307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 23 okt 2018 - 14:17:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 jan 2013 - 15:09:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4675
Woonplaats: Rijnmond
Kees, valt me toch wat tegen dat verbruik. :-(

Mischien is eco-tuning een oplossing?

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... 36-pk.html

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 jan 2013 - 22:40:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3810
Woonplaats: Bergentheim
Bart,
het verbruik valt mij ook tegen, maar had er al wel rekening mee gehouden bij aankoop: algemeen verbruikt een automaat meer dan een handbak, en deze SW (fase2) is een stukkie zwaarder dan m'n vorige (fase1).

Heb speciaal voor de 136pk motor gekozen omdat alleen deze fase2 SW een sleurhut boven de 1300 kg mag trekken en graag
"het beste van het beste" op diesel-techniek wilde, zat te dubben tussen een 307 of een 5008 maar na uitdokteren bleek de 5008 iets te gortig voor de portemonnee (aankoopbedrag), en een fase2 met 136pk Hdi is (bijna) altijd met automaat......

Eco-tuning hou ik in m'n achterhoofd: in ieder geval bedankt voor de tip!

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2013 - 17:33:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 nov 2009 - 18:58:47
Berichten: 190
Woonplaats: Friesland
Peugeot 307 1.6 HDIF Break uit 2007 met normale rijstijl en zonder snelweg 1 op 19.2 gereden. Vindt ik keurig !

_________________
Peugeot 307 break 1.6 HDFI Premium Navteq [2007]/ Peugeot 206 1.4 [2000]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 - 02:27:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3810
Woonplaats: Bergentheim
Volgens de boordcomputer of zelf uitgerekend m.b.v. tankbeurten?

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 feb 2013 - 07:07:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 nov 2009 - 18:58:47
Berichten: 190
Woonplaats: Friesland
Boordcomputer gaf aan 1 op 19.2 en op de website van autoweek hou ik het ook bij en die gaf 1 op 19 aan.

_________________
Peugeot 307 break 1.6 HDFI Premium Navteq [2007]/ Peugeot 206 1.4 [2000]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2013 - 11:11:47 
Offline

Geregistreerd: do 20 dec 2012 - 09:59:05
Berichten: 73
Mijn eerste bevindingen na 5000km met de 136pk HDI met handbak.

Volgens boordcomputer rijd doet die over die 5000km gemiddelt 1/16.4. Dit is ongeveer 40% snelweg en 60% bbkom.

Valt mij op dat die rond de 100kmpu erg zuinig is (1/20) en boven de 110 behoorlijk dorstiger word (1/13 1/14)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2013 - 14:19:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 jun 2012 - 11:56:06
Berichten: 60
Na 14.000 km gemiddeld 1:19 (bc geeft 1:20.4)

Best netjes met 1.6 110pk :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 maart 2013 - 14:15:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 maart 2013 - 11:34:48
Berichten: 40
Woonplaats: Enschede
Boordcomputer let ik nooit op :mrgreen:

Ik met mijn 2.0 HDi op de snelweg cc op 130km/h 1:19,1
Bebouwde kom met wel stevig doorrijden gemiddeld 1:17 a 1:18

Moet er wel bij zeggen dat ie gechipt is.

Groet
Michel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 09:46:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 maart 2010 - 10:52:19
Berichten: 78
Mijn verbruik is echt om te janken, daar moet iets aan gebeuren.

De auto op dit moment:
- 307SW 2.0HDI 90PK uit juli 2004 met 260.000 op de teller
- Winterbanden zitten er op dit moment onder, zijn op spanning
- Airco staat nooit aan (volgens mij werkt die niet eens meer)

Mijn verbruik volgens de Road Trip app op mijn telefoon is gemiddeld 14.98 km/L (6.6 L/100km) sinds februari 2011 en de laatste 6 maanden is het gemiddeld 14.52 km/L (6.8 L/100km). De boordcomputer geeft normaliter zo tussen de 6.9 en 7.4 aan. Op dit moment geeft ie 7.9 (12.6 km/L) aan, en ook aan de inhoud van de tank gaat harder dan normaal. Amper 400KM op de helft, terwijl dat op 500KM kan staan.

Nu heb ik 2 opties in mijn opties:
1. Fles Bardahl Common Rail Diesel Injector Cleaner erin kwakken van pak hem beet 23 euro. In het verleden wel eens gedaan en dat hielp wel een beetje
2. Laten eco chippen. Het vermogen van 90PK en alles is me prima, caravan van 1300 kilo gaat prima mee. Zou me alleen om het verbruik gaan

De vraag is, wat is nu de beste optie. Eigenlijk is de beste optie verkopen en een 308SW benzine kopen (rijdt amper 20k per jaar) maar dat zit er financieel niet in helaas.

Wie helpt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 15:30:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
heul normaal verbruik voor de 90kp :mrgreen: doet ca. 1:14
chippen heeft voor verbruik geen zin, je gaat het extra vermogen ook gebruiken namelijk.

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 15:33:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 maart 2010 - 10:52:19
Berichten: 78
tcveenstra schreef:
heul normaal verbruik voor de 90kp :mrgreen: doet ca. 1:14
chippen heeft voor verbruik geen zin, je gaat het extra vermogen ook gebruiken namelijk.

:)

Ook een eco chip niet? Volgens opgave verbruik je dan 10% minder, maar heb je wel 11 pk meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 15:35:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
ik snap niet dat het een eco-chip heet, er komen de zelfde waardes uit als de standaard chip :?

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 15:45:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 maart 2010 - 10:52:19
Berichten: 78
tcveenstra schreef:
ik snap niet dat het een eco-chip heet, er komen de zelfde waardes uit als de standaard chip :?

Zeker weten? Hier bijvoorbeeld geven ze toch echt wel een groot verschil tussen de standaard en eco: http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... 90-pk.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 15:54:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
ik heb ook andere gezien, deze durft ook 135pk eruit te halen :shock:

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 apr 2013 - 21:18:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4675
Woonplaats: Rijnmond
Ik denk dat ecochippen wel zin heeft. Een aantal tuners bieden 3 soorten tuning aan: Eco, normaal en power.
En laat Eco nou ook nog de goedkoopste zijn!

We hebben hier op het forum zelfs een aanbieder.

Maar ondanks dit, denk ik dat je eerst moet uitzoeken waarom je verbruik zo oploopt. Als dat helder is, zou ik daarna pas tunen.

Kortom, niet de symptomen bestrijden met tuning. Maar het probleem eerst bij de oorzaak aanpakken. Alleen zo los je problemen echt op.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling