307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 16 aug 2018 - 08:50:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 11:49:10 

Vandaag is het dan zover, vanmiddag ga ik mijn Peugeot 2.0 HDI uit 2002 inruilen voor een Opel Zafira. Reden is de al eerder gemelde gezinsuitbreiding. Gezien de ervaringen met deze Peugeot was een 307- of 308SW geen optie, nog afgezien van het feit dat een Zafira gewoon meer ruimte biedt. Ik vat hieronder mijn ervaringen nog even samen. Er waren absoluut een aantal positieve dingen, maar helaas toch ook wel wat negatieve...

Gekocht met km-stand 75.000
Huidige km-stand 250.000
In bezit gehad van december 2004 tot augustus 2008

Positief:
- Comfort
- Ruimte voorin
- Cruise control. Echt top!
- Climate control. Nog meer top! Ik heb mij de afgelopen jaren steeds weer verbaasd over hoe snel het 's zomers koel is in de auto en hoe snel het 's winters warm is in de auto. Echt binnen pakweg 5 minuten. De climate control heb ik continu aanstaan, van deur tot deur. Er is nooit iets mee geweest, behalve heel af en toe wat siliconen-kit-achtige luchtjes, die ook vanzelf weer verdwenen. Nogmaals super!
- Remmen. Ondanks alle verhalen over kromme remschijven op dit forum, heb ik, behalve dat de remmen (met name achter) nogal wat lawaai maken, nooit problemen gehad met de remmen. Ik heb zelfs nooit remblokken of schijven hoeven vervangen!
- Looks. Ik vind hem nog steeds mooi.
- Dealer. De dealer in Zwolle vond ik zeker geen slechte, zeker gezien de verhalen af en toe op dit forum.

Negatief.
- Vliegwiel. Ja ook ik ben aan de beurt geweest, net na 120.000 km. Is onder coulance vervangen, wel heb ik zelf een nieuwe koppelingsset betaald. Inmiddels dus alweer 130.000 km verder; de 'angst' voor de gevreesde piep bij het optrekken is nooit helemaal weggeweest... :?
- Algehele kwaliteitsgevoel. Of het nu de fittingen van knipperlichten voor zijn die doorbranden, de lampjes die steeds maar weer stuk gaan (hoewel de tussenpozen heel erg verschillend zijn), de krukaspoelie die stuk gaat, het geeft allemaal gewoon geen goed gevoel. Als ik deze auto zou leasen zou het me allemaal nog niet eens zoveel uit maken, maar ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen dan aan dure reparaties.
Nog een voorbeeld: Eén keer wilde de auto niet aan slaan. Voordat de wegenwacht er was startte hij ineens weer wel. Oorzaak nooit gevonden.
- Roetfilter. Ik had me toen ik hem kocht totaal niet gerealiseerd dat deze Peugeot een roetfilter heeft dat om de 80.000km vervangen moet worden. Een onaangename en dure verrassing. Nog steeds monteert Peugeot roetfilters met een beperkte levensduur (hoewel wel langer); bij Opel heeft men mij verzekerd dat het roetfilter geen onderhoud of vervanging behoeft.
- Startproblemen
Deze auto hield niet van kou. Erg moeizaam starten bij winterse kou, (hoewel ook weer niet altijd) met als hoogtepunt diverse garagebezoeken en 300 Euro aan reparaties op wintersport in Oostenrijk.
Toen ik de auto net had was het startprobleem er overigens continu, en sloeg de auto ook erg vaak af. Na een paar keer regulier onderhoud bij de dealer was het beter (bij temperaturen boven 0). Oorzaak? Nobody knows.
- Ruimte achterin
Je neemt er echt helemaal niks in mee. Als we wat klusmaterialen moeten hebben gaan we altijd met de Toyota Corolla uit 1994 van mijn vrouw naar de Gamma. Daar schuif je zo alles achterin.
En steeds maar weer de zittingen van de achterbank verwijderen om nog enigszins laadruimte te krijgen. Niet handig.
- Zonnebrilvakje
Een paar keer spontaan open gevallen. Als je dan instapt stoot je gemeen je hoofd... :shock:
- Stoelen
De bestuurdersstoel (en mijn rug ook) was na 200.000km hard aan een opknapbeurtje toe. Zitting bij laten vullen en een opblaasbare lendensteun laten plaatsen.
- Kraken
Bij tijd en wijle, en volslagen willekeurig, kraakt en knapt het achterin de auto, alsof hij spontaan in tweeën breekt. Het ging steeds weer vanzelf over...
- Bekleding dak
Ook ik heb last van vieze bekleding
- Schudden
Bij koude motor en bij stationair draaien staat de auto soms behoorlijk te schudden. Ook hier is echter geen logica in te ontdekken.

Tot zover dit review. Wij zijn benieuwd hoe onze Opel (onze eerste) ons gaat bevallen. Misschien denk ik nog wel eens met weemoed terug aan mijn Peugeot. Ik zal in ieder geval met weemoed terug denken aan dit forum. Een bijzondere club mensen bij elkaar! Altijd humor maar ook altijd goeie tips. Veel plezier nog iedereen met zijn Peugeots...

Het ga jullie goed!

Hans

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 15:48:13 

Bedankt Hans, voor de revieuw en jouw reactie. Ik hoop dat jullie veel plezier gaan beleven aan de Zafira. :wink:

Mocht je terug verlangen naar de humor dan zien we jouw naam vanzelf weer verschijnen in het lijstje met aangemelde leden. :lol:

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 17:06:46 

idd je bent niet minder welkom hoor :D

Veel succes met de opel

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 17:43:57 

De Zafira staat inmiddels voor de deur. En inderdaad kijk ik vast nog wel eens af en toe voor de leuk op dit forum :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 19:18:59 

hansemans schreef:
De Zafira staat inmiddels voor de deur. En inderdaad kijk ik vast nog wel eens af en toe voor de leuk op dit forum :)

Ik zeg: "Hansemans, het ga je goed...MAAR WAAR BLIJVEN DE FEAUTEAUX...???" :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 20:50:52 

Zoomy, help me effe, welke foto's??? Je bedoelt toch niet van die Zafira? Dat lijkt me zo'n beetje gelijk staan aan zelfmoord op dit forum :? :shock: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 20:59:05 

hansemans schreef:
Zoomy, help me effe, welke foto's??? Je bedoelt toch niet van die Zafira? Dat lijkt me zo'n beetje gelijk staan aan zelfmoord op dit forum :? :shock: :!:

...Ach...ik zie ook foto's van Volvo's, Ferrari's, Subaru, Bricklin, Datsun en al die andere merken op 't forum voorbij tuffen...dus die Zaf kan er dan ook wel bij...maar denk d'r an: niet groterder dan 800 x 600 :wink: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 - 21:53:45 

Hansemans veel suc6 met de Zafira. Als ex-Opelrijder (2x Astra) moet ik eerlijk toegeven dat beide auto's mij nog nooit in de steek hebben gelaten.

Veel plezier en kom vooral nog eens sfeer proeven op dit fijne forum :wink: Ik weet zeker dat je ons wel gaat missen *rofl*

Groeten, Martijn

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 09:05:35 

Zoomy schreef:
hansemans schreef:

...Ach...ik zie ook foto's van Volvo's, Ferrari's, Subaru, Bricklin, Datsun en al die andere merken op 't forum voorbij tuffen...dus die Zaf kan er dan ook wel bij...maar denk d'r an: niet groterder dan 800 x 600 :wink: :wink:

OK dan Zoomy, op jouw verantwoording... :)

Bijlagen:
zafira1.jpg
zafira1.jpg [ 47.98 KiB | 8381 keer bekeken ]

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 09:06:40 

Foto2

Bijlagen:
zafira2.jpg
zafira2.jpg [ 45.98 KiB | 8379 keer bekeken ]

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 09:07:35 

En dit is echt mijn allerlaatste post!

Bijlagen:
zafira3.jpg
zafira3.jpg [ 26.86 KiB | 8378 keer bekeken ]

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 12:42:20 

Ik zou nog 2 foto's posten. Dan heb je honderd berichten en dat is een mooi einde....

Groet, Peter

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 12:45:31 

Ik zeg: "mooie oprit!"
Met genoeg ruimte om de auto te wassen (in eigen beheer uiteraard).
En die Za...., Za..... ziet er mooi uit. Gaat goedkomen. :wink:

Cees

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 15:51:57 

Hoi Hansemans,

Suc6 met de nieuwe bak, mooie wagen overigens, echter een afscheid op dit forum met een O..L logo kan echt niet hoor! :? :? :?

Groet,

Robertlyca

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 - 16:02:59 

Laat ze maar babbelen Hansemans. Hij ziet er netjes uit en daar mag je best trots op zijn. :wink:

Veel plezier ermee.

Groeten,

Martijn

P.S. Idd een mooie oprit. Ik ben best wel een beetje jaloers... :cry:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]