307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 24 feb 2018 - 07:57:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Afscheid van mijn 307SW
BerichtGeplaatst: wo 05 maart 2008 - 09:38:46 

Zo. Morgen krijg in m'n Ford Mondeo en gaat de Peugeot weg. Na 4 jaar lijkt het me tijd om eens een korte samenvatting te geven over deze auto. Ik ga geen heel review schrijven, maar gewoon een "wat was goed, en wat was slecht" verhaal.

Wat was goed?
- comfort. Je kan uren rijden zonder problemen. Rij in 8 uur naar Oostenrijk zonder een centje pijn.
- ruimte. Grote auto, kan er veel in kwijt, zelfs 4 ski's van 2 meter en een kerstboom.
- zicht rondom. Veel glas, lekker overzichtelijk. Glazen dak geeft een zee van licht.
- motor. Mechanisch nooit problemen mee gehad. Startte altijd, deed het altijd.
- olieverbruik. Buiten de beurten om nooit olie hoeven bijvullen.
- makkelijke auto. Je kan er best mee "smijten" en hem overal parkeren
- cruise control/speed limiter. Heerlijk, vooral de limiter. Die ga ik straks wel missen denk ik.

Wat was slecht?
- kwaliteit stoelen. M'n stoel is doorgezakt. Zo ver, dat ik zittend de lade eronder niet eens open kan schuiven. Dealer beweert dat de stoel in orde is.
- rammeltjes. Last gehad van diverse rammeltjes, Plastic carter beschermer moeten vastschroeven
- motor/versnelling. Na 4 jaar zijn ze op. De versnelling rammelt, de motor trekt niet goed meer
- versnelling: na 3 jaar al moesten alle stangen vervangen worden omdat de speling te groot was
- motormanagement: diverse keren storing uitlaatgas zonder reden. Tevens was ik een van de personen die last had van het 'wegvallend motor vermogen" syndroom. Heeft uiteindelijk geleid tot een compleet nieuwe motor computer.
- motor : na 4 jaar trilt en bromt er van alles. Luchtslang is al eens vastgezet met een tie-wrap....
- afwerking. Naden zijn niet overal gelijk, afwerking kan beter. Last van schimmel in de dakbedekking.
- schijfremmen. Zijn na 3 jaar vervangen aan de voorkant, waren compleet op (120.000km)
- verstuivers zijn met 130.000 allemaal herplaatst ivm lekkage
- achteruitrijsensor vervangen, werkte niet meer
- wegligging kan beter, Soms last van onderstuur.
- brandstoftank is geheel vervangen ivm lekkage in de vulslang.
- brandstofverbruik: over 4 jaar gemiddeld 6.3 op 100 (over 153.000km). Met 95% snelweg. Da's toch beduidend meer dan opgegeven.
- heel veel lampjes vervangen, een aantal per jaar.

Conclusie: een fijne en comfortabele auto, maar op leeftijd begint ie toch wat gebreken te vertonen. Zwak punt is wat mij betreft de algehele kwaliteit en met name de electronica en mechanica.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]