307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 jan 2018 - 23:33:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016 - 19:02:09 
Offline

Geregistreerd: di 01 nov 2016 - 18:29:14
Berichten: 3
Sinds kort ben ik eigenaar van een 307 1.6 benzine hatchback bj 2004.
Deze auto heeft hiervoor 2 eigenaren gehad en is altijd dealer onderhouden (mooie stempels verzameling van de peugeot dealers :))
De auto beschikt over nagenoeg alle opties behalve navigatie en panoramadak.
Vanaf maart 2017 ga ik gemiddeld 2500km per maand rijden zoals jullie weten is rijden op benzine iets te gortig :)

Mijn vraag aan de kenners is of het uberhaupt wel verstandig is om een lpg tank in te laten bouwen bij een auto die 165K op de teller heeft, ondanks dat hij te allen tijde dealer onderhouden is ?

Zo ja, welk LPG systeem raden jullie mij aan?
Ik dacht zelf aan BVAGIN, hier lees ik namelijk de meest positieve verhalen over.

Daarnaast ben ik ook van plan om een bleutooth radio in te laten bouwen.
Is het verstandig om eerst LPG in te laten bouwen alvorens hiermee te beginnen i.v.m. allerlei storingen of maakt het niet uit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2016 - 21:06:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15667
Woonplaats: Hoevelaken.
LPG inbouwen kan altijd, maar of het verstandig is bij een 12 jaar oude bolide is de vraag, de wagen is niet veel meer waard en je moet aardig rijden wil je het terug verdienen.
Maar technisch is het mogelijk, geen enkel probleem.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 - 14:41:47 
Offline

Geregistreerd: ma 22 apr 2013 - 13:00:23
Berichten: 20
Heb in 2013 een 307SW 2.0 gekocht met ongeveer dezelfde km stand 162500 direct LPG laten inbouwen en de auto staat nu al over de 255000 km.

Binnen 16 maanden had ik de gasinbouw al terug verdiend.

Ook zie je op deze site dat de 307 best veel KM aan kunnen zijn er al bij die rond de 400000 staan.

Bij mij is er een Landi-Renzo installatie geplaatst met een grotere onderbouwtank +- 60ltr tank bij een lege tank gaat er 52 liter in.

Groet Raymond


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 - 17:50:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Ook ik hen in december 2013 in een tweedehands 307 met 155.000 op de teller lpg in laten bouwen.

Ik zeg doen, je hebt het zo terug verdient!

BV Agin ken ik wel van naam en van offertes die ik ooit vroeg, maar verder geen ervaring mee. Ik zit bij E&A LPG inbouw in Barendrecht.
Ook ik heb een dikke 60 liter tank onder de SW. Ik kan er zo'n 56 liter in kwijt.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 - 20:41:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1129
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Ik heb m'n auto al met LPG ingebouwd gekocht. Als ik een andere moet kopen zou ik er gelijk 1 inbouwen. Na berekenen is gewoon LPG het goedkoopste om mee te rijden.

_________________
Al bijna 8 jaar in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 417.000km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2016 - 22:51:25 
Offline

Geregistreerd: di 01 nov 2016 - 18:29:14
Berichten: 3
Dank voor de reacties. Tot nu toe heb ik maar 2 offertes aangevraagd BVAGIN en Van der Bilt autogas.
Ben van plan om nog een paar offertes aan te vragen en wil er nog een paar nachtjes over slapen :)
Ik houd jullie op de hoogte!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016 - 20:10:52 
Offline

Geregistreerd: di 01 nov 2016 - 18:29:14
Berichten: 3
Ik zit nog met de volgende vraag. Deze vraag zal ik ook aan een LPG boer stellen. Hoe zit het met de cilinderkoppen van een 307? Zou zonde zijn als ik na 30dKM een cilinderkop revisie moet uitvoeren.

Voor de mensen die op LPG rijden, werd bij jullie destijds bij het inbouwen van LPG de cilinderkop vervangen voor een type die beter bestendig is voor gas?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016 - 21:05:58 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 449
Woonplaats: Delfzijl
Ik heb de 1.6 (TU54JP) en die kan prima met gas overweg, geen andere kop er op.
Ik zou ook nooit gelijk een andere kop plaatsen, je kan altijd met de kop die er al op zit verder gaan, waarom extra kosten maken als het nog niet hoeft.

Ik heb ook geen flashlube installatie, al zullen veel mensen het wel aanraden, persoonlijk vind ik het onzin.

De installatie die ik heb laten inbouwen is een Landi Renzo ook bekend als Eurogas, momenteel zie ik dat ze deze plaatsen vanaf 1650,- (lpg.nl) eigenlijk schrik ik daarvan want 2 jaar geleden was het nog 1450,-

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 - 02:21:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
Peugeot koppen kunnen heel goed tegen lpg. Je hoeft er niets aan te doen of aan te passen.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Laatst bijgewerkt door Bart-Peugeot op ma 07 nov 2016 - 01:12:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 - 21:18:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1129
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Bart-Peugeot schreef:
Peugeot kippen kunnen heel goed tegen lpg. Je hoeft er niets aan te doen of aan te passen.

Ik dacht Peugeot een leeuw als mascotte heeft, niet een kip :lol: *rofl*

_________________
Al bijna 8 jaar in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 417.000km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 - 01:12:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4489
Woonplaats: Rijnmond
:D

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 265.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 Accent (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling