307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 22 sep 2018 - 19:08:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 - 20:51:18 

Ik rijd sinds december 2004 een 2.0 HDI uit 2002. Tweedehands gekocht met km-stand 75.000. Mooie auto, lederen bekleding, climate control, cruise control, daar is niks mee. Rijdt goed.
Toch zal het mijn laatste Peugeot zijn. Ik heb inmiddels 75.000km met deze auto gereden en ik vind de auto bijzonder onbetrouwbaar.

De knipperlicht unit is meteen al vervangen. In de eerste winter startte de auto slecht. Na een paar onderhoudsbeurten bij de dealer was dat verholpen, zonder oorzaak gevonden te hebben.
Bij 120.000km ging er een vliegwiel stuk (dat schijnt bij meer 2.0 HDI's te gebeuren, zie internet, allemaal rond de 120.000km). Het vliegwiel en het arbeidsloon (een dag werk) werd door Peugeot betaald, zonder morren van de dealer, maar een nieuwe koppelingsset mocht ik zelf betalen en ik had mazzel dat de versnellingsbak niet ook kapot was gegaan.
Het zou aardig zijn geweest als Peugeot in deze proactief was geweest (roep die 2.0 HDI's maar tijdig terug, informeer eigenaren, zoiets). Maar niet dus.
Verder deugt de electronica niet, maar dat moge bekend zijn. Na een dagje in de zon, ging een air-bag lampje branden. Even opnieuw starten bij het eerstvolgende stoplicht en het was weer uit.
Wanneer de auto eens een keer niet meteen start gaat meestal het ESP-lampje branden.
De claxon weigert af en toe. Niet fijn als een vrachtwagen op de snelweg naar links komt en jij zit er naast en je zit voor jodokus op je stuur te rammen.
Verder vind ik het erg irritant dat vrijwel alle functies vertraagd reageren. Blijkbaar moet de boordcomputer eerst wakker worden. Kort en snel claxoneren is er niet bij, omdat het een halve seconde duurt voordat er geluid (als ie het al doet) komt en je dan pas de claxon weer loslaat.
Over de verlichting hoef ik denk ik niets te zeggen. Zo goed als alles rondom is kapot geweest, tot en met de fittingen van knipperlichten aan toe.
En verder voer ik altijd dimlicht, waardoor standaard de display van de climatecontrol gedimd wordt. Zie je dus niks meer van, zeker niet als je een zonnebril op hebt. Kan niet anders volgens de dealer.
Gisteren tenslotte was het de beurt aan de krukaspoelie om de geest te geven (km-stand inmiddels 150.000km). Ik ben door de ANWB thuis gebracht, reparatie kost 350 Euro.

De afgelopen tijd ging het aardig goed, maar mijn vertrouwen in deze auto is op dit moment weer nul. Wachten op het volgende dure defect. Eerst maar eens zien of de distributieriem de 160.000km haalt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 jul 2006 - 12:28:26 

Hoi,

Vraagje. Hoeveel is nou het onderhoud geweest in centen per km?

Gr.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 jul 2006 - 12:58:02 

Misschien heb je wel gelijk, hoewel het nogal frustrerend is als je op weg bent naar een etentje met je collega's en je komt langs de weg te staan. Als ik op dit forum kijk mag ik misschien nog niet eens klagen. Omdat ik zoveel rijd komen de kosten ook korter op elkaar natuurlijk. Ik blijf er echter bij dat ik van een groot aantal zaken degelijker makelij verwacht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 okt 2006 - 21:24:44 
koop je toch wat anders :lol:

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 - 12:37:33 

hansemans schreef:
En verder voer ik altijd dimlicht, waardoor standaard de display van de climatecontrol gedimd wordt. Zie je dus niks meer van, zeker niet als je een zonnebril op hebt. Kan niet anders volgens de dealer.

Je kunt door de dealer de 'licht-overdag' functie laten aanzetten.
Dan gaat na het starten van de motor de (dim)verlichting branden zonder dat je de schakelaar op aan hoeft te zetten.
Als je de schakelaar op aan zet worden de displays pas gedimd.
Werkt op alle 307's.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]