307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu za 20 jan 2018 - 12:52:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 - 21:31:37 

Huy mede forum genoten

Ik heb vandaag een toertje gedaan van 450 km en heb 3 307 sw gezien.

de eerste stond bij milano in dordrecht, rode 10-2004 met 164000 km ,
ervaring : Bedrijf gebeld om te vragen over onderhoud historie van de auto e.d. ,
werd niet echt redelijk behandeld door de verkoper , het was allemaal te veel moeite leek het.
Du vandaag er heen. heb de auto bekeken zonder verkoper gesproken hebben , en ben meteen net zo hard weer weg gegaan , kleurverschillen in de lak spraken boekdelen.
vroeg men 3650 voor

Maargoed , dat kon de pret niet drukken dus ik door naar amersfoort.

Bij een Merkdealer wel te verstaan van een japans merk. dus dan denk je dat zit wel snor.
Daar stond een op de foto mooie zwarte 307 sw 1.6 uit half 2003 met 156000 op de teller, prijs 4150 compleet .
Ervaring : auto was gepoetst , intern extern , motor , netjes gedaan . Dus de verkoper vraag na een tijdje kijken en wat vind je er van , wordt het em ? .
Ik antwoorde ik moet eerst een stukje rijden.
Dus hij stemde daar mee in . en alles werdt geregeld .
Na wat testjes met handrem en schakelen merkte ik dat de auto na wegrijden in zn 1 wanneer ik de koppeling opliet , heftig begon te trillen. ook ging de koppeling zwaar.

Weet iemand misschien wat dit is ??

Dat was nog niet alles , er waren wat dingen afgebroken intern zoals het scherm in de kofferbak, een bakje achter in de kofferbak , een hendel van een achter stoel.
Dat vond ik dan wel niet zo heel erg, dat is vervangbaar.
Na wat verder zoeken vond ik extern nog wat dingen :

- witte verf spetters op de halve rechter zijkant
- sporen van schade , ( achterklep zat niet goed in het midden , onder aan de rand wat dikke uitlopers , maar weinig tot geen kleurverschil
- wat parkeer deukjes en kleine krasjes ( was voor mij niet echt storend )
- roest onder de bestuurdersdeur en de 2 achterdeuren ( beginnend stadium in de vouwnaad)

als er iets is wat ik niet meer moet is roest ,

Terug gekomen van wel toch zoon uurtje kijken , bellen zoeken en stukje snelweg waren we terug.

De verkoper was alles behalve vriendelijk meer, hij was onbeschoft en vond het niet kunnen dat wij ZO ontiegelijk lang waren wezen rijden, hij had een andere klant af moeten bellen omdat wij zo lang wezen rijden waren. Het is dat ik niet snel kwaad wordt , maar mn vriendin stond al te koken.

Dus , Leuke ervaring ... NOT

Toen ben ik bij daar de lokale dealer nog even wezen kijken en stond ook nog een 307 sw , reed prima , maar was toch wel wat werk aan , want was nog niet gepoetst , en was te zien dat er niet zo heel zorgvuldig mee om gesprongen was.
Ik heb een prijs laten maken voor em zo mee te nemen zonder poetsen , garantie , maar met apk en de historie van onderhoud . Maar de prijs viel tegen... Dus dan maar weer naar home sweet zeeland .

tot zo ver deel 1
hopelijk volgende keer es wat meer kwaliteit.
Ik heb dus besloten om de volgende keer voordat ik ga rijden echt een enorme vragenlijst op de verkoper af te vuren voordat ik me tijd verdoe. Ze maken het er zelf na .

groetjes michel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 - 22:29:13 

Gaat goed met de zoektocht, maar niet heus, kijk eens bij Jetse Vos, is wel een stukje verder rijden maar die heeft er meer.

En je komt er heus wel 1 tegen die wel goed valt, roest op een 307 duid vaak op schade, want dat is wel zeer goed in orde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012 - 05:51:22 

mcouque schreef:
Huy mede forum genoten

Na wat testjes met handrem en schakelen merkte ik dat de auto na wegrijden in zn 1 wanneer ik de koppeling opliet , heftig begon te trillen. ook ging de koppeling zwaar.

groetjes michel

Dat trillen had ik destijds ook, maar ik had mijn auto alle dagen nodig en kon niet meteen naar de garage gaan... totdat de koppeling begaf. De koppelingsplaat bleek door metaalmoeheid gescheurd te zijn en uiteindelijk compleet afgebroken. Ik zou het moeten nakijken want ik heb hier de factuur nog ergens liggen... let op: dit kost veel geld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012 - 07:28:50 

Pugdriver schreef:
mcouque schreef:
Huy mede forum genoten

groetjes michel

Dat trillen had ik destijds ook, maar ik had mijn auto alle dagen nodig en kon niet meteen naar de garage gaan... totdat de koppeling begaf. De koppelingsplaat bleek door metaalmoeheid gescheurd te zijn en uiteindelijk compleet afgebroken. Ik zou het moeten nakijken want ik heb hier de factuur nog ergens liggen... let op: dit kost veel geld.

Sow eey ! , dan is me dat in iedergeval bespaard , dan mag die "leuke meneer" zn troep lekker houden.
bedankt voor je reactie .

Ook leek er wel iets van een klepstoter te tikken toen die koud stond, maar dat klonk niet allarmerend , denk dat iedere 1.6 blok dat heeft
Of ben ik mis en klopt dat ook niet ?

Jetse vos heb ik al gekeken inderdaad , ziet er een betrouwbaar bedrijf uit , maar die heeft enkel type 2 staan , Ontzettend mooi, maar net een stuk boven mn budget . vanaf mij is dat helemaal niet verder rijden overigens want ik woon in zeeland :D

Groetjes michel

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012 - 07:58:32 

Oh ja vergeten vermelden , bij die 2e in amersfoort er zaten wat lichte strepen in de voorruit , net of er een soort van vocht tussen de 2 glasplaten zat.
Links boven in de hoek zat er een plek op de ruit . Was tijdens het rijden overigens niet storend en zat ook niet in het gezichts veld.
Maar ook weer iets waarvan je denkt als je bij zoon auto staat van .. Wat moet ik hier nauw weer mee...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2012 - 13:26:36 

Voorramen hebben daar meer last van, het zogenaamde lamineren, dan laten de twee glasplaten los van de folie die er tussen zit.
Aftermarket ramen lamineren nogal snel zeker als je een fastfitter raam er in laat zetten.(carglas autotaalglas en dergelijke)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2012 - 16:58:52 

morgen volgende poging.

blauwe 307 sw 12 -2006 135000 km op de klok.. JA ik doe het goed meteen een type 2 !

Kost iets meer dan de troep van vorige week, maar heb mn huiswerk gedaan.
- bij particulier
- eerste eigenaar
- dealer onderhouden
- 120000 km beurt + distributie + waterpomp gehd
- trekhaak
- eigenaar zegt schadevrij ( ongelukken iedegeval )
- niet in gerookt

Dus wie weet wat morgen brengt.

Ik heb er al een goed gevoel over

groetjes michel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 aug 2012 - 21:59:57 

bingo 307 succes :D -> lees even voorstellen

viewtopic.php?f=18&t=8653

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 05 aug 2012 - 12:33:28 

...tip: d'r staat er ook één in Amersfoort bij BVA Auctions....

:mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]