdrager, achterste strip thv glazen dak, lak bobbelt,
Peugeot geeft drie jaar op roest van binnenuit voorzover ik weet.. nu is deze strip voorzover ik weet van alu, maar is toch soort roest anders bobbelt lak niet.

Is geen probleem hou jullie op de hoogte hier en wil best eea delen (maar ik een beetje meer dan.. :D)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 - 00:56:29 

Auto maandag opgehaald zonder verdere reparatie aan de turbo. Slechts de turbo slang vast gezet en een APK
Hij maakt geen herrie meer maar stottert als de motor koud is in de lage toerentallen. Volgens de garage is de enige manier om dit te verhelpen een nieuwe turbo van 2400,00 Euro.
Als hij eenmaal goed warm is rijdt hij als de brandweer trouwens, heerlijk dat koppel!

ik ga het even aankijken en laats waarschijnlijk mijn turbo vervangen bij eenmerkloze garage a 600 Euro.

Lak op dak: De verantwoordlijke van de garage was niet aanwezig. Maar ik moet terugkomen waarna er foto's genomen worden die naar Peugeot Nl gestuurd zullen worden. Lak Garantie is volgens de Peus website is 3 jaar, chef werkplaats had het over 7 jaar.

later meer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 - 08:25:57 

Hoi,

Waarom moet de turbo dan worden vervangen? Maakt hij lawaai, lekt hij olie, geeft de motor geen vermogen meer? Je schrijft dat hij als de brandweer rijdt en alleen bij lage toeren stottert.

Welk toeren tal is dat en waarop baseert de dealer dat de oorzaak hiervan bij de turbo te zoeken is? Als het toeren tal n.l. onder de 1500 zit doet de turbo nog weinig.

Gr.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 - 10:08:10 

ja ik dacht zojuist toen ik er mee reed eigenlijk hetzelfde. Is tot 2000 uren en eigenlijk alleen als de motor nog niet echt warm is.

Maar Peugeot garage chef werkplaats zegt dat dit het is, en ik ben dan toch zo naief om te denken dat zij het wel zullen weten maar twijfel steeds harder.

Zal eens navragen hier en daar, of hier iemand op het forum die een tip heeft wat het kan zijn?
Ben zelf vrij Atechnisch, maar weet er intussen steeds meer van..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]