307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 18 aug 2018 - 16:53:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2008 - 15:32:20 

Na bijna 6 maanden levertijd heb ik eindelijk op 21 februari 2008 mijn eerste Peugeot ooit in ontvangst mogen nemen... 1 dag voor vertrek naar de wintersport :roll:
M.i. een onacceptabel lange levertijd voor een oud model, zeker gezien de 308 SW binnenkort al leverbaar wordt.

Inmiddels ruim 2000 km verder ben ik weer terug in Nederland en ik moet zeggen dat de auto goed bevalt. Ook het RT4 systeem werkt uitstekend, ik heb mij verbaasd over het goede geluid van de telefoonfunctie over de standaard speakers (ik was een Bluetooth headsetje gewend). Overigens vind ik het geluid voor muziek ook acceptabel, dit in tegenstelling tot diverse andere negatieve topics op dit forum.
Het enige wat mij tot nu toe in "negatieve" zin is opgevallen, is de wegligging in de scherpere bochten t.o.v. mijn vorige auto een VW Golf V. De Golf lag wat "vaster" op de weg in de bochten, maar wellicht was dat te danken aan het ESP systeem, wat op mijn huidige 307 helaas ontbreekt :(

Wat ik overigens positief ervaar is de 1.6 Hdif motor, ondanks de geringe 90pk's, vind ik het een prettige motor. Hiervoor was ik een 6baks 1.6 FSI met 110pk gewend, maar dit rijd toch wel een stuk rustiger. Die 20pk minder is niet of nauwelijks merkbaar. Ook qua verbruik is het lekker. Moest ik met de benzine uitvoering na ca. 550 km tanken, nu kan ik bijna 2x zoveel km's rijden op een tank.

Maar goed, gelet op de zeer vele negatieve reacties op dit forum over met name de kwaliteit van de auto, ben ik zeer benieuwd hoe de Peugeot mij gaat bevallen op de lange termijn. Van al mijn auto's tot nog toe (Smart for2, Volvo V40, Opel Astra en VW Golf V) heb ik nog nooit echte problemen gehad.

Na ruim 2000 km ben ik vooralsnog zeer tevreden met de 307 met name de rijke Premium NAV uitvoering, daar kan VW nog wat van leren... :P

Zodra mijn auto weer een beetje fatsoenlijk is, zal ik nog wel een foto plaatsen, alhoewel iedereen inmiddels wel weet hoe de 307 SW Premium NAV er uit ziet.

Nou hier zijn dan (eindelijk) de foto's dan :lol:

[edit]
Inmiddels 3500 km verder en nog helemaal niks aan te merken.
Okay, ik heb wel wat kleine op/aanmerkingen, zoals de automatische ruitenwisser, deze is af en toe hyperactief. En wat ik toch wel een groot gemis vind, is de richtingaanwijzer zoals in bijv. de VW Golf, bij het wisselen van baan ff hendel aanraken en hij knipt 3x. Hier zit nog een ouderwetse richtingaanwijzer in die je dus wel eens kan vergeten terug te zetten. Ook de knop voor de blindering van het panoramadak zit wel op een hele vreemde plaats.
[/edit]

[edit]
Tijdens de tweede wintersport dit jaar en ruim 5500km verder, ben ik toch wel wat eigenaardigheden. Ergens midden in Duitsland (helaas ben ik vergeten precies waar) raakte het RT4 systeem, volledig de kluts kwijt. Deze gaf midden op de snelweg opeens aan dat ik linksaf moest slaan???Waarschijnlijk een nieuw stukje snelweg die nog bekend was bij Navteq.
Verder is het geluid uit de acjterspeakers echt belabberd!!! Daar komt bijna geen geluid uit, zelfs niet als je alles naar achteren is gefade. Dit was mij nog niet eerder opgevallen, omdat ik zelf nooit achterin zit. Deze komen dus in aanmerking voor vervanging. [/edit]

[edit]
Binnenkort (18 juli 2008) mijn auto naar de garage voor de 20.000km beurt. Tot nog toe geen grote problemen gehad. Slechts kleine "foutjes", zoals: krakend stuur bij scherpe bochten, het automatisch wissen van de achterruit bij achteruit rijden werkt niet. Wat wel heel irritant is dat de RT4 regelmatig verzuimd om automatisch het telefoonnetwerk te zoeken. Hierdoor kan je dus uiteraard geen gebruik maken van de telefoon, maar ook niet van de voicecommands om bijvoorbeeld te navigeren vanuit je telefoonboek!!! :evil: Wat ik toch ook wel mis is dat de richtingaanwijzer niet automatisch uit gaat na 3x knipperen, zoals bij bijvoorbeeld Volkswagen (tegenwoordig bij alle moderne auto's). Maar over het algemeen ben ik nog steeds tevreden. [/edit]

[edit] 6 maart 2009
...een jaar verder en inmiddels bijna 45.000 km op de teller.
Tot nog toe geen grote problemen gehad met de auto.

Nog steeds de eerder vermelde kleine eigenaardigheden, zoals de automatische airco die volgens mij alles doet behalve de juiste temperatuur vasthouden, de overactieve automatische ruitenwisser en het niet automatisch vinden van een GSM netwerk bij het starten van de auto.

Sinds kort heb ik wel een paar andere eigenaardigheden erbij gekregen, zoals een raar "schurend" geluid bij het remmen, maar de dealer heeft hier niks kunnen vinden en een vreemde muffe geur van de airco, zelfs na het laten nakijken door de dealer.

Nu moet ik erbij zeggen dat ik niet bepaald te spreken ben over mijn dealer (Visscher Gorinchem) en heb de laatste keer ook gezegd dat ze mij per direct uit hun klantenbestand kunnen verwijderen, omdat ik op zoek ga naar een andere dealer die wellicht wat meer aan z'n klanten denkt.

Dealer perikelen

Ik had met de 40.000 km beurt gevraagd voor een haal en breng service.
Nadat ik mijn auto voor de beurt had afgelverd om 8 uur 's ochtends, ben ik netjes weer thuis afgezet. Inmiddels om 16:30 uur 's avonds dacht ik bij mezelf laat ik dealer 's bellen waar mijn auto blijft, gezien ik de volgende dag gewoon weer om 6 uur 's ochtends naar mijn werk moet.
De receptioniste vertelde mij dat de werkplaats om 17:00 uur zou sluiten en dat een monteur mijn auto langs zou brengen. Omdat de dealer zelf tot 18:00 uur open blijft, heb ik dus om 17:45 uur nog maar eens gebeld waar de auto bleef. Wat bleek, de dealer was dus inmiddels gesloten en ik zat dus zonder auto!!! Peugeot Nederland gebeld of zij misschien 06 nummers hadden van de dealer, maar zij konden mij niet verder helpen, omdat iedere dealer een onafhankelijke ondernemers zijn waarvan zij geen contact gegevens hebben. Vreemd!!!!

In ieder geval heb ik samen met mijn vriendin mijn auto met de reserve sleutel van het terrein van de dealer gehaald. Gelukkig stond mijn auto niet achter de slagbomen.

De volgende dag de hele dag gewacht op een telefoontje van de dealer dat ik mijn auto kon ophalen. Wat denk je, nooit gebeld natuurlijk.
's Avonds ben ik dus maar weer zelf langsgereden met de vraag of mijn auto al klaar was (eigenlijk om mijn hoofdsleutel op te halen).
Die eikels hebben dus helemaal niet in de gaten gehad dat mijn auto niet meer op het terrein stond. Ik ben dus dermate kwaad geworden dat ik dus NOOIT meer iets met deze dealer te maken wil hebben en wat mij betreft dus ook voor mij NOOIT meer een Peugeot. Dit heb ik dus ook kenbaar gemaakt bij Peugeot Nederland.

Overigens heb ik ook nooit meer iets vernomen van zowel de dealer als de Peugeot Nederland wat voor mij dus echt bevestigd dat dit mijn eerste en laatste Peugeot zal zijn.

Het ergste is ook nog dat ik het gevoel heb dat ze tijdens de 40.000 km beurt helemaal niks hebben uitgevoerd. Al mijn gemelde problemen zijn er nog steeds. Remmen maken nog steeds een schurend geluid en de airco stinkt ook nog steeds!
[/edit]

[edit] UPDATE 2 oktober 2009
Na 2 weken in Italië door Ligurië, Toscane en Veneto gecrossed en inmiddels bijna 75.000 km op de teller. Moet ik zeggen dat ik nog steeds geen noemenswaardig grote problemen heb gehad met mijn 307SW.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe de meest comfortabele reis/vakantie auto is die ik tot nog toe heb gereden. Met name de 3 losse stoelen achterin bevallen mij erg goed. Zo kan je genoeg ruimte creëeren om met de wintersport alle snowboards en ski's mee te nemen en er passen met gemak 2 racefietsen in de kofferruimte. Afgelopen zomervakantie heb ik zelfs 2 mountainbikes rechtop neer kunnen zetten met alleen het voorwiel eruit. Hiervoor moesten er uiteraard wel 2 stoelen opgeofferd worden. Het is dat de Peugeot dealers zo slecht zijn en absoluut niet klantvriendelijk zijn en Peugeot nederland ook niet echt geïnteresseerd is in zijn klanten, dat ik niet zo snel meer een tweede keer een Peugeot zal kiezen. Maar zeg nooit nooit :?
[/edit]

Bijlagen:
_MG_0022.jpg
_MG_0022.jpg [ 103.68 KiB | 7470 keer bekeken ]
_MG_0025.jpg
_MG_0025.jpg [ 255.45 KiB | 7470 keer bekeken ]
_MG_0023.jpg
_MG_0023.jpg [ 358.39 KiB | 7470 keer bekeken ]

307 SW Premium NAV 1.6 HDiF 16V 90pk - Noir Obsidien - 15" lm Apollo velgen - Climate Control - Pack Visibilite - Parkeerhulp - elec. inklapbare spiegels - leder stuur+pook - RT4 radio/navigatie/GSM/MP3

Laatst bijgewerkt door atlanta156 op vr 02 okt 2009 - 07:44:03, in totaal 7 keer bewerkt.
 Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2008 - 16:39:19 

atlanta156 schreef:
Zodra mijn auto weer een beetje fatsoenlijk is, zal ik nog wel een foto plaatsen, alhoewel iedereen inmiddels wel weet hoe de 307 SW Premium NAV er uit ziet.

Ik heb echt geen idee hou jouw 307 SW Premium NAV er uit ziet. :wink:
Dus ben ik heel benieuwd. :lol:

Mooie recensie hoor. Jij hebt in ieder geval een goede heen- en terugreis gehad in je vakantie.

grtn, Cees

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 04 maart 2008 - 01:55:49 

atlanta156 schreef:
Na bijna 6 maanden levertijd heb ik eindelijk op 21 februari 2008 mijn eerste Peugeot ooit in ontvangst mogen nemen... 1 dag voor vertrek naar de wintersport :roll:
M.i. een onacceptabel lange levertijd voor een oud model, zeker gezien de 308 SW binnenkort al leverbaar wordt.

Hallo atlanta156,

Welkom bij de club. Vwb levering kunnen we elkaar een hand geven, lees mijn verhaal in topic "Ëven voorstellen"
Bij mij zou de 1e levering ook voor mijn vakantie plaatsvinden, iets waar ik geen trek in had, dus uitgesteld na mijn vakantie.

Maar niet getreurd, ik vind het nog steeds een fijne auto, en ja Duitse auto's zijn iets anders.
Mbt RT4 staat ook het nodige in het forum, is een "studie" onderwerp.

grtn, Peter

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2012 - 08:36:22 

Vandaag moet ik met enige pijn in mijn hart mijn vertrouwde 307 SW inruilen voor een Opel Astra Sports Tourer Cosmo Editie.
Ik hoop dat ik daar net zo veel plezier van zal hebben als de 307.
Dus bij dezen zeg ik dit forum vaarwel.

307 SW Premium NAV 1.6 HDiF 16V 90pk - Noir Obsidien - 15" lm Apollo velgen - Climate Control - Pack Visibilite - Parkeerhulp - elec. inklapbare spiegels - leder stuur+pook - RT4 radio/navigatie/GSM/MP3

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2012 - 19:32:45 

atlanta156 schreef:
Vandaag moet ik met enige pijn in mijn hart mijn vertrouwde 307 SW inruilen voor een Opel Astra Sports Tourer Cosmo Editie.
Ik hoop dat ik daar net zo veel plezier van zal hebben als de 307.
Dus bij dezen zeg ik dit forum vaarwel.

Gefeliciteerd met je nieuwe Opel :mrgreen:
Welke versie heb je? Benzine, diesel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2012 - 21:39:08 

Ik heb de Opel Astra Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX Start/Stop Cosmo (5d) 95pk uit het wagenpark gekregen, helaas wegens de crisis een stop op nieuwe auto's, anders was ik waarschijnlijk voor de Megane Estate gegaan voor de 14% bijtelling.
In ieder geval heb ik vanmiddag naar huis de eerste 75 km achter de rug en ik moet zeggen dat het helemaal niet tegenvalt.
De motor is een beetje vergelijkbaar met die uit m'n Peugeot, eigenlijk ook net iets te licht voor zo'n zware auto.
Verder zal ik de plafondhoogte, het panoramadak en de climate control gaan missen en nog wat kleine dingen als de auto inklapbare spiegels en de grafische display van de parkeersensoren.
En zelfs de RT4 vanwege de toch wel zeer gemakkelijke voicecontrol om te bellen.
Ik moet het nu doen met een CD500 systeem met dezelfde gedateerde kaarten van Navteq.

Dus vaarwel en goodbye Peugeot 307SW NAV :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2012 - 23:43:01 

Feli met je nieuwe aanwinst :)

1 ding weet ik wel, je gaat helemaal gek worden van de piepjes en meldingen die er uit de auto komen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 - 08:42:32 

Jeroen. schreef:
1 ding weet ik wel, je gaat helemaal gek worden van de piepjes en meldingen die er uit de auto komen :D

Het is geen Volvo... :? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 feb 2012 - 15:05:38 

Jeroen. schreef:
Feli met je nieuwe aanwinst :)

nou, eerlijk gezegd ben ik al redelijk gewend aan de kraakjes van de Peugeot.
helemaal sinds de laatste beurt, sindsdien zit er een hele irritante kraak bij het navigatiebeeldscherm, dus waarschijnlijk hebben ze iets in de garage niet goed terug gezet.

overigens hierbij een foto van de nieuwe aanwinst (ik weet het, hoort eigenlijk niet op dit forum :oops: )

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Opel Astra Sports Tourer Cosmo
20120208_120932-001.jpg
20120208_120932-001.jpg [ 352.71 KiB | 7082 keer bekeken ]

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]