307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 17 nov 2018 - 02:41:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 - 17:21:33 
kan er iemand wat tips geven of vertellen hoe een injector van 307 sw hdi stukgaat. Heb wagen net terug van groot onderhoud en sinds dien hapert de motor rond de 2200tr/min en hoor je een krakend geluidje, net een nietjes machine achtig.
De wagen heeft net 122000 km en vliegwiel is ook al vervangen geweest net.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 nov 2006 - 13:02:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Er kan zoveel zijn.
Waarom een defekte verstuiver?
Is de wagen als een suitgelezen op foutcodes?
Als dit gebeurt is na een groot ondrhoud moet je opnieuw contact op nemen met de dealer die het onderhoud heeft uitgevoerd.

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: defecte injectoren
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 - 00:19:38 
Offline

Geregistreerd: za 04 nov 2006 - 21:12:03
Berichten: 10
Woonplaats: Belgie/Leuven
wagen is uitgelezen geweest bij dealer die onderhoud heeft gedaan.
Nu blijken meerdere injectoren defect te zijn, na 120.000km is dat heel ongewoon. Peugeot heeft een expert langs gestuurd bij de dealer om defect te analyseren


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: defecte verstuivers
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 - 23:41:00 
bij mijn 307 met 2.0hdi 110pk is vliegwiel ook gebroken, bij 170.000 km. startmotor ook defect en versnellingsbak was gescheurd. een week na het vervangen van dit alles zijn twee verstuivers defect geraakt. misschien dat er een verband is?


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: defecte verstuivers
BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2006 - 13:03:57 
Offline

Geregistreerd: di 23 aug 2005 - 18:10:08
Berichten: 450
jack307 schreef:
bij mijn 307 met 2.0hdi 110pk is vliegwiel ook gebroken, bij 170.000 km. startmotor ook defect en versnellingsbak was gescheurd. een week na het vervangen van dit alles zijn twee verstuivers defect geraakt. misschien dat er een verband is?


Hoi,

Domme pech, toeval, jammer.

Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: distributie riem??
BerichtGeplaatst: za 23 dec 2006 - 14:56:09 
Offline

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 22:03:06
Berichten: 7
Woonplaats: Sas van Gent
kun je nagaan of distributie riem los is geweest, en of de brandstof pomp op nieuw op tijd is gezet. Dit kan een oorzaak zijn wat waarschijnlijk mij is over komen
Je hebt garantie op reparatie is dit hier het geval BOVAG?

_________________
Je voelt je prettiger in een Peugeot 307 SW ??
ik ben benieuwd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 - 20:13:14 
Offline

Geregistreerd: za 04 nov 2006 - 21:12:03
Berichten: 10
Woonplaats: Belgie/Leuven
probleem van verstuivers is verholpen. Wagen is binnen geweest bij bosh specialist, moet volgens peugeot normen nu, en verstuivers zijn getest. Waren er inderdaad een paar stuk, maar ik weet nog altijd niet welke de oorzaak was. Peugeot heeft alles vervangen onder garantie, wat volgens mij een teken is dat ze zself een fout hebben gemaakt bij groot onderhoud.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 - 09:54:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 21:02:40
Berichten: 142
Woonplaats: ergens in het land van waas
Dirk, heb jij een 110pk?
Deze zijn gevoelig aan vliegwielproblemen.
Andere merken hebbne dit ook, dit is geen peugeot probleem.
Is opnieuw een dubbelvliegwiel geplaatst of een gewoon.
De laatste tijd adviseerd peugeot om bij een defect een gewoon vliegwiel te plaatsen. Af en tot 1/2 tot 1L olie toevoegen op een vollebak diesel helpt ook tegen het voorkomen van verstuiverproblemen.
Diesel is tegenwoordig er droog (door gebrek aan de smerende eigenschappen van zwavel)

_________________
ex 307 rijder
Opel Zafira 1.7cdti (125pk) Cosmo
Fiat Panda 1.3 Mjet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 jan 2007 - 22:06:08 
Offline

Geregistreerd: zo 30 jul 2006 - 17:03:15
Berichten: 347
Woonplaats: bommel
Partner hdi schreef:
Diesel is tegenwoordig er droog (door gebrek aan de smerende eigenschappen van zwavel)


hihi, ik dacht de laatste tijd al: wat stuift het toch bij het tanken aan de pomp...

_________________
ik had een SW 2.0 hdi 136pk maar sinds juli 09 overgestapt naar een Toyota Rav4 2.2 D-cat 177pk. Een degelijke diesel dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 - 19:29:01 
Offline

Geregistreerd: do 01 maart 2007 - 01:33:28
Berichten: 7
Woonplaats: belgie
daar ik zelf dieselpompen herstel heb ik wel wat ervaring met injectoren
enz ik weet uit ervaring dat als je tegenwoordig tankt bij de grote merken heb je weinig problemen. deze doen nog speciale adjectieven erbovenop. de europese norm waaraan diesel moet voldoen nu is EN590.
dit is voor alle merken hetzelfde, maar de grote merken voegen er speciale producten bij voor smering,water te neutraliseren etc...
ik stel voor dat je Decyl gebruikt (is een product van Total). Te gebruiken 100cc op 50 liter diesel, dit smeert de injectoren , neutraliseert water en het cetaangetal (klopvastheid) van de brandstof verhoogt. dit uit zich in soepeler draaien van de motor (minder dieselklop), motor sneller op temperatuur en minder verbruik. Ook minder koolaanslag op de injectormond en in de verbrandingskamer ( inlaatkleppen). zeker bij motor met EGR-klep. Decyl is een product dat al vele jaren bestaat en waar wij in de vrachtwagensector hele goede resultaten mee behalen.
ik gebruik dit ook in mijn 307 Hdi common rail motor.

gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 maart 2007 - 21:44:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Berichten: 800
Woonplaats: westen van het landje
"Motor sneller op temperatuur" en "minder verbruik" gaat niet samen!!!

Of zijn de natuurkundige wetten veranderd.

_________________
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 maart 2007 - 20:32:21 
Offline

Geregistreerd: do 13 apr 2006 - 19:08:53
Berichten: 158
keesie schreef:
"Motor sneller op temperatuur" en "minder verbruik" gaat niet samen!!!

Of zijn de natuurkundige wetten veranderd.


Een minder vuile "uitstoot" gaat toch ook in combinatie met een hoger brandstofverbruik. Dus zo raar klink het niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2007 - 14:17:36 
Offline

Geregistreerd: di 21 feb 2006 - 14:47:26
Berichten: 21
Woonplaats: Elst
Ik had twee weken geleden een verstuiver kapot. Na 1 week in de garage te hebben gestaan is een verstuiver vervangen. Na de reparatie een week gereden te hebben staat de auto nu weer bij de garage en is er weer een verstuiver kapot. Motor is een 1.4 hdi met 170dkm gelopen. Alle 4 de verstuivers vervangen of niet? Aangezien ze €490,- per stuk kosten een lastige keuze.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 jun 2007 - 19:17:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 aug 2005 - 17:43:22
Berichten: 230
Woonplaats: Op de bank
Damn. Hier hetzelfde. Ik hoorde van de week een sissend geluid vanonder de motorkap. Naar de dealer geweest. Die trekt de zwarte isolatiekap er af en ja hoor, sissende verstuivers. 2 of 3 stuks die lekken. Motor zit ook lekker onder de zwarte smurrie, olie en diesel. Hij rijdt gelukkig nog prima en zuipt niet.
Uit voorzorg worden a.s. maandag alle verstuivers eruit gehaald, schoongemaakt en opnieuw ingezet. Hopen dat het dan weer goed is.

_________________
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCI - leer/alcantara - xenon - alarm - parkeersensoren - bluetooth - radio/cd/mp3
Vorige auto : 307SW HDiF 1.6 110pk Pack + Vert Oakland + ESP + 16" lichtmetaal + Pack Visibilité + Xenon verlichting + getinte achterruiten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 jun 2007 - 09:21:58 
Offline

Geregistreerd: ma 14 mei 2007 - 19:17:31
Berichten: 889
Woonplaats: België
Beste als 1 defect is, allemaal tegelijk vervangen. Als je zo een set koopt zijn die verstuivers onder elkaar al afgesteld. hier in belgie weet ik dat ze dat in veel mercedes garages ook zo doen omdat een defecte verstuiver heel schadelijk kan zijn voor de commonrail diesel motoren


grtz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling