307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 18 jan 2018 - 21:27:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 - 21:47:05 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Hoi allemaal. Ik heb vandaag een 307 1.6 16v van 2004 gekocht met G3


Ben er gelijk een stuk mee gaan rijden
Wat me op valt is dat die heerlijk rijd op gas en benzine

Maar wat me ook op valt is dat de benzine word gebruikt als ik op gas rij
Is dat normaal?

Zo niet weet iemand wat het kan zijn
Al vast bedankt

Gr ginny


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 - 22:41:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15667
Woonplaats: Hoevelaken.
Je meter loopt terug neem ik aan, dat is een bekent probleem, computer denk dat er benzine word verbruikt en laat de meter zakken.
Weinig aan te doen, het kasje dat dat moet tackelen werkt niet zo goed volgen Bart die ook op gas rijdt.
Hou trouwens wel genoeg benzine in de tank, met starten gebruikt die wel benzine en schakeld daarna over op gas, en te weinig benzine in de tank kan zorgen voor een defecte brandstofpomp omdat die altijd door pompt en dan te weinig koeling krijgt.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 - 23:32:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Welkom hier.

En geniet van het op lpg rijden. :D

Aan het relaas van Doornekamp33 heb ik niets toe te voegen. ;)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 - 23:37:53 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Doornekamp33 schreef:
Je meter loopt terug neem ik aan, dat is een bekent probleem, computer denk dat er benzine word verbruikt en laat de meter zakken.
Weinig aan te doen, het kasje dat dat moet tackelen werkt niet zo goed volgen Bart die ook op gas rijdt.
Hou trouwens wel genoeg benzine in de tank, met starten gebruikt die wel benzine en schakeld daarna over op gas, en te weinig benzine in de tank kan zorgen voor een defecte brandstofpomp omdat die altijd door pompt en dan te weinig koeling krijgt.





Bedankt voor jullie advies

Ik hoef me geen zorgen te maken dan ik ruik trouwens ook geen benzine geur
Ik zorg dat er altijd een halve volle tank in zit dan moet het goed zijn toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 - 11:22:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15667
Woonplaats: Hoevelaken.
Zolang je geen benzine ruikt is het altijd goed, en een halve tank is prima om de pomp te koelen en in goede conditie te houden.

Voor het mooie zou je 1 keer in de 2/3 maanden even de helft van je benzine oprijden en aanvullen met een verse voorraad,
benzine kwaliteit gaat in de loop der tijd achteruit en daarmee voorkom je dat het echt problematisch kan worden.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015 - 10:25:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4065
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Ik heb nog een kleine aanvulling:
Het benzineniveau zal langzaam (daadwerkelijk) zakken omdat je de motor start op benzine. Als de benzinetank bijna leeg is en je een lange rit gaat maken, schrik dan niet van meldingen dat je zonder brandstof komt te staan o.i.d. De boordcomputer heeft dan het idee dat alle peut op is (wat uiteraard niet correct is want er is gas gestookt en geen benzine) en begint te gillen, piepen en doet lampjes aan.
Het is redelijk makkelijk te voorkomen door de benzinetank voor ongeveer de helft gevuld te houden. :wink:

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015 - 11:22:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Ik verbruik door het starten en de eerste km's die afgelegd worden op benzine ongeveer 1 tank per half jaar.

Ik zou de tank dus volgooien en over een half jaar weer.

Dat halfjaarlijks tanken probeer ik altijd in het buitenland te doen. Dat lukt aardig. Vorige week in Belgïe nog 1,19 euro per liter betaald (Esso express).

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 00:26:01 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Hoi samen

Bedankt voor julie info

Heb het uitgeprobeerd en inderdaad de meter gaat naar het uit zetten en aan naar zijn normale stand

:D

Is het ook normaal dat de auto soms trilt als je op gas rijd ?

Is heel klein beetje!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 10:39:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Nee, is niet normaal. Je zou geen verschil mogen merken.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 13:11:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4065
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
In principe zou je niets mogen merken, dat ben ik met Bart eens.
Welk merk G3 installatie ligt er in de auto en wanneer voel je dat trillen? (motor warm/koud, tijdens optrekken, tijdens rijden etc.). Misschien dat er op basis hiervan nog een zinnige tip te geven is.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 15:54:19 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Ik voel het bij stil staan en rijden ook warm of koud maak niet uit

op benzine rijd die normaal

Is meer stotteren is heel weinig maar is wel verveelend


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 15:55:09 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Is een ag instalatie g3


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 15:58:01 
Offline

Geregistreerd: za 17 jan 2015 - 21:34:01
Berichten: 16
Ag g3 typen 2 ik weet niet of dat wat zegt

stond er bij bij de installatie papieren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 16:57:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4065
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Helder Ginny. Dit is een systeem met een verdamper en injectoren. Staat in die installatiepapieren en/of het onderhoudsboekje van de 307 vermeld wanneer de LPG installatie voor het laatst onderhoud heeft gehad? Er valt niet veel (regulier) te onderhouden aan die installatie, maar er zit wel een gasfilter in de leidingen (waarschijnlijk net na de verdamper) dat met regelmaat vervangen moet worden. Elke 20 tot 30 duizend km is dat ding aan de beurt. Kan zijn dat die enigszins verstopt zit (parafine). Zo'n filter kost 3 tientjes.

Heb je meer pech dan kan het probleem ook veroorzaakt worden door een versleten verdamper of injectoren. Voor een verdamper zijn revisiesets te krijgen voor een paar tientjes. Helaas kost een nieuwe meer, maar die prijs hangt af van het type verdamper dat onder de motorkap hangt. Ook de injectoren zijn dure onderdeeltjes van een LPG installatie. En ja, die dingen verslijten. Ook deze prijs is afhankelijk van het type dat benodigd is en varieert van een paar tientjes tot meer dan € 100,- per stuk.

Het is lastig op afstand aan te geven waardoor het schokken veroorzaakt wordt. De kans dat het erger gaat worden is groot, zeker als het probleem door de injectoren veroorzaakt wordt (heb dit recent meegemaakt bij mijn vorige auto en het bleken uiteindelijk de injectoren te zijn die versleten waren).
Mijn advies: zoek een (goede), LPG leverancier die onderhoud uit kan voeren aan de installatie en het schokken voor je op kan lossen. Die kan namelijk alle componenten controleren en/of uitlezen waardoor je vooraf weet wat de kosten gaan worden.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jan 2015 - 18:03:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Waar woon je Ginny?

Misschien weten we een goede lpg specialist bij je in de buurt.

Ik kan de mijne aanbevelen. Rekent niet meteen geld als je langskomt voor vragen of diagnose.

Maar het is maar de vraag of dat bij jou in de buurt is?

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling