307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 18 nov 2018 - 03:52:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Keuze
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 07:00:04 

Aan de leden van dit forum zou ik graag het volgende willen vragen:

- Zou de volgende auto wederom een Peugeot (307) zijn?

Ik sta op het punt een gebruikte 307 aan te schaffen (2005: 2.0 ltr diesel) station uitvoering.
Toch een enorme twijfel vanwege behoorlijke negativiteit rond het merk en/of type.
Dit forum lezend, noem ik er een paar op:
- Lampen die om de haverklap spontaan kapot gaan
- Electronica die met regelmaat van de klok een eigen leven gaat leiden
- Hoog werkplaatsbezoek gehalte.

Mijn eigen autohistorie is:
- Mazda ( Probleemloos, maar duur in onderhoud)
- Ford focus station: Knettergoed onderstel, carosserie "pisbakkenstaal"

Peugeot staat om bekend om het enorme comfortabele rijden, echter ik heb geen trek in steeds uitvallende systemen en onderdelen, overdaad aan piepjes en kraakjes.
Ik wil gewoon plezier kunnen hebben van een auto en ik twijfel enigzins of de 307 mij dat kan geven.

Ik begrijp ook wel dat mensen pas het forum in duiken wanneer er "poep" aan de jurk zit en mede daardoor een wat vertekend beeld geeft.

Dus.... stel dat je een prachtig en superbod zou krijgen voor je huidige 307..... zou je dan weer een 307 (of een Peugeot) aanschaffen???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 09:51:30 

Ik heb enkele weken geleden ook een 307 SW aangschaft. Ik twijfelde, net als jij, door al die negatieve aandacht. Ik heb een phase II (na de facelift), daarbij schijnt de electronica verbeterd te zijn.

Wat is veel pech? Bij de consumentenbond vinden ze 10 op de 1000 auto's die naar de garage moeten voor pech een hoog aantal (dus van elke 1000 verkochte auto's van het merk A en type 1 komen er 10 terug naar de garage omdat er iets kapot is gegaan). Dat is 1%, dus de kans dat jij daar bij zit is erg klein. 2 op de 1000 retouren schijnt een goede auto te zijn (0,2% uitval). Deze getallen 10 en 2 zijn louter fictief, ik bedoel er maar mee te zeggen dat alles relatief is.

Wat wel waar is, is dat een 307 een grotere kans op pech geeft dan bijvoorbeeld een Corolla. Ik heb een Mégane uit 2003 gereden en heb nagenoeg probleemloos van die auto kunnen genieten (alleen een slang van de airco schoot af en toe los en dan kreeg de passagier natte voeten). Dit type auto stond ook bekend om de grote storingsgevoeligheid.

Succes met je keuze, comfortabel en mooi is de 307 wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 10:33:57 

wat hij hier boven zegt he, de 307 is al wat storings gevoeliger dan wat andere auto's maar je kan pech hebben maar je kan ook geluk hebben, ik zelf rijd al bijna 3 jaar en 50000 km rond met mijn 307 en heb eigenlijk nog niet veel problemen gehad (buiten deze week maar dat heb ikzelf goed koop en effectief kunnen oplossen anderen waren er mee naar de dealer gereden), persoonlijk zou ik niet voor de 2.0 liter gaan omdat deze voor een 2.0 weinig vermogen heeft en net dat meer verbruikt

peugeotfreak is the name and peugeot is the game

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 14:49:28 

Oké, dank beiden voor de antwoorden en tips.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 15:40:52 

Onze 307SW ging het steeds beter doen.
De eerste 100.000 kilometer veel problemen maar toen ging de auto het steeds beter doen. Bij 180.000 kilometer zou ik de auto echt nog aan iedereen kunnen aanraden.
Maar je moet wel geluk hebben met je 307. Dus bij twijfel, niet doen! Zeker niet als je de auto privé gaat rijden.
Tenzij je niet op een euro meer of minder kijkt, dan gewoon een 307 SW kopen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 - 21:30:49 

Ik rijd nu ruim een jaar een 307sw 2.0 90pk en ik denk dat (bij het lezen van diverse reacties) geluk heb.

Ik heb ik het afgelopen jaar 30.000 km erbij gezet op de teller en dat heeft me 2 nieuwe koplampjes gekost.
Verders een nieuwe distributieriem en een nieuwe schokbreker. De schokbreker was bij aanschaf al defect, maar gekocht zonder garantie en met de wetenschap dat er voor iets defect was, ik dacht de stabilisatorstang, maar dat was het dus niet.

Electronisch heb ik afgelopen weekend voor de eerste maal een melding gehad van de airbag, maar na het contact een keer af te zetten was deze ook verholpen.

De peus heeft nu 182000 op de teller staan en is van september 2004,

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]