307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 26 mei 2018 - 11:55:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2.0 HDiF 307SW NAVTECH
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 09:30:31 

Bij deze wil ik ook een korte revieuw schrijven over de auto.
Het is een 307sw van 2004, aangedreven door een 136 pk diesel motor met roetfiter.

De auto heeft heel wat kilometers gemaakt (75.000+) dus ik ben van mening dat ik nu wel een goed oordeel van de auto heb.

Laat ik beginnen met de positieve eigenschappen.

- Het glazen dak! Dit is misschien wel het beste verkoopargument van deze auto. Het licht dat in de auto schijnt en het zonnetje is ronduit heerlijk. Ook als je door het bos heen rijdt, heb je een schitterend uitzicht.

- Door een aantal extra stoelen te lenen kunnen er al met al 7 mensen in dit voertuig. Toch een hele prestatie dacht ik zo.

- Het formaat van de auto. De lengte van deze auto in naar mijn mening precies lang genoeg om voldoende ruimte van binnen te geven, maar ook geschikt te zijn om in kleine parkeervakken te plaatsen.

- De motor is van voldoende kracht om lekker met het verkeer mee te kunnen komen.

De negatieve eigenschappen van de auto.

- Het navigatiesysteem RT3 heeft heel veel kinderziektes gehad en vele update's moeten doorlopen alvorens een en ander goed begon te werken.

- Het geluid van de luidsprekers is zeer slecht. Dit is nog erger dan het geluid dat uit de oordopjes van je Ipod komt.

- Ik zeggen dat deze ruimteauto voldoende groot is, toch zit het niet al te ruim achter het stuur. Ook medepassagiers proberen vaak tevergeefs de stoel naar achteren te plaatsen.

- Rammeltjes en kraakjes, e.d.

- Slecht zicht in het donker, koplampen geven naar mijn mening te weinig licht.

Problemen die deze auto had.

- Een aantal keer een niet werkende airco.

- Sporen van de wielen. Scheef trekken van het stuur, etc.

- Trillend stuur bij snelheden van 80 en 120 km/h.

- Erg hoog olieverbruik.

- Storing uitlaatgas (o.i.d.). Al een tijd gelukkig niet meer voorgekomen maar erg vervelend als je max. 70 km/h op de snelweg kan.

- Na een garagebeurt vaak afgebroken klemmetjes, e.d. Ook dingen die los lagen in de motor of niet meer waren aangesloten na een beurt zijn voor gekomen.

- Defecte knipperlichten. Zelf opgelost.

Service van Peugeot.

- Slecht. Problemen worden vaak pas de tweede of derde keer opgelost.
Ook worden er naar mijn mening teveel fouten in de garage gemaakt.
Ook heb ik niet direct het idee dat de medewerkers van de Peugeot garage liefde voor het merk hebben. Ze doen vaak oppervlakkig en het lijkt wel of de mening van de klant ze niets kan schelen.
En soms als ik met een probleem kom, dan zegt de monteur dat het een bekend probleem is. Dan vraag ik me af waarom je het niet van te voren oplost, zodat de klant er geen last van krijgt.

Conclusie:

Na ruim 75.000 kilometer gereden te hebben zijn alle ziektes nu wel uit de wagen gehaald. Inmiddels doet de auto het redelijk naar behoren.
Echter de service van Peugeot, plus de voorgeschiedenis met alle problematiek hebben het zodanig verpest dat de 308 wel van zeer goede kwaliteit moet zijn wil deze over ongeveer 1,5 jaar gekocht gaan worden.

Tip die ik mensen wil meegeven: denk goed na wanneer je de 307 particulier koopt. Leaserijders hoeven hier in principe minder problemen mee te hebben aangezien alle problemen dan geen geld kosten (gelukkig).
En daarnaast: geloof nou wat mensen zeggen!
Ik was in het begin sceptisch en dacht dat het wel erg makkelijk was om te zeuren als er iets niet goed was. Maar de auto is echt van inferieure kwaliteit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 11:52:52 

Dus ik zeur toch niet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 12:01:21 

Erg compleet je review.

Ik heb net een 307 besteld en lees dit dus extra aandachtig. Wel zie ik dat je schrijft over de service die je garage verleent en de kwaliteit van de auto. Met een 307 heb ik nog geen ervaring, maar met peus wel. Ga op zoek naar een andere garage, heb ik ook gedaan totdat ik er een vond waar ik tevreden over was. Scheelt een hoop.

Succes met je HDI, want met 75.000km is hij lang niet versleten. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2007 - 13:22:12 

Er zullen ongetwijfeld goede garage's tussen zitten. Daar twijfel ik niet over. Maar als ik zo lees wat mensen op dit forum in hun garage's zoal meemaken, dan wordt het nog erg lastig een goede te vinden.

En de auto moet nog wel minstens het dubbele aan kilometers maken. En met de manier waarop het nu gaat zal het absoluut geen straf zijn.

Eigenlijk is de moraal van het verhaal dat je met de 307 een auto in de garage haalt die iets meer problemen heeft ten opzichte van andere automerken, maar (zeker als je leaserijder bent) ook een auto is die daar veel comfort en rijplezier voor in de plaats geeft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]