chrisenmar schreef:
Gisterenochtend de auto naar de lpg-specialist in Arkel gebracht en kon de auto 's middags weer ophalen. Het probleem hadden ze al vrij snel gevonden!
Bleek dat de massadraad van de lpg-computer niet goed meer was. Tevens waren de contacten in de lpg-computer zwaar vervuild. Dit heeft geleid tot slechte werking en daardoor dus storing in de boordcomputer van de peugeot. De contacten zijn schoongemaakt en de massadraad is vervangen. ...
Ik weet dat dit een zeer oud bericht is en ik weet ook niet wie ik hier nog mee bereik, maar ik wil chrisenmar even heel hartelijk bedanken voor het posten hiervan! Ik heb sinds kort een 307SW op LPG. Het was een probleemauto toen ik hem kocht, daar was de prijs ook naar, en 99 van de 100 problemen heb ik snel en goedkoop op kunnen lossen. Maar de auto bleef slecht lopen op gas, bokken bij stationair en de boordspanning viel constant weg (negatieve pieken). Ik ben bij twee LPG specialisten in de buurt geweest, beide geen idee. Wel computer uitgelezen, storingen over de injectoren. Beide trokken de conclusie dat de installatie te oud was om te repareren, er moest maar een nieuwe installatie in. Ik heb dus een afspraak voor komende dinsdag om dit te laten doen. Ik heb de auto nodig, het moet maar. Maar gisteren avond zag ik dit topic en deze post. Niet geschoten, altijd mis. Ik heb vanmorgen de massa-aansluiting naar de LPG installatie verplaatst van een verroeste bout van de accudrager naar een officieel aardepunt op het binnenspatbord naast de electrakast. En ook bij mij zijn de problemen opgelost! Althans, dat denk ik. Hij loopt in ieder geval weer netjes stationair, de spanningsfluctuatie is weg. Het systeem geeft nog wel storing aan, maar dat moet ik denk ik weer laten resetten. En dan maar hopen dat de storingen weg blijven. Als dit inderdaad de fiks is, heb ik door het lezen van bovenstaande post bijna 1000 euro bespaard!
Hugo