307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 jul 2018 - 18:42:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005 - 17:04:53 

Afgelopen dinsdag heb ik de nieuwe 307sw opgehaald. De leasemaatschappij wilde dat de auto vanaf dag 1 op gas ging rijden, dus zo geschiedde. Er is een AG onderbouw gastank ingezet.

De eerste indruk van de auto is goed, de Griffe uitvoering is lekker compleet/chique uitgerust. De dagen worden kouder dus de stoelverwarming bewijst me goede diensten!

Sinds dinsdag heb ik alweer 1200 kilometer op de klok gezet en geef hier mijn eerste ervaringen.

- omschakelen tussen gas/benzine gaat naadloos, je merkt er niets van
- de auto lijkt op gas nog wat stroperig te rijden. Ik krijg de indruk dat het vermogen nog niet goed los wil komen en hij lijkt wat te smoren als ik bij het optrekken het gaspedaal wat verder intrap. Ik behandel de motor nog zeer voorzichtig, maar bij een warme motor vind ik 'm wat zwak overkomen. Mijn eerdere 307sw met 1.6 benzinemotor was denk ik feller. Binnenkort zal ik 'm eens meer op zijn donder geven om te zien of deze luiheid ook valt af te leren.
- de actieradius is momenteel zeer beperkt. Ik heb al drie keer moeten tanken, op 1 tankje van 38 liter rij ik slechts 330 kilometer. Hopelijk gaat dit verbeteren want dit verbruik is wel erg hoog en mijn rijgedrag is nog uitermate kalm. Wellicht hangt dit hoge verbruik ook samen met het smoren en is de afstelling gewoon niet helemaal goed.

Voor wat interieurfoto's zie:
viewtopic.php?p=2186#2186

Bijlagen:
307sw griffe.jpg
307sw griffe.jpg [ 142.05 KiB | 15656 keer bekeken ]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2005 - 17:36:11 

Gas is om op te koken..........hahaha

Maar de beperkte aktieradus vs gemis aan ruimte houden mij tegen om gas te gaan rijden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 nov 2005 - 09:08:35 

Het is wel te hopen dat je nieuwe 307 niet zoveel motorolie lekt als de vorige..... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2005 - 00:06:02 

JPS schreef:

Sinds dinsdag heb ik alweer 1200 kilometer op de klok gezet en geef hier mijn eerste ervaringen.

- omschakelen tussen gas/benzine gaat naadloos, je merkt er niets van
- de auto lijkt op gas nog wat stroperig te rijden. Ik krijg de indruk dat het vermogen nog niet goed los wil komen en hij lijkt wat te smoren als ik bij het optrekken het gaspedaal wat verder intrap. Ik behandel de motor nog zeer voorzichtig, maar bij een warme motor vind ik 'm wat zwak overkomen. Mijn eerdere 307sw met 1.6 benzinemotor was denk ik feller. Binnenkort zal ik 'm eens meer op zijn donder geven om te zien of deze luiheid ook valt af te leren.
- de actieradius is momenteel zeer beperkt. Ik heb al drie keer moeten tanken, op 1 tankje van 38 liter rij ik slechts 330 kilometer. Hopelijk gaat dit verbeteren want dit verbruik is wel erg hoog en mijn rijgedrag is nog uitermate kalm. Wellicht hangt dit hoge verbruik ook samen met het smoren en is de afstelling gewoon niet helemaal goed.

Kleine update:

Inmiddels staat er 2300 km op de klok. De gastank is al een keer of 6 gevuld, maar er gaat slechts tussen de 35 en 38 liter in. Te weinig naar mijn mening en de dealer zal me binnenkort informeren of er wat aan kan worden gedaan. Het verbruik lijkt nu wel iets verbeterd. Ook is de motor nu een stuk losser. Ik jaag 'm nu ook wat hoger in toeren en dat gaat allemaal prima.

Laatst bijgewerkt door JPS op zo 23 jul 2006 - 00:55:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 nov 2005 - 21:41:21 

Vewacht niet dat het vermogen in de toekomst hoger wordt, de inspuiting wordt geregeld door de lambda sonde (en computer).
Hierdoor is de verbranding optimaal. dus het maximale vermogen.

Bij de oudere installaties kon je de verhouding wat krapper afstellen, hierdoor kon je behoorlijk wat brandstof besparen, maar kost vermogen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 - 22:35:00 

Hoi JPS, wat voor een tank heb je er precies in laten bouwen? Er zou 75 a 80% in moeten gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 - 22:45:17 

Tommie schreef:
Hoi JPS, wat voor een tank heb je er precies in laten bouwen? Er zou 75 a 80% in moeten gaan.

Hallo Tommie, het is een AG installatie met een onderbouw ringtank van bruto 53 liter. 80% hiervan is 42,4 liter, maar dat haal ik zeker niet. Het blijft steken ergens tussen 35 en 37 liter.

Vandaag ben ik bij de dealer geweest om navraag te doen, maar die kan weinig veranderen. Volgens de fabrikant (AG) valt dit 'binnen de toleranties'. Fijne toleranties zeg, die 80% is me al veiligheidsmarge genoeg! Momenteel rij ik er slechts 330-350 kilometer mee. Dat is wat mij betreft onacceptabel, met 400-450 km kan ik wel leven.

Ik ga het probleem nu eens voorleggen bij de leasemaatschappij, misschien dat die wat kunnen doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 dec 2005 - 22:51:09 

Ja ik zit zelf ook met dat dillema. Ik wil ook een gasinstallatie in mijn SW laten bouwen, maar de kleine actieradius vind ik toch wel erg minder. Weet iemand wat de maximale onderbouw tank is? Of is dat altijd ongeveer 55 l?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 - 09:13:08 

Hoi JPS,

Ik heb dezelfde AG tank in mijn 307 SW zitten, en daar gaat 39 a 40 liter in. Met voornamelijk snelwegkilometers (50% rijden, 50% file :D ) kom ik hiermee 380 tot 400 km ver.

Het lijkt erop dat je tank toch niet helmaal optimaal gevuld wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 - 10:20:16 

Dat is 2 a 3 liter meer dan bij mij. Ik heb het probleem bij de leasemaatschappij neergelegd. Binnenkort wordt er door de garage wat aan gedaan. Vermoedelijk wordt de veiligheidsafslag wat verruimd.

Laatst bijgewerkt door JPS op zo 23 jul 2006 - 01:05:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2006 - 22:18:15 

UPDATE:

Inmiddels is de 10.000 km grens gepasseerd. Vorige week heeft de auto ivm wintersport 7 dagen in een Franse parkeergarage stilgestaan en toen ik 'm wilde ophalen gebeurde er niets toen ik op de afstandsbediening drukte. De deur aan berijderskant heb ik met de sleutel geopend en daarna van binnenuit de passagiersdeur. De accu bleek zo dood als een pier!

Vervolgens wilde ik de auto weer afsluiten en aan de berijderskant kon dat prima met de sleutel. Aan de passagierskant echter niet, want daar zit geen 'sleutelslot'. Die deur kan dus mooi niet meer dicht als de accu leeg is en dat geldt ook voor de achterdeuren. Een vreemde constatering...

Gelukkig kon de pechhulp vrij snel komen en met behulp van startkabels is de motor (met veel moeite) gestart. Hij liep in eerste instantie stationair, maar de motor sloeg daarna af doordat o.a. de lampen aan waren (flinke stroomtrekker). En die werken volautomatisch dus konden niet worden uitgezet! Leuk hoor, al die elektronica :twisted:

Daarna weer flink de startmotor laten werken en na een tijdje sloeg de motor aan en heb ik 'm aan de praat gehouden door een minuutje gas bij te geven. Het onderliggende probleem van de lege accu is echter niet verholpen (lekstroom?) en daar mag de garage binnenkort naar kijken.

Het is me al een keer eerder opgevallen dat de auto bij koud weer (paar graden vorst) wat moeilijker start. Als hij start dan lijkt het wel of ie op 1 cilinder minder draait, maar dat lijkt me sterk. Ook iets voor de garage om wat aan te doen.

Tot slot blijkt deze Franse auto niet goed tegen Frans winterweer te kunnen. Tijdens de heenreis hebben we vanaf Lyon forse sneeuwval gehad. Bij de bergbeklimming hoorden we een vreemd gerammel onder de motorkap. Dit bleek te worden veroorzaakt door een disbalans in de koelpropellor wegens vastgevroren sneeuw. Deze sneeuw vloog door de grote 'leeuwenbek' naar binnen en bleef voor een groot deel vastvriezen onderaan de radiator. De sneeuw kon ook niet weg omdat er een bodemplaat in de weg zit. Vervolgens kwam de sneeuw dus zelfs in de koelerfan te zitten. We zijn doorgereden en gelukkig sloeg de fan niet al te vaak aan, vroor ie niet helemaal vast en is ie niet doorgebrand.

Al met al zijn nu een paar eigenaardigheden naar voren gekomen, waarover later meer als ik met de garage heb gesproken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 - 00:18:24 

Jps heb jij een geluidsignaall bij je parktronic :?:

gr :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 - 00:36:22 

ploeger schreef:
Jps heb jij een geluidsignaall bij je parktronic :?:

gr :roll:

Ja, en in het display kun je zien waar gedetecteerd wordt (links, midden, rechts). Piepje is hetzelfde als in mijn vorige 307sw (packversie). Mijn huidige griffe is standaard voorzien van bijna alles, dus ook parkeersensoren. In de packversie moet je dit er nog als optie bijnemen. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 - 11:01:30 

Op het 407 forum is er ook ook tpic over de ijsafzetting van de radiotor, hier schijnt een speciaal scherm voor te krijgen te zijn.

Pack visibilité
Alarm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 - 13:33:35 

Bedankt voor je reactie .Ik heb de zelfde als jou ook een Griffe zal wel naar de garage gaan ze losen het maar op .

Gr :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]