307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 12:28:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 - 11:04:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 feb 2008 - 16:45:39
Berichten: 91
Ik heb sinds een 2 weken een SW met 52 L AG installatie in reservewielbak. 1e keer tanken ging er 37L in, 2e keer 29, 3e keer ook 28, dus heb de dealer gebeld ze gaan de gasinstallatie nakijken bij AG Zwolle.
Hij lijkt iets trager op gas maar rijdt verder prima en soepel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 - 21:52:36 
Offline

Geregistreerd: do 05 jun 2008 - 21:44:32
Berichten: 10
Ik rij een 1.6 307 (2001) met AG installatie. De auto gekocht bij 120dkm en staat nu op 170dkm. Tot nu toe geen problemen gehad en ht verbruik ligt over de laatste 4200 km op 7,4L/100km. Dit bij gemiddeld gebruik, vrouw lief veel korte stukje en ik met 130 over de snelweg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 dec 2008 - 16:47:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 apr 2007 - 19:55:03
Berichten: 42
Woonplaats: Uden
Hoipiepeloi, nu dik 90.000 km op de teller, geen problemen op welk gebied dan ook, dit is de trouwens sowieso de bestePeu die ik ooit heb gehad, behalve slijtage aan banden geen enkele wankklank... :P :? 8) :lol: , zou de auto in een keer overlijden? :?:

_________________
307 SW 2.0 16v Premium Nav Bleu Recife G3-gas, PDC, Elec. Klapspiegels, Getinte ramen. Afn. Trekhaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 17 okt 2009 - 16:26:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 apr 2007 - 19:55:03
Berichten: 42
Woonplaats: Uden
Nu 140000 km, alles ok! hij gaat er bijna uit! Volgende keer weer gas, maar dan wel een Citroen C5 Tourer exclusive...

_________________
307 SW 2.0 16v Premium Nav Bleu Recife G3-gas, PDC, Elec. Klapspiegels, Getinte ramen. Afn. Trekhaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010 - 19:21:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 25 nov 2006 - 22:22:41
Berichten: 140
Woonplaats: limbabwe
Heb inmiddels 250.000km op teller staan!!!!
Rijd super op gas,heb laatst 53 liter getankt,
was toen zo leeg dat bij aankoppelen slang druk zakte......
wat ik de laatste tijd wel doe is pas op de snelweg omzetten op LPG.
scheelt enorm in die storingen uitlaatgas!!!afkloppen al 5mnd niet meer een gehad.....
ga hem nu toch maar inruilen voor een Nissan Almera Tino 2.0CVT.
Aan een kant best jammer van me Peugje :(
Kon nog een goede inruilprijs krijgen.
anders was ik over een tijdje weer een hoop geld kwijt aan onderhoud.
De peugeot rijdt nog altijd zalig,met 60km in de 5 en cruisen maar.
Vorige week in Duitsland 190km/h op TOMTOM!!!! op LPG@@@ :wink:

_________________
Peugeot 307 is verkocht en rij nu met veel plezier Nissan Almera Tino 2.0 liter CVT!!!@


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 apr 2011 - 18:58:13 
Offline

Geregistreerd: wo 23 maart 2011 - 13:35:10
Berichten: 146
Woonplaats: Enschede
Gisteren ff gekeken hoeveel ik kon rijden met lpg tank..
Heb 387 km gereden en moest 37 liter lpg tanken.. De beide lampjes begonnen ook te branden met piep signaal.. Begrijp dus dat ik ook 42 liter kan tanken dus hou ik ff in de gaten of ik elke keer maar 37 liter erin kan krijgen

We gaan het zien ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 - 21:13:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4594
Woonplaats: Rijnmond
Ik krijg er in Nederland vrijwel nooit meer dan 40 liter in. Met 38 of 39 houdt het meestal wel op.

In Italië tankte ik makkelijk 42 liter. :shock:

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 apr 2011 - 22:14:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16069
Woonplaats: Hoevelaken.
Bart-Peugeot schreef:
Ik krijg er in Nederland vrijwel nooit meer dan 40 liter in. Met 38 of 39 houdt het meestal wel op.

In Italië tankte ik makkelijk 42 liter. :shock:


Ik denk eerder dat je in nederland 38 of 39 liter tankte net als in italië met het verschil dat je daar voor 42 liter betaalde. :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 - 16:54:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Toch kun je de LPG tank beter niet helemaal leegrijden. De pomp in de tank is daar niet zo heel blij mee en kan daardoor nog wel eens een storing veroorzaken met als gevolg een verplichtte vervangingronde.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 apr 2011 - 22:11:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4594
Woonplaats: Rijnmond
@Doornekamp33: Zou kunnen, haha. Wel reed ik op die 42 liter meer km dan in Nederland met 39. Dus misschien is de druk in Italië wel een klein beetje hoger bij de vulstations.


@CVW: De AG installaties hebben geen pomp in de tank. ;-)

(Vialle heeft dat wel)

Desondanks: In Nederland rij ik de tank vrijwel nooit leeg. In het buitenland soms wel.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2011 - 10:58:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Je hebt gelijk Bart. Had ik even gemist. Bedankt voor de aanvulling. :wink:

Ik doe het op dezelfde manier als onder jouw "Desondanks" vermeld. :D

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG AG ervaring
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 - 20:32:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug 2012 - 21:25:20
Berichten: 164
Horen jullie het gas ook stromen? Het lijkt net of ik um hoor blazen. Ik rij ook gemiddeld 1 op 9. Gisteren rook ik gas in de auto. Als ik over 2 weken weer thuis kom toch maar ff garantie claimen. He likt mij niet in orde te zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG AG ervaring
BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 - 23:30:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4594
Woonplaats: Rijnmond
Hoeveel heb je op de teller staan?

Mijn lpg inbouwer vertelde dat het membraam in de verdamper kan slijten. Als dat het geval is (er komt dan een klein gaatje in) komt er gas in je vacuumslang (er zit een vacuumslang aan je verdamper aangesloten). De motor gaat dan beroerd lopen. Je gaat dan ook gas ruiken.

Misschien ligt je vacuumslang los? En spuit het gas naar buiten? Je kan dit zelf controleren.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG AG ervaring
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012 - 08:06:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 aug 2012 - 21:25:20
Berichten: 164
Bart-Peugeot schreef:
Hoeveel heb je op de teller staan?

Mijn lpg inbouwer vertelde dat het membraam in de verdamper kan slijten. Als dat het geval is (er komt dan een klein gaatje in) komt er gas in je vacuumslang (er zit een vacuumslang aan je verdamper aangesloten). De motor gaat dan beroerd lopen. Je gaat dan ook gas ruiken.

Misschien ligt je vacuumslang los? En spuit het gas naar buiten? Je kan dit zelf controleren.

De km teller zegt nu 208000 bijna


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: LPG AG ervaring
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012 - 21:26:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4594
Woonplaats: Rijnmond
Bij die stand zou het kunnen dat je membraam lek gaat.

Volgens mij lpg mannetje slijt het membraam voornamelijk door vuil in de lpg. In nederland valt dat wel mee met het vuil in de lpg, maar als je vaak in Roemenië of dat soort landen tankt, zit er veel meer vuil in.

Overigens is er een bedrijf dat verdampers voorziet van nieuwe membramen. Zo'n gereviseerde verdamper is een stuk goedkoper dan een nieuwe.

Mijn lpg man kan die gereviseerde gewoon bestellen, mocht het nodig zijn.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling