307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 21 nov 2018 - 20:20:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012 - 18:46:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 nov 2008 - 20:31:44
Berichten: 53
Na ruim 3 jaar zonder problemen en normaal onderhoud aan mijn 307, was ik gisteren behoorlijk geschrokken van een flinke plas onder de auto.
Ik had zojuist een rit naar mijn werk opzitten, waarbij ik tot ik het parkeerterrein opdraaide, niets bijzonders heb geconstateerd. Wel rook ik toen ik uitstapte een brandlucht, waar ik verder geen aandacht aan besteedde.
Een collega waarschuwde me later dat er toch iets mis was, waarna ik me naar de dichtstbijzijnde peugeot-garage spoedde (toevallig recht tegenover mijn werkplek gelegen)
Door de ijskoude rijwind is blijkbaar de ontluchter bevroren geraakt waardoor de olie de peilstok omhoog heeft gedrukt, waarbij nogal wat olie naar buiten is gekomen en op de hete motorblok, wat dus die brandlucht veroorzaakte.
Voorheen wist ik niet dat dit kon gebeuren en als ik niet op tijd gewaarschuwd was, zou ik ondanks goed onderhoud en de kosten die ermee gemoeid waren, toch de motor bijna in de soep hebben kunnen draaien. Overigens rij ik met beleid altijd de auto netjes warm, zeker in deze barre weeromstandigheden.
Ik heb achteraf geluk gehad met dit onvoorziene euvel, maar het had toch tot flinke schade kunnen leiden.
Komt dit regelmatig voor bij de 307 met specifiek dit motortype, zodat ik hier bij flinke vorst rekening mee moet houden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012 - 18:59:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16251
Woonplaats: Hoevelaken.
Je bent de eerste die dit meld, dus zeker geen vaak voorkomend iets bij de 307, ik hou het in dit geval op domme pech, en geluk dat het op tijd werd opgemerkt. :D :D :D :D

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012 - 19:52:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 nov 2008 - 20:31:44
Berichten: 53
Doornekamp33 schreef:
Je bent de eerste die dit meld, dus zeker geen vaak voorkomend iets bij de 307, ik hou het in dit geval op domme pech, en geluk dat het op tijd werd opgemerkt. :D :D :D :D


Vandaag weer in de 307 gereden zonder problemen. Ik vertrouw er op dat het inderdaad een eenmalig incidentje was. Met een km stand van net geen 90000 km en een auto in uitstekende conditie, wil ik als het even kan nog een tijd vooruit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012 - 22:43:59 
Offline

Geregistreerd: ma 19 dec 2011 - 23:09:27
Berichten: 230
Woonplaats: Poppel (B)
Probleem hiervan ligt vaak aan de korte stukjes...

mvg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 feb 2012 - 23:17:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 jul 2010 - 12:22:03
Berichten: 679
Auto van 2001 met minder dan 90.000 km op de teller doet mij inderdaad ook vermoeden aan veel korte stukjes...

_________________
Noir Obsidien XSi 2.0 16V


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012 - 10:55:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 nov 2008 - 20:31:44
Berichten: 53
Kikker schreef:
Auto van 2001 met minder dan 90.000 km op de teller doet mij inderdaad ook vermoeden aan veel korte stukjes...


Toen ik de auto kocht had die inderdaad nog maar 66000 km opzitten. Daarna was het hoofdzakelijk woon-werk verkeer (24 km vice versa, waarbij de motor goed warm wordt) en af en toe uitlaten op de snelweg. Korte stukjes probeer ik te vermijden.
De troep op de ontluchter kan een erfenis zijn uit zijn vorige leven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2012 - 08:57:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 jul 2012 - 21:04:35
Berichten: 122
Woonplaats: oostburg
heb wel es gehoord bij een slopel astra 1.6 dat zn carter ontluchting vestopt was en dat daardoor zn koppakking dr uit blies.. dus je hebt zeker geluk.

_________________
Groetjes uut zeeland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2013 - 16:29:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 nov 2008 - 20:31:44
Berichten: 53
mcouque schreef:
heb wel es gehoord bij een slopel astra 1.6 dat zn carter ontluchting vestopt was en dat daardoor zn koppakking dr uit blies.. dus je hebt zeker geluk.

Ik zou zeker pissed off zijn geweest als mij dit zou zijn overkomen. Mijn Peugeotje had ik goed in onderhoud en er was even daarvoor een grote beurt inclusief nieuwe distributieriem.
Inmiddels is het Peutje al bijna 1,5 jaar weg. Ingeruild voor een Fiat Bravo T-jet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling