307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 22 mei 2018 - 16:04:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 - 01:05:07 

Beste forumleden,

Ik heb altijd met veel belangstelling dit forum doorgebladerd. De ene keer tijdens een zoektocht naar een antwoord en de andere keer uit nieuwsgierigheid. In januari 2009 werd ik een trotse eigenaar van een 307 HDI 2.0 Navtech met 90 PK. Deze had destijds 107.000 KM op de teller en met een NAP en onderhoudshistorie dacht ik in ieder geval voor wat meer zekerheid te gaan.

De auto kwam van een vakgarage (inruilertje) waarbij ik een garantie van 6 mnd op de motor en versnellingsbak kreeg. De auto had alles wat ik nodig had, een navigatiesysteem, telefoon en mp3 speler. In mijn dagelijks werk zijn dit 3 belangrijke randvoorwaarden.

Echter, na dik 1 maand gereden te hebben, begon de koppeling te kraken bij het intrappen. Dit ging van kwaad tot erger totdat ik een keer bij het wegrijden de koppeling intrapte en deze niet meer omhoog kwam. Diagnose: koppelingsplaat naar de mallemoeren. Oplossing: terug naar de verkoper en netjes een nieuwe plaat erin gezet bij wijze van garantie.

Na dat eerste bezoek aan de garage en het lezen van enkele negatieve reacties op dit forum, begon er mij een soort van doemdenken te ontstaan. Was ik nou gegaan voor de buitenkant en de opties of degelijkheid en betrouwbaarheid?

Na 3 jaar in het bezit te zijn geweest van deze Leeuw van een wagen kan ik alleen maar zeggen dat mijn 307 een superauto is geweest. Ik heb namelijk, afgezien van het nodige onderhoud, alleen maar plezier van deze auto gehad. Oja, ik vergeet wat; ik heb er een keer een nieuwe kachelmotor moeten inzetten omdat de schakelaar die erop zat, was doorgebrand. Daardoor deed de airco het niet. Dat koste in totaal 200 Eu. En de distributieriem heb ik er tevens bij 150.000 km opgezet. Die 400 Eu had ik ook wel op gerekend. Verder was het een supercar en heb ik deze bij 180.000 KM ingeruild voor een Duitser omdat ie dan nog wat opleverde. Het nadeel van een Fransoos is dat ze vrij snel van waarde dalen helaas.

Kortom, ik neem hier met opgeheven hoofd afscheid van dit forum en wens alle 307 rijders hier, nog veel Kilometers zonder gedoe!

Au revoir!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 - 01:31:30 

Zelf had ik tot 20 april ook een 307 zoals je in het topic hier onder kan lezen.
Ben het volledig met je eens dat dit model zeer veel rijplezier biedt, ondanks de vele technische gebreken.

Wat de koppelingsplaat betreft: aan 128000 km had ik hetzelfde euvel voor en toen is deze bij mij ook vervangen geworden en dit was niet goedkoop; ik heb de factuur hier nog liggen.
Idd; de inruilwaarde van deze auto's is laag, ik kreeg voor mijn 307 ook weinig terug.

Gefeliciteerd met uw nieuwe aankoop. Wat is het geworden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 07 jul 2012 - 11:33:52 

Een Audi A3

Wilde nu weer iets anders proberen. Wie weet kom ik ooit nog wel in een Leeuw te rijden. Ik moet overigens nu al bekennen dat qua comfort en opties (spraakherkenning boordcomputer,zonneklepverlichting, schuifdak) mijn 307 wat meer aangekleed was. Maar je merkt het wel aan de degelijkheid en de wegligging. Mais chaque voiture avec ses avantages.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]