Afgelopen Mei een 307 2.0 HDi gekocht met bijna 300K op de teller uit 2001.
De cilinder kop was recentelijk vervangen en de distributie ook.
Heb de auto voor een zeer schappelijke prijs kunnen kopen, bij de garage die hem ook in onderhoud heeft gehad.
In het begin vond ik hem wel lekker rijden, maar daarna gaan dingen opvallen en ga je de auto leren kennen.
Dus af en toe wat kleine dingen vervangen, tot vorige week een redelijk grote reparatie;
- fuseekogels (L+R)
- stuurkogels (L+R)
- veerpoot lagers (L+R)
- 4 nieuwe banden + uitlijnen
- 2 motor steunen (Allebei bijna 50% doorgescheurd

)
En nu rijdt de auto werkelijk als nieuw..! Super soepel en stuurt weer lekker strak moet ik zeggen!
Ennn nog een bijkomend voordeel, het trillen van mijn stuur is helemaal verdwenen!! Van 0 t/m 150 geen trilling meer te voelen
Alleen de 2.0 HDi (90pk) vind ik nog wel wat tegenvallen kwa prestatie.
Dus misschien dat ik mezelf wel een chip kado doe met kerst..
Alleen twijfel ik nog een beetje door de hoge km stand of dat geen kwaad zou kunnen... (Ondertussen 318K)
En verder snap ik het olie indicatie lampje niet helemaal... de ene dag geeft hij (als de motor koud en warm is) de helft aan, en de volgende dag (ook koude motor en warme motor) aan dat hij vol zit...
Over het algemeen ben ik dus zeker tevreden met de keuze van een 307!