307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 17 okt 2018 - 22:44:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2012 - 00:53:44 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
Sus schreef:
Hyundai verkoopt de laatste jaren zoals broodjes bij de bakker en ik heb zowat een jaar geleden ook in hun toonzaal gestaan waar ik van zowat alle andere merken dat ik geweest ben de beste voorwaarden kreeg kwa korting maar ook de hoogste overname prijs voor mijn 307.
Waar ik een beetje op af knapte was dan weer dat in belgië op de Santa fee die ik wou kopen een hoge belasting op in verkeerstelling zat. BIV.
Ik vond voor wat ze aanbieden zeker interessant en wens je ook heel veel plezier met je bestelde Hyundai.


Bedankt Sus, met welk model van Honda rijd jij nu?
De nieuwe wagen stoot slechts 97 g per km uit. Dus wat die BIV betreft (voor de Nederlanders: BIV = Belasting op In Verkeersstelling, in België), dat zit wel snor bij mij. Ik kijk uit naar de levering en begin af te tellen. Deze morgen met de 307 wou ik inkopen gaan doen. De centrale vergrendeling weigert alle dienst, de deuren + koffer blijven muurvast op slot. Enkel de deur van de chauffeur kan ik manueel openen. Starten,... ik kijk in de achteruitkijkspiegel en zie een roetwolk. Ik laat het elektrisch raam zakken voor wat frisse lucht, er hapert blijkbaar iets want een schrapend abnormaal geluid. Rijden dan maar: er zijn een paar nieuwe ongezond 'piepende' geluiden bijgekomen en de auto rammelt behoorlijk. Ik kom uit de supermarkt, wonder o wonder, alle deuren van de auto krijg ik open. De kofferbak gaat ook open maar blijft amper omhoog.... De gasdrukveren geven onvoldoende kracht om de kofferklep nog langer omhoog te houden. Op naar huis dan maar, de auto trilt bij stationair draaien en rijdt slecht. Vandaag gaan tanken, voor de laatste keer de tank volgegooid, de volgende tankbeurten wordt de tank maar voor de helft meer gevuld. Ik zit te bedenken dat het tijd was om de 307 in te ruilen: de economische levensduur is bereikt denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 mei 2012 - 13:57:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 sep 2006 - 09:00:43
Berichten: 46
Ik heb diverse Peugeot 307's gehad:

307 XS 1.6 16V Pack 2005 vijfdeurs (oude neus T5, maar elektronica van de nieuwe T6)
307 SW 1.6 16V Pack 2003 of 2004 (oude neus T5) paars, leenauto voor een half-jaar of jaar
307 SW 2.0 16V Premium 2008 restyled (T6) (leaseauto)
307 SW 2.0 16V Pack 2006 (T6)

Die uit 2003/2004 was verschrikkelijk. Alles kraakte, elektrische problemen, heel frequent de lampen vervangen etc. Als dat mijn eerste 307 was geweest, dan had ik er nooit meer 1 gereden. Echter, met de anderen geen grote problemen. Denk dat veel kinderziektes in de gerestylde T6 variant zijn opgelost.

Met de 307 SW uit 2008 wel enkele keren teruggweest met de elektrische ramen die soms spontaan open gingen en vaak niet meer dicht. Zat geloof ik uiteindelijk in de schakelaarunit.

_________________
205 1.1 XE -> 1.3 Rallye '84 |> 306 XS 1.8 '01 | 307 XS 1.6 16V '05 | 106 Rallye 1.6 '98 | 307 SW 1.6 16V '04 | 307 SW 2.0 16V '08 | 307 SW 2.0 16V Sport Pack '06


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 mei 2012 - 13:15:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 dec 2006 - 20:03:27
Berichten: 1986
Woonplaats: bananenrepubliek noord
Pugdriver schreef:
Bedankt Sus, met welk model van Honda rijd jij nu?


Met een Honda CR-V 2200cc 150pk diesel van 2011 waar ik zeer tevreden over ben.
Kleur: diep bronze (de meeste denken dat het een zwarte is)

_________________
Ex Peugeot 307 break 90pk 2004.
Waarschuwing het 307 forum kan verslavend zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 - 02:03:42 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
Toch nog even dit: de Peugeot 307 heb ik bijna 11 jaren in mijn bezit gehad. En ik kan achteraf besluiten dat ik het altijd een zeer mooie wagen gevonden heb. Erg comfortabele wagen die heel veel rijplezier biedt. Enkel de vele storingen en dure onderhoudskosten waren er voor mij net iets te veel aan, misschien had ik pech en was mijn 307 een maandagmorgenauto. Ik rijd nu sedert een tweetal maanden in een auto van een ander merk, maar blijf uiteraard de nieuwtjes van Peugeot volgen en hoop dat de opvolger van de 308 zeer succesvol mag worden... alleen baart de samenwerking met Opel me zorgen. Peugeopels worden volgens mij de ondergang van het merk, ik hoop dat ik ongelijk krijg maar ben niet gerust over een goede afloop voor Peugeot. Oh ja, en.... euhm... ben erg tevreden over mijn nieuwe bolide (een Hyundai new i30), sorry Peugeotfanaten. Hopelijk blijf ik hier welkom..... thx.!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jun 2012 - 07:43:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Natuurlijk ben je hier welkom, eens een 307 rijder altijd een 307 rijder. :wink: :wink: :wink: :wink:

En zo'n koreaan is een stuk beter als een slopel, ik vraag me af wat dat moet worden, GM maakt meer kapot in autoland dan dat het goed doet. :( :( :(

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 - 02:10:54 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
Doornekamp33 schreef:
Natuurlijk ben je hier welkom, eens een 307 rijder altijd een 307 rijder. :wink: :wink: :wink: :wink:

En zo'n koreaan is een stuk beter als een slopel, ik vraag me af wat dat moet worden, GM maakt meer kapot in autoland dan dat het goed doet. :( :( :(


Thx Doornekamp33!! En ergens is dat idd. wel zo: een voormalige Peugeot 307-rijder is in feite ook een Peugeot 307-rijder. Ik heb er elf jaren eentje gehad en ken deze auto blindelings van binnen en buiten. Daarvoor had ik een Peugeot 306. Ik kan dus zeker een stukje meepraten op dit forum als 'ervaringsdeskundige Peugeot 307', hum-hum ;-). Wanneer ik onderweg een 307 tegenkom dan kan ik het niet nalaten nog eens goed te kijken en denk ik nog steeds: wat was dat toch een fijne auto om in te rijden.

Wat de Koreaanse auto's betreft: de Hyundai i30 werd volledig ontworpen en ontwikkeld in Duitsland door Hyundai Europe, en wordt gebouwd in een splinternieuwe fabriek in Tsjechië. Er gaan dus geen Europese jobs verloren. De bouwkwaliteit ligt zeker een flink pak hoger dan deze van Slopel (ik kan daar ondertussen over meespreken), net daarom dat ik het zo'n foute zaak vind dat Peugeot uitgerekend met Slopel gaat samenwerken. Volgens mij is BMW de aangewezen partner voor Peugeot: geen concurrenten van elkaar en geen overlap in modellen, komt daarbij dat Peugeot grotendeels in handen is van de Franse familie Peugeot en BMW in handen van de Duitse familie Quandt. Beide familiale bedrijven hebben een gelijksoortige structuur en zijn zeker geen concurrenten (in tegenstelling tot Slopel) van elkaar. Beide zouden elkaar mooi aanvullen in schaalgrootte, inkoopkracht, uitwisseling componenten, enz... kortom: wat een gemiste kans! BMW is nu van plan de huidige samenwerking met Peugeot voor compacte motorblokken stop te zetten, bijzonder jammere zaak als je het mij vraagt en dit is zeker niet de goede weg voor een vertrouwensvolle toekomst voor PSA. Peugeopels zijn op termijn het graf van PSA, wanneer en wie stopt deze waanzin???

Wat je opmerking over GM betreft: volledig juist, GM heeft ervaring zat in het 'de nek omwringen' van merken.
Kijk maar naar wat er met Saab gebeurd is: zo'n mooi, eigenzinnig, vooruitstrevend, waardevol merk kwam ongeveer 20 jaren geleden in de greep van GM en is nu morsdood. Kijk naar Hummer, Daewoo, Pontiac, Oldsmobile,... ik denk dat Opel op zekere dag zal ophouden te bestaan en dat de huidige Opel-modellen zullen verder gaan onder Chevrolet-label, precies zoals enkele jaren geleden met Daewoo is gebeurd. Watch my words! Peugeot heeft strategisch een fatale blunder gemaakt en ik hoop dat ze hun foute keuze alsnog inzien en de alliantie met GM asap beëindigen. Zo niet wordt dit op middellange termijn het einde van PSA.

Momenteel rijd ik dus Koreaans, maar indien PSA de duurzaamheid en degelijkheid van hun auto's op een aanzienlijk hoger peil kan tillen de komende jaren, dan is het dus zeker niet uit te sluiten dat mijn volgende wagen opnieuw een PSA-modelletje wordt (een Peugeot-rijder blijf je ergens in hart en nieren hoor, toch?). Het ziet er naar uit dat het eerder het tegendeel zal worden: samenwerken met GM tilt zeker niet de duurzaamheid en degelijkheid naar een hoger niveau.... integendeel, het zal enkel verder bergafwaarts gaan.....verdorie toch Peugeot! Je verdient een veel betere partij (lees: BMW).

vriendelijke groeten,

Pugdriver


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 - 08:46:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
De spijker op zijn kop, Amen.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 - 14:14:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 okt 2010 - 19:25:50
Berichten: 566
Woonplaats: Meppel
Helemaal eens!

Kan je dit niet ff vertalen naar het Frans en aan de Familie Peugeot laten weten!

_________________
[ Ford S-Max 2.0 TDCI 140PK | Pantherblack | 18" 235/45/18 Zomer | 17" 225/50/17 Winter ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jul 2012 - 17:32:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Heeft weinig zin, die fransen zijn toch strond eigenwijs en luisteren nergens naar, komt ook nog bij dat het de laatste tijd net hoeren zijn, ze duiken met elk merk in bed.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 - 01:44:04 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
Ondertussen in het nieuws: PSA schrapt 10 000 banen. Het gaat echt de verkeerde kant op.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 - 09:44:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2012 - 15:16:20
Berichten: 89
Woonplaats: Blauwestad - Oldambt
Dat is ook met een knipoog naar de recessie... Bij elk merk gaat het gewoon slecht. Peugeot experience in Breukelen gaat ook op slot. Aan de andere kant vind ik juist dat Peugeot weer goed aan de weg aan he timmeren is. Nieuwe modellen die het toch goed doen (508 modellen) en als klap op de vuurpijl komt er ook weer een s een GTi uivoering; de 208 GTi. Het zijn gewoon erg roerige tijden maar ik denk dat het wel weer goed komt.

_________________
Peugeot 307 SW Premium
Peugeot 306 GTi-6
Peugeot 205 GTi/RFS racer
Peugeot 205 CTi 1.9
Aprilia RSV mille


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 - 18:23:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16225
Woonplaats: Hoevelaken.
Ik weet het nog zo net niet, de 508 word in het thuisland niet zo goed verkocht en met de nieuwe belastingregels is het hier ook wel gedaan denk ik.
208 kan een kaskraker worden, maar de rest van de modellen kunnen het wel eens afleggen, zelfs de 107 die nu vervangen had moeten worden voor de 108 ipv een tweede facelift.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2012 - 02:56:42 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
De recessie zal ongetwijfeld wel voor een stuk meespelen, maar toch: het probleem bij PSA zit dieper dan dat denk ik. Ik las in de gespecialiseerde pers dat de ontwikkeling van de opvolger van de Citroën C5 is stopgezet wegens geldgebrek. Dat zijn zeker geen goede voortekenen, geen geld om nieuwe modellen te ontwikkelen is onvermijdelijk het begin van het einde - op middellange termijn. Dit zagen we eerder bij Rover, Saab, Simca, Borgward, NSU, enz...gebeuren.

In de afgelopen maand juni zagen op Europees niveau de merken Peugeot en Opel hun verkoop met gemiddeld -15% zakken, tezelfdertijd gingen in een krimpende markt de Koreaanse merken er op vooruit en hadden ze zelfs een forse plus in hun verkoop. Het probleem bij PSA zit dieper denk ik. Alleen met aantrekkelijk gestylde modellen red je het niet meer tegenwoordig. Naast styling is kwaliteit op lange termijn even belangrijk. Merken zoals Opel en PSA verwaarlozen al vele jaren de kwaliteit van hun producten, en op termijn leidt dat niet tot herhalingsaankopen. Een klant die weg is, ben je minstens voor pakweg 10 jaar kwijt, in de veronderstelling dat hij daarna terugkeert (ik ben zelf zo iemand, na twee eerdere Peugeots).

Na het massale banenverlies dat er nu bij PSA zit aan te komen, hoop ik toch dat het merk zich enigszins herpakt. Maar toch; eind vorig jaar al maakte PSA bekend ruim 500 ingenieurs die betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe modellen af te danken, vanuit kostenbesparingen.... . Dat is pas je eigen ruiten ingooien. Tsjah, als je de mensen die de nieuwe modellen moeten ontwikkelen begint af te danken, dan zit je echt wel in een vicieuze cirkel die steeds verder naar beneden gaat...

Mijn inziens is PSA de afgelopen jaren niet goed gemanaged, en daar zit de cruciale fout volgens mij. Kijk eens naar de groep Renault-Nissan die wordt gemanaged door Carlos Ghosn. Niet dat deze groep schitterende tijden beleeft, maar ze staan er een stuk beter voor dan PSA en dat heeft alles met het management te maken. De grootste blunder die het slechte PSA-management onlangs maakte is de samenwerking met Slopel (lees: GM). Hierover is het laatste woord zeker nog niet gezegd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 jul 2012 - 22:21:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 aug 2005 - 21:41:40
Berichten: 300
Woonplaats: banenrepubliek Vlaanderen
Ik rijd al sinds 1991 met peugeot.
Mijn eerste was een 205 cj . leuke wagen zonder problemen.
De problemen zijn eigenlijk begonnen bij de reeks 307 ( vooral fase 1) , 407 en 206
Peugeot heeft daar zwaar beknibbeld op kwaliteit en gaf niet thuis bij problemen...

dus ook hier na meer dan 20 jaar waarschijnlijk geen peugeot meer ook al doet de 307 SW HDI uit 2006 ( 120.000 km)
het goed ... toch geeft hij geen kwaliteitsvolle indruk ( vreemde geluiden , afwerking ondermaats etc)

_________________
________________________________________
Na de dacia terug een peugeot ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jul 2012 - 05:25:22 
Offline

Geregistreerd: zo 13 nov 2011 - 03:17:40
Berichten: 47
SWKRAKER schreef:
Ik rijd al sinds 1991 met peugeot.
Mijn eerste was een 205 cj . leuke wagen zonder problemen.
De problemen zijn eigenlijk begonnen bij de reeks 307 ( vooral fase 1) , 407 en 206
Peugeot heeft daar zwaar beknibbeld op kwaliteit en gaf niet thuis bij problemen...

dus ook hier na meer dan 20 jaar waarschijnlijk geen peugeot meer ook al doet de 307 SW HDI uit 2006 ( 120.000 km)
het goed ... toch geeft hij geen kwaliteitsvolle indruk ( vreemde geluiden , afwerking ondermaats etc)


Precies, ik had ook telkens diverse vreemde geluiden aan mijn 307 die door de dealer niet konden verholpen worden. Uiteindelijk ben je niet meer gerust als je ergens heen gaat met de Peugeot. Mijn 307 was er één uit het eerste bouwjaar (2001) en het is een kortere lijst om op te sommen wat er niet stuk ging, dan de zaken die wel zijn vervangen geworden.

Mijn auto was splinternieuw en na drie maanden kon ik Peugeot-Assistance bellen omdat hij niet meer wou starten. Tezelfdertijd ging ook de brillenhouder stuk en brak de armsteun af. Die armsteun heeft een scharnier in goedkoop kunststof die dus telkens opnieuw afbreekt. Ik heb deze ongeveer drie keer vervangen en daarna besloten de armsteun niet meer te gebruiken. Nog zo'n goedkoop onderdeel dat afbreekt: de binnenbehuizing van de wielkasten vooraan, je weet wel: de moddervangers, de bevestigingspunten breken ook af zonder aanleiding. Na 6 maanden begon de hendel van de knipperlichtbediening een eigen leven te leiden. Deze hendel heb ik 2 of drie keer laten vervangen. De laatste keer was na 2 jaar, de auto was uit garantie en dus de volle pot mogen betalen, maar gelukkig ging het toen goed. Ook de koppeling: bij mij is de koppelingsplaat door metaalmoeheid gescheurd en uiteindelijk gewoon afgebroken wat ook weer een onverwachte zware kost was. (reactie dealer: metaalmoeheid, niks aan te doen, zoiets kan nu éénmaal gebeuren hé).

Wat je schrijft over de Peugeot 407: mijn broer heeft er één, en dat is nog een groter drama dan mijn 307. Die auto is gewoon niet uit de garage, zowat alles gaat stuk, ook motorisch. Ook mijn broer zal de volgende keer geen Peugeot meer kopen en kijkt in de richting van Kia. Mijn zus heeft een Peugeot 206 uit het laatste productiejaar en dat is een probleemloze auto, maar toch zal zij de volgende keer ook geen Peugeot meer kopen wegens geen vertrouwen meer in het merk gezien de ervaringen van mezelf en mijn broer. Kortom, in mijn naaste familie (incl. mezelf) drie mensen die het voor bekeken houden met Peugeot.

Peugeot had dertig jaren geleden ook al probleemmodellen, bijvoorbeeld de 505 met de 2.3 diesel, van elke wagen ging na verloop van tijd de koppakking stuk met torenhoge kosten als gevolg.
Peugeot leert dus niks uit zijn fouten en da's voor mij zeker een reden om niet meer voor deze fabrikant te kiezen.

In 2008 heb ik de facturen van mijn 307 samengeteld: 2400 € kosten in 1 jaar, de auto was toen zeven jaar en de 120000 km gepasseerd. Als particulier vervang je uiteraard niet zo snel je wagen als een bedrijfswagen, gezien de afschrijving. Ik heb het uiteindelijk nog 3,5 jaren langer vol gehouden. Zoals je hogerop kan lezen was het bedoeling om met de 307 toch minstens 200 000 km te rijden, maar het kostenplaatje werd me gewoon te hoog. Ik rijd nu in de nieuwe Hyundai i30 sedert drie maanden en deze auto overtreft mijn verwachtingen... of het een goede auto is weet ik over 5 jaar te vertellen.

Ik lees dat uw Peugeot 307 ondertussen 120 000 km heeft. Let op: bij mij begon het toen steil bergafwaarts te gaan en kwam de ene grote onverwachte kost na de andere.... precies of de auto was voorgeprogrammeerd om op 120 000 km letterlijk uit elkaar te vallen. Ik hoop echter dat je meer gelukt hebt dan mij (uw auto is een fase 2, dus dat scheelt wel wat).


Laatst bijgewerkt door Pugdriver op za 22 apr 2017 - 01:19:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling