307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 20 jan 2018 - 12:57:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heel erg super tevreden.
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 - 18:11:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jul 2008 - 15:31:21
Berichten: 254
Zoals de tekst al luid niks op de pug af te dingen.
Vooral de cruise control is super.
Heb hem al menigmaal gebruikt.
En het comfort is helemaal super.
Maar dat kan ook niet anders als je ervoor een RC hebt gehad.
Niets ten nadele van de RC, maar qua comfort had die echt niets, behalve dan de stoelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 - 12:00:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jul 2008 - 15:31:21
Berichten: 254
We rijden nu half jaar in de 307 en zijn nog steeds tevreden.
Geen rare meldingen of storingen.
Super auto.

_________________
307 XS-Pack cruise-control, pioneer radio met bleutooth,Shark actieve sub, ledstrips, ariane velgen
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 - 16:21:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Berichten: 4386
Woonplaats: Oldenzaal
Kijk...En DAT soort mededelingen mogen ook wel eens wat meer op dit forum geplaatst worden!!

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

_________________
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2009 - 11:51:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jul 2008 - 03:35:18
Berichten: 153
Ook ik mag niet klagen, rij inmidels in mijn tweede 307 SW, de eerste een fase één diesel de tweede een fase twee combi benzine en G3, en veel van de klachten zoals genoemd op dit forum herken ik - gelukkig nog - niet. Wel probeer ik zoveel mogelijk de - grote - beurten te laten uitvoeren door de garage en het kleine werk zelf te doen. En natuurlijk moet ook de buitenkant er top uitzien, een compliment aan Cees, want ik kan de tijd er niet altijd voor vrijmaken, maar als het dan zover is staat het hele arsenaal spullen van meneer M klaar en ben ik een half dagje onder de pannen. Dus ook dik tevreden met de Peugeot !

Greetzz,

Robertlyca

_________________
307 SW GRIFFE 1.6 16V - 110pk Noir Obsidien 16" Equinoxe.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2009 - 22:37:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Berichten: 109
Woonplaats: Ham (limburg)
ook ik ben zeeeer tevreden van mijn 307 break benzine :D het is gewoon een geweldige wagen zonder opmerkingen 8)

groeten erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 - 22:54:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Berichten: 69
Woonplaats: Brugge (B)
:cry:

Verwerking van kleine oneffenheden op vele van onze Belgische wegen zeer teleurstellend.
In België zijn er nog veel wegen die bestaan uit betonstroken, met daartussen naden die zijn volgegoten met "pek" ??.
Het rijden hierop met mijn Peugeot is een marteling.
Heb zelfs mijn banden laten vervangen door Michelin Energie.

Heb hiervoor gereden: Mitsubishi Galant
Nissan Primera

De beste schokdemping had de Galant, gevolgd door de Primera en met als slechtste de 307.
Ik had nochtans gekozen voor een Franse wagen, omdat hiervan bekend is (was) dat zij het beste veercomfort hebben.

Voor mij een zeer grote teleurstelling.

Heb wel eens overwogen om mijn schokdempers te laten vervangen door Koni's, ik weet niet of deze nog bestaan, en of dat überhaupt mogelijk is.

Anders alleen maar goeds over mijn 2 jaar oude 307 Oxygo.

vr.gr.

Ferna

_________________
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 - 19:57:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Berichten: 109
Woonplaats: Ham (limburg)
ik woon ook in België (in limburg) en ik heb hier toch niet zo veel last van hoor :D
de wegen vallen al bij al nog mee vind ik

groeten Erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 - 23:13:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Berichten: 69
Woonplaats: Brugge (B)
Hallo Erwin,

Dank voor je reactie.

Wat voor bandenspanning hou jij aan voor je 307, ook 2.5 kg zowel voor-als achteraan ??.

Ik vind dit toch wel veel, bij mijn Nissan Primera was dat vooraan 2.2 Kg, en achteraan 2.0 kg.

Zou die 307 nu zwaarder zijn dan een Primera ??.

Ik heb wel eens overwogen om die bandenspanning flink wat te verlagen, voor meer comfort, maar ja meerverbruik en slijtage ??

vr.gr.

Ferna

_________________
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 27 jan 2009 - 18:06:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 04 okt 2008 - 23:29:42
Berichten: 109
Woonplaats: Ham (limburg)
@ Ferna: ik heb pas andere velgen gekocht die op men 307 liggen (originele van een peugeot 1007) met 205/55/r16 banden erop ik weet nu niet hoeveel spanning daar op zit maar ik zal morgen eens kijken :D

groeten Erwin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 - 19:21:25 
Offline

Geregistreerd: di 03 jun 2008 - 22:28:27
Berichten: 57
Woonplaats: Bergen op Zoom
2.3 bar met stikstof is voldoende. lager verbruik dan met lucht erin en minder rolgeluid.

_________________
307 1.6 16v Aut. Al4 XS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 - 20:34:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug 2005 - 13:41:50
Berichten: 800
Woonplaats: westen van het landje
Weer het fabeltje van stikstof.

Gewoon lucht daar zijn de banden voor gemaakt ten slotte.
Stikstof heeft in een gewone autoband geen enkel voordeel.

Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.
Bij een verkeerde druk slijten de banden verkeerd en sneller.

_________________
Keesie
oud 307 rijder.
At 200Mph you have no friends, http://www.F3D.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 - 22:12:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Berichten: 4386
Woonplaats: Oldenzaal
keesie schreef:
Weer het fabeltje van stikstof.

Gewoon lucht daar zijn de banden voor gemaakt ten slotte.
Stikstof heeft in een gewone autoband geen enkel voordeel.

Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.
Bij een verkeerde druk slijten de banden verkeerd en sneller.


Vraag: Regelmatig verschijnen er in de pers publicaties over het nut van stikstof als bandenvulling. De spanning zou veel langer op peil blijven en bovendien heeft stikstof vele andere voordelen. Ook de bandenbedrijven roepen in advertenties automobilisten op hun banden te laten vullen met stikstof. Zijn de voordelen werkelijk zo groot? Waarom worden auto’s dan niet fabriek-af met stikstof gevuld?



Antwoord: Zuurstof dringt ongeveer viermaal zo snel door de band heen als stikstof. Bedenk echter dat buitenlucht iets meer dan viermaal zoveel stikstof dan zuurstof bevat dus is het verschil in spanningsverlies niet zo groot. Een lege band is vlak voor het vullen met stikstof volledig gevuld met lucht. Hoewel de stikstofvulling de verhouding met zuurstof nog verder verschuift, zit er nog steeds zuurstof in de band. Kortom, de band met stikstof zal langzamer leeglopen dan een band met lucht. Maar het verschil is niet zo groot.
Een echt voordeel van het vullen stikstof is dat er geen vocht of olie in de band terechtkomt. Een slecht onderhouden luchtcompressor kan er zelfs voor zorgen dat er waterdruppeltjes in de band terechtkomen. Als de druppeltjes gaan verdampen, neemt hun volume sterk toe, dus stijgt de druk in de band. Als een band koud op 2,3 bar staat, zal de druk tijdens het rijden oplopen tot 2,7 à 2,8 bar. Als er waterdruppeltjes inzitten die verdampen kan de druk wel tot 3,1 à 3,2 bar oplopen. Reden genoeg om voor goed onderhoud van de oliefilters en vochtafscheiders te zorgen. Dat laatste speelt vooral bij lange leidingen. Een ouderwetse voetpomp voorkomt dit probleem. Vocht heeft ook invloed op het roesten of oxideren van ijzer of aluminium, het hoort dus niet in een band thuis.
Stikstof is een gas dat niet brandt. Dat is mooi als het in banden van vliegtuigen, zwaar transport of brandweerauto’s gaat. Deze banden staan onder(zeer) hoge druk, zijn zwaar belast en mogen (als ze klappen of branden) geen bijdrage aan het vuur leveren door er zuurstof aan toe te voegen.
Het idee dat zuurstof bijdraagt aan de veroudering van een band is niet juist, na zo’n half miljoen kilometers is een truckbandenkarkas mechanisch vermoeid, dus aan het einde van de levensduur.
Dat stikstof een band minder gevoelig maakt voor hoge temperatuur is niet waar, de lucht in een band wordt meestal 60°C, hooguit 70 tot 80°C. De lagere banddruk bij met stikstof gevulde banden is alleen maar te verklaren uit de afwezigheid van vocht. Zuurstof of lucht uit een fles is ook vrij van vocht en olie.
Enkele andere punten die bij het drukverlies van banden een rol spelen, hebben te maken met een langzame lekkage (slow puncture) en drukschommelingen als gevolg van de buitentemperatuur. De opgegeven bandenspanning geldt bij +20°C. Bij elke 10°C verschil is er 0,1 bar verschil in druk. Als we de bandenspanning meten bij nul graden zal die 0,2 bar lager zijn dan voorgeschreven. Omgekeerd zal de spanning bij +40°C 0,2 bar hoger liggen dan de voorgeschreven spanning bij +20°C. Het is dus nuttig om de buitentemperatuur, beter gezegd de bandentemperatuur, te weten voordat we besluiten lucht of stikstof bij te vullen of juist af te blazen. Een regelmatige controle van de bandenspanning is nodig om een ‘slow-puncture’ op het spoor te komen.
Hou ook de leeftijd van banden in de gaten. De ouderdom is af te lezen op de band. Zoek het serienummer op dat meestal achter de letters DOT staat. Kijk naar de laatste vier aanduidingen. Staat er 1203, dan is de band van de 12e week uit 2003. Staat er 123 gevolgd door een zwart driehoekje, dan is de band gemaakt in de 12e week van 1993. Staat er 123 zonder driehoekje dan is de band uit de 12e week van 1983. Veel te oud, want als maximum voor wegvoertuigen wordt zes jaar aangehouden.


[url=http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Banden-werkelijk-langer-op-spanning2-Zin-en-onzin-van-stikstof-2003-0708.htm]
BRON: AMT [/url]


Vraag: Van caravan-fabrikant KIP heb ik begrepen dat men met ingang van productiejaar 1998 de banden van al haar caravans met stikstof gaat vullen. Kunt u mij vertellen wat de voordelen hiervan zijn. Kan elke band zonder bezwaar met stikstof worden gevuld en is er een aangepast ventiel nodig? Gaan ook autofabrikanten stikstof, in plaats van lucht, toepassen voor het vullen van de banden?

Antwoord: Wij gingen te rade bij de specialisten van Michelin. Zij vertelden ons het volgende: een met stikstof gevulde band houdt de spanning beter vast, omdat stikstof minder diffuus is dan lucht (bestaande uit circa 80 procent stikstof en 20 procent zuurstof). Dat heeft een positieve invloed op de kilometerprestatie van de band en het rijgedrag. Een ander aspect is dat gecomprimeerde lucht vaak een bepaald percentage water en olie bevat. Deze bestanddelen kunnen doordringen in het karkas. Stikstof heeft een minder oxiderende werking op het karkas en dat betekent een betere mogelijkheid voor vernieuwing.
Voorts heeft stikstof, in tegenstelling tot lucht, een temperende werking bij een eventuele brand of explosie. Specifieke omstandigheden waaronder het pompen van banden met stikstof vooral voordelen kan bieden: - waar zeer hoge spanningen worden gepompt, bijvoorbeeld bij vorkheftrucks; - waar regelmatige spanningcontrole niet mogelijk is, bijvoorbeeld bij mengtrommels in volcontinu dienst, aangedreven door banden; -waar in geval van brand of explosie de met lucht gevulde banden een extra gevaar betekenen, bijvoorbeeld bij transport van lichtontvlambare producten. Conventionele banden kunnen ongestraft met stikstof worden gevuld. Het is echter nog geen uitgemaakte zaak of de extra kosten van pompen met stikstof altijd opwegen tegen de voordelen. Er kan zonder probleem hetzelfde ventiel worden toegepast. Het is Michelin niet bekend of de auto-industrie op korte termijn ook stikstofvulling gaat toepassen. Tot zover Michelin's visie. Dat de caravan-industrie de stikstofvulling overweegt, is op zich niet zo verwonderlijk. Een te lage spanning levert immers een onveilige combinatie o bovendien zorgt onderspanning voor veel warmte-ontwikkeling in de band met alle gevaren van dien. Voorts zegt KlP dat een met stikstof gevuld band minder gevoelig is voor hoge temperaturen en dat bij hoge belasting minder warmte-ontwikkeling optreedt. Beide aspecten zijn in de caravanbranche van belang in verband met de extra belading en warmte tijdens vakanties. Ongetwijfeld zullen ook veel caravanbezitters te weinig letten op de correcte spanning van de banden.


BRON: AMT

_________________
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/


Laatst bijgewerkt door Zoomy op wo 28 jan 2009 - 22:16:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 - 22:16:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 jun 2007 - 22:56:18
Berichten: 69
Woonplaats: Brugge (B)
keesie schreef:

Minimaal 2,2 bar er in (volgens het boekje), bij belading je banden spanning aanpassen.


Volgens mijn boekje zowel voor-als achteraan 2.5 kg.
Staat ook op het etiket aan de deurstijl.

vr.gr.

Ferna

_________________
Er gaat meer boven mijn pet dan er onder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 - 22:19:33 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep 2006 - 20:51:53
Berichten: 4386
Woonplaats: Oldenzaal
Etiket op de deurstijl aanhouden...Tenminste...als dezelfde maat autobanden er als op die sticker staat onder zitten...

8)

_________________
...Dear life. When I asked if my day could get worse, it was a rhetorical question, not a challenge... :/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2016 - 00:33:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 apr 2016 - 19:31:21
Berichten: 43
Ferna schreef:
:cry:

Verwerking van kleine oneffenheden op vele van onze Belgische wegen zeer teleurstellend.
In België zijn er nog veel wegen die bestaan uit betonstroken, met daartussen naden die zijn volgegoten met "pek" ??.
Het rijden hierop met mijn Peugeot is een marteling.
Heb zelfs mijn banden laten vervangen door Michelin Energie.

Heb hiervoor gereden: Mitsubishi Galant
Nissan Primera

De beste schokdemping had de Galant, gevolgd door de Primera en met als slechtste de 307.
Ik had nochtans gekozen voor een Franse wagen, omdat hiervan bekend is (was) dat zij het beste veercomfort hebben.

Voor mij een zeer grote teleurstelling.

Heb wel eens overwogen om mijn schokdempers te laten vervangen door Koni's, ik weet niet of deze nog bestaan, en of dat überhaupt mogelijk is.

Anders alleen maar goeds over mijn 2 jaar oude 307 Oxygo.

vr.gr.

Ferna

Hm. Vreemd ik heb sinds kort een 307 sw van 2006 en ik mocht hem uitproberen op de ring van Gent richting Kortrijk/Uzg. Lekker weggetje als je een kunstgebit hebt. Toch geen enkel probleem. Uiteraard hoor je het wel maar comfort blijft top.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling