307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 22 okt 2018 - 04:17:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

307 top wagen?
Ja super! 82%  82%  [ 50 ]
Mmmwha 16%  16%  [ 10 ]
Bagger! 2%  2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 61
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tja wat zal ik zeggen.
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 - 00:03:47 
Offline

Geregistreerd: wo 02 jan 2008 - 20:39:09
Berichten: 39
Woonplaats: Assen
Nou ik heb de dag voor kerst mijn 307SW uit 2006 opgehaald. Eerste 200 km weer terug naar huis waren in 1 woord geweldig. (reed tot op dat moment in een 2007 swift).

Maar.... nu inmiddels 6000 km verder (staat totaal op 55000) begin ik er toch een stuk enthousiaster over te worden.

De probleempjes:
Gescheiden airco al kapot geweest.
Deurrubbers zitten los.
Bestuurders raam piept enorm met het naar beneden halen.

Zijn maar drie kleine probleempjes, maar voor een twee jaar oude auto met 50.000 op de teller.

Hoop dat het hierbij blijft en dat hij mij netjes de 60.000 km pj gaat rondbrengen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jan 2008 - 16:54:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 okt 2006 - 15:11:58
Berichten: 53
Ik heb mijn 307SW Oxygo 2L anderhalf jaar (30.000km).
Voordien heb ik Passat, Mondeo en Omega lease auto's gehad.
De Peugeot is qua ruimte en comfort en wegligging geweldig en het model ziet er gewoonweg goed uit. De motor is ook prima, maar gebruikt wel wat veel, een 6e versnelling wordt gemist!
Maar... de bouwkwaliteit is matig. Ik ben al diverse malen teruggeweest. O.a. voor scheeftrekken, bijgeluid waterpomp, koelwaterlekkage thermostaathuis en problemen met de transponder van de contactsleutel.
Alles is gelukkig keurig onder garantie opgelost door de dealer.
En, ondanks alle gezeur over de RT3, ik ben best tevreden over dit combi systeem.

_________________
307 SW Oxygo 2.0 16v Bleu Abysse,
We hebben ook nog een MGF uit 2000 en een Oldsmobile Holiday Coupe uit 1958


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 - 23:19:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Berichten: 109
Woonplaats: Ham (limburg)
ik rijd nu enkele weken met mijn peugeot 307 break 1600 benzine automaat van 2003 rond en het is een fantastische wagen :D :D

groeten Erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 - 14:19:21 
Offline

Geregistreerd: wo 02 jan 2008 - 20:39:09
Berichten: 39
Woonplaats: Assen
Super, hoop dat je er meer geluk mee hebt dan ik. Hij staat inmiddels op 97.000 km en heb al de nodige problemen.

Versnellingsbak zit net zoveel ruimte in als uit de versnelling. Mistlamschakelaar werkt al neit meer.
Ben al drie keer terug geweest voor de sleutel.
2 speakers al kapot gehad.
Handel om de stoel omhoog/omlaag te bedienen al defect gehad.

En dan alle kleine rommel nog die ik vergeten ben.

Maar erger dan dit kan het tenminste niet worde hahah.

Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2016 - 12:02:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 maart 2016 - 13:06:47
Berichten: 28
Woonplaats: Bussum
Ook ik ben tevreden met mijn 307SW uit 2007, ook ik heb wel wat kleine dingetjes gehad maar met bijna 217.000 op de teller vindt ik dat niet zo gek! 1X condensor airco garantie 1X remklauw cylinder roestvorming bleef hangen garantie! Ben prima tevreden plus het karretje smoelt ook luxe wat wil een mens nog meer 8) motor klinkt als een naaimachine zelfs na dik 2 ton chapeu!!!

_________________
Ik voel me"meestal" lekker in mijn Peugeot!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 22 apr 2016 - 13:26:38 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
zo dat is nog eens een oud topic omhoog halen *rofl*

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 16:18:04 
Offline

Geregistreerd: zo 03 apr 2016 - 10:59:05
Berichten: 13
307cc 2.0L

Tot nu toe: Raammechanisme passgier , claxon , melding fout emissie systeem (rijd overigens gewoon goed), doorhangen bekleding kofferdeksel, af en toe benzinegeur in auto gehad (is nu niet meer???). auto heeft 125dk gelopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 21:06:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16232
Woonplaats: Hoevelaken.
Claxon was zeker de massa in het stuur, benzine geur is zeer waarschijnlijk een verzadigd absorbtievat rechts onder het zijscherm, je krijgt dan de dampen precies bij de instroom van de ventilatie, vervangen of een slang aan de losse opening maken zodat de lucht onder de auto uitkomt.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 23:27:53 
Offline

Geregistreerd: zo 03 apr 2016 - 10:59:05
Berichten: 13
Claxon was idd massa. Benzinegeur moet ik nog naar kijken ,bedankt voor de tip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 apr 2016 - 23:30:28 
Offline

Geregistreerd: zo 03 apr 2016 - 10:59:05
Berichten: 13
Oh , bekleding kofferbak heb ik vastgezet met popnagel. Kan ie tenminste het dak niet meer beschadigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 - 13:33:36 
Offline

Geregistreerd: do 02 feb 2017 - 13:19:10
Berichten: 1
In 2013 een 307 SW 1.6 16V met 77.000 km uit 2007 gekocht. Eerste 3 mnd een prima wagen. Binnen 6 mnd teruggeweest ivm transponderprobleem sleutel, kapotte accu, electr. ramen die niet open/dicht wilden, schuifdak dat niet meer dicht wilde, regelmatig uitvallen van radio-/navigatiesysteem. Daarnaast liep de auto niet stationair en tijdens rijden leek de koppeling te slippen, maar dit heeft men nooit kunnen oplossen. Ook last van trillingen in stuur, wat na een set nieuwe banden minder werd. Uiteindelijk nieuwe bobine gekregen en waterpomp + combinatieriem vervangen. Bij 130.000 km en 9 jr oud brak de V-snaar, terwijl er bij de grote beurt 3 mnd daarvoor niets was geconstateerd. Motor dusdanig beschadigd dat deze voor ruim 1.600 euro gerepareerd moest worden. Dat is nu 2 mnd geleden. Afgelopen week wederom naar garage ivm gat in kachelradiator waardoor koelvloeistof onder pedalen loopt en slecht starten bij kou. Lijkt dan op 2 cilinders te lopen maar kon niets gevonden worden. Daarnaast blijkt koppeling volledig versleten. Wederom een kostenpost van 800 euro. In 1,5 jaar hebben we voor 2.500 euro aan reparaties gehad, wat ons toch echt iets te gortig is. Voor ons even geen Peugeot meer :-(.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 - 22:02:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1859
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Eerst en vooral, jammer dat je zoveel "pech" gehad hebt met je Peugeot. Langs de andere kant zie ik verschillende zaken passeren die je je auto niet kan aanwrijven. Een kapotte accu en een hoop elektrische problemen die daarmee gepaard gaan en een gebroken v-snaar die niet volgens de onderhoudsvoorschriften vervangen is en jammer genoeg voor een hoop gevolgschade heeft gezorgd.

Daarnaast geef je aan dat de koppeling slipte, maar dat er geen "oorzaak" gevonden werd, en nu is je koppeling versleten... Koppeling hangt trouwens fel af van de rijstijl. Als je een beetje een wilde boer bent kan je op een paar duizend kilometer een koppeling helemaal afschrijven. Moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat volgens mij de 1.6 16v wel vrij fanatiek gebruik maakt van de koppeling, want toen ik een paar maanden geleden voor een 307 met die motor aan het kijken was kwam ik er regelmatig tegen met een stand rond de 120.000km inclusief factuur als bewijs dat de koppeling recent vervangen was.

Langs de andere kant is jouw Peugeot misschien wel de uitzondering die de regel bevestigd. :wink: Jammer voor jou, maar positief voor de rest die met veel plezier een 307 rijdt. 8)

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 - 22:45:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16232
Woonplaats: Hoevelaken.
Zal geen v-snaar zijn die is gebroken, ook niet de multi-riem die er wel opzit is niet stuk gegaan, dat kost namelijk nooit 1600 euro aan reparatie, ik denk dat de distributie riem de geest heeft gegeven, en ja daar staat niet voor niks 120.000km of 10 jaar voor, en voor de duidelijkheid, die kun je niet controleren of die nog goed is, de sterkte hangt af van de koortlagen die er in zitten,
Hij kan er heel mooi uitzien maar op knappen staan, of slecht en nog een ton meegaan.
Is dus gewoon verkeerde zuinigheid om hem niet te vervangen.

Maar ik lees dat je een nieuwe waterpomp heb gehad, als ze toen de distribitieriem, of bedoel je die met combinatieriem, niet hebben mee vervangen heb je sneller kans dat die breekt, kunnen ze niet zo goed tegen om ze opnieuw te monteren.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2017 - 23:32:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1274
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ach ja, ik heb ooit ook zoveel kosten gehad aan de auto, dat was de eerste 4 jaar. Nu is het rustig want bijna alles is nieuw.

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 432.500km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2017 - 21:23:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1859
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Doornekamp33 schreef:
Zal geen v-snaar zijn die is gebroken, ook niet de multi-riem die er wel opzit is niet stuk gegaan, dat kost namelijk nooit 1600 euro aan reparatie.


Wel als die tijdens het springen in of tussen het distributiehuis terecht komt. Zal niet de de eerste zijn die zo distributieschade oploopt. :wink:

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling