307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 16 nov 2018 - 20:18:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2009 - 18:37:36 

Omdat ik stilaan van wagen ga veranderen en al een 40.000km met de 307 gereden heb, vond ik het wel leuk om een kleine review te maken en weer te geven wat mijn bevindingen zijn over de 307.

Ik heb de wagen dus occasie aangekocht 2 jaar en 1 maand geleden met een km-stand van +/- 25000km. Nu staan er +/-65000km op de teller and still counting...

Ik had de wagen gekocht in 2007 en toen trok vooral de opties, het design en de prijs mij aan.

Het is een zalige en comfortabele wagen om mee te rijden en tot op heden nog geen spijt gehad van de aankoop, zeker geen maandagmorgendauto dus :wink:

Positief:
Omdat ik van een 306 kwam, was mijn eerste indruk zeker meer dan positief. Zeer goede wegligging, comfortabele zetels zowel voor als achter, goedwerkende centrale automatische airco, goede acceleratie, ook in de hernemingen zeer vlot. Kortom een plezier om mee te rijden.
Op de snelweg is de 6bak ideaal zeker in combinatie met de cruise control. De armsteunen maken het nog iets wat gemakkelijker... Op binnenwegen is het wel handig dat deze omhoog kunnen gezet worden, want anders durven ze soms wel eens in de weg zitten. Het rt3 systeem wat voor sommige een ramp is, vind ik toch een goed werkend systeem. De menu's zijn wat omslachtig maar de navigatie in combinatie met het kleurenscherm werkt goed naar mijn mening. Hij herkent goed de wegen, stratenplan laad soms wat traag bij opstarten maar daarna werkt het zonder te haperen en de straten worden goed op tijd gezegd zonder dat je pal op de rem moet staan om nog te kunnen afslaan.
Ook de extra's die erbij zitten werken heel aangenaam zoals de spraakherkenning (eerder gadget, wat gebruik het eigenlijk niet) en de gsm-kaart die in de module kan gestoken worden.

Alles van de elektronica werkt en de wagen start altijd. Staat bij mij dag en nacht buiten en de voorbije winter die dit jaar toch wat strenger was dan de laatste jaren hier in Belgie, gaf de wagen geen problemen. Deze startte altijd onmiddelijk zelfs na 2 dagen en 2 nachten onder nul stil gestaan te hebben.

Negatief:
Nu is het wel zo doorheen de maanden (zeker na de verlaging) begon ik meer en meer last te hebben met het gekraak en gepiep dat zowat van overal komt en de audio is ook verre van goed.
Dan ben ik maar op zoek gegaan en alle kraakjes en piepjes heb ik uiteindelijk weg gekregen en heb de boxen vervangen door betere exemplaren, de wagen is er hierbij alleen maar op vooruit gegaan!

Het mindere aan de 307 (is wat velen wel vinden denk ik) is de materiaalkeuze, dat kon wel beter. Als dat beter was dan waren ook al veel rammels opgelost. Ook het leder voelt wat nep aan en is wat fragiel zoals de rest van het interieur.
Nu voor mij is dit geen probleem omdat ik toch altijd voorzichtig met mijn materiaal omspring maar ik kan zeker begrijpen dat voor veel andere mensen het interieur toch wat robuuster mocht zijn.
Ook vind ik dat de parkeersensoren wat traag reageren, en nee ik rij nooit snel achteruit. Dit kan mss wel enkel bij het VAN-systeem zijn. Bij CAN-systeem zal het wel wat sneller reageren vermoed ik.

problemen:
Bij het begin van de aankoop een contactje van de parkeersensoren vervangen (+/-10 euro) en laatst op +/-55000km egr-klep vervangen (+/-280 euro dacht ik) en een lampje of 2 vervangen op al die tijd.

Hoewel ik van mening ben dat een auto de eerste 100.000km geen problemen mag geven (is mss wat conservatief tegenwoordig) ben ik toch nog blij dat de kosten zich beperken tot het hierboven vernoemde.

conclusie
Ik zou nog gerust met een peugeot willen rijden maar op dit moment spreken mij de nieuwe modellen niet meer aan, we zullen zien...

een tevreden 307-rijder

grtz

Bijlagen:
4619000.jpg
4619000.jpg [ 53.54 KiB | 4767 keer bekeken ]

Laatst bijgewerkt door IlgrandeLeone307 op vr 08 apr 2011 - 20:23:17, in totaal 1 keer bewerkt.
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 mei 2009 - 19:21:22 

Ik zou nog gerust met een peugeot willen rijden maar op dit moment spreken mij de nieuwe modellen niet meer aan waardoor dat het toch een ander merk geworden is.

Ik ben dan toch niet alleen die dat vind, ook mij spreken de nieuwe modellen niet aan.
Mijne 307 van 2004 heeft nog maar 51000km gedaan en gaat dus nog wel een tijd mee en daartegen zal er wel weer keuze zijn in ik weet niet wat.
Ik ben niet zo een gelukkige die om de zoveel jaar een andere auto mag kiezen he, ik moet hem ook steeds zelf betalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 - 08:41:40 

ja voor de 408 had ik nog wel interesse omdat ik toch een sedan zoek (zo aan de eerste foto's te zien). Maar daar moet ik dan nog wel een hele tijd op wachten...

grtz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 - 18:26:04 

en nu uiteindelijk is de 307 ook de deur uit, we hebben er een 407 (occasie) in de plaats erbij genomen...

Er waren wat kleine kosten aan de 307 aan het komen en toevallig had de garage deze week een 407 feline binnen gekregen.
Ik kan de wagen ergens eind volgende week ophalen..

Dus er blijft toch zeker 1 franse wagen bij ons

grtz

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]