307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 19 sep 2018 - 01:37:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 307 SW 2.0 16V
BerichtGeplaatst: za 27 aug 2005 - 22:23:43 

Na 4 jaar en ca. 90.000 km in een 206 xs 1.6 te hebben gereden werd het tijd volgens mijn werkgever om naar een nieuw auto uit te zien. Gezien de ervaring met de 206 (alleen de garage bezocht voor beurt en apk) ben ik bij peugeot gebleven. De 307 met zijn glazen dak leek mij een prima opvolger. Tot op heden (1 jaar en 20.000 km) is dat min of meer ook het geval. Ik heb met deze auto al vaker de garage bezocht dan met de vorige in 4 jaar, en dat verwacht je toch niet voor een auto van dik 26.000 euro. Buiten en paar kleinere ongemaken zijn met name het starten en weer uitvallen (januari) en het trillen bij 110-130 km/uur de grootste twee ongemaken. Het 1e probleem is opgelost door nieuwe software te installeren (?) lijkt mij raar voor een auto van ca. 1/2 jaar oud dat opeens de software niet meer up to date is. Het verhaal met de trillende voorwielen loopt nog. Na het uitbalanceren (zowel de losse wielen als met de wielen op de auto) bracht dit nog geen oplossing. Het monteren van 4 nieuwe michelin Primacy banden bracht evenmin uitkomst. Volgende week gaat de auto weer naar de (hoofd) dealer om verder te kijken.

De wagen op zich rijdt heerlijk, 138 pk is voldoende alleen je moet voor echt rap inhalen zorgen dat hij boven de 4000 toeren blijft. Het verbruik valt mij mee (ca. 1 op 11 bij met name snelweg kilometers). Geluidsnivo heb ik geen idee van aangezien er een 250 sub achter in de kofferbak ligt :-)

Ik tank overigens wel euro 98/v-power gezien de ervaringen op het 206 form met de 2.0 16V.

Buiten de bovengenoemde "problemen" ben ik nog steeds erg tevreden met mijn 307. Prive rijden we een (lease)Zafira 2.2 16v (2005) van mijn vrouw maar ik heb waardeer de rij-eigenschappen van de peugeot hoger. Het afwerkingsnivo van de Zafira sla ik dan wel weer hoger aan dan van de peugeot. (stoffen, kunstoffen en bedieningselementen in de auto)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 aug 2005 - 21:02:40 
Site Admin

Zou je als je volgende wagen ook weer een Peug kiezen?

Cas

Verder heeft Gentry het een en ander gemodificeerd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 01 sep 2005 - 20:23:48 

tsja, dat is een moeilijke vraag. Ik vind het nog steeds de mooiste "station/mpv" uit zijn klasse alhoewel ik de facelift niet zo fraai vind. Ik heb hem afgelopen zondag voor het eerst in het wild (hij reed bij de westerscheldetunnel) gezien en vind hem niet echt mooi. Qua techniek heb ik zojuist te horen gekregen dat het trillen in de voortrein veroorzaakt wordt door een kapotte rechter aandrijfas. Dit heb ik nog niet meegemaakt met de 7 auto's die ik tot nu toe heb gereden. Kan pech zijn maar ik neem aan dat als ze zo'n 140 pk in een auto stoppen je het ook kan en mag aanspreken :lol:
De rij-eigenschappen zijn wel goed alleen zou het geluidsniveau wel wat naar beneden moeten (ik heb het idee dat hij bij 140 km/uur stiller is dan bij 120 km/uur)

Kortom ik ben er nog niet uit. Ik denk nu van wel, rijeigenschappen zijn tenslotte prima, maar betrouwbaarheid staat toch klem op 2 voor mij. Alhoewel de auto mij nog niet in de steek heeft gelaten bezoek ik de garage toch het liefst alleen voor een beurt.

Gelukkig mag/moet ik en nog 3 jaar over nadenken.

groeten

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 sep 2005 - 20:25:05 

Even nog een kleine aanvulling. Met een kapotte aandrijfas bedoelde de garage dat deze "uit balans" was. Dit is blijkbaar niet bij te stellen (uit te balanceren) maar hier dient een kompleet nieuwe as gemonteerd te worden. Deze is nu besteld en ik ben in hoopvolle afwachting of dit het probleem oplost. Dat ik nu wel het geluidsniveau van de auto heb kunnen beoordelen heeft te maken dat mijn PIONEER DEH P6000 R het leven heeft gelaten. Deze is sinds 2 weken vervangen door een PIONEER DEH P7700 MP en dat blijkt een goede keus. Enige nadeel is dat de rode verlichting van deze speler nogal goedkoop aandoet en niet past bij het PEUG rood.

groeten,

Rob

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]