307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 22 jul 2018 - 18:25:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:37:14 

Voor dat led probleem van de AG installatie zou ik naar de AG dealer gaan. Die zal dit op moeten lossen.

Mijn 307 was van het bouwjaar 2003. En die voerde altijd netjes de reset uit. De benzinemeter daalde, maar na het uit- en aanzetten van het contact gaf hij het werkelijke benzine niveau in de tank aan.

Nog even ter info: :idea:
Ergens las ik ook nog een opmerking over de tankinhoud van 38 effectieve liters. De Vialle tank onder mijn 307 had een bruto inhoud van 60 liter. In eerste instantie kreeg ik daar niet meer als 37,5 liters in. Na een software update van Vialle konden er 42,5 liters in de tank (70,8% van de totale inhoud). Normaliter moet het mogelijk zijn de tank tot maximaal 80% van de inhoud te vullen oftewel 48 liter. Dit was volgens Vialle niet mogelijk vanwege de gehanteerde veiligheidsmarges.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:38:47 

@Paul Bouten

Wellicht kun je voor het "LED probleem" terecht bij je AG dealer...en misschien ook nog wel voor de reset...

Zij hebben uiteindelijk de boel aangesloten conform voorschrift van Peugeot als het goed is...en misschien is het toch simpel op te lossen en zit bijvoorbeeld het groene AG kabeltje toch niet aan de juiste blauw-rode kabel in je Peugeot maar aan die blauw-roze... :? :? :?

You'll never know...u know... 8) 8) 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:41:16 

Die is goed Zoomy, een kabeltje verkeerd of niet aangesloten. :idea:

Wie weet moet die AG installatie zorgen voor het reset "signaaltje"!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:45:49 

CvW schreef:
Die is goed Zoomy, een kabeltje verkeerd of niet aangesloten. :idea:

Wie weet moet die AG installatie zorgen voor het reset "signaaltje"!

...Soms, héééééél soms, zijn dingen simpeler dan je denkt... :D :wink: 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:49:10 

@Zoomy: Bedankt voor de tip. Dat ga ik zeker doen!

@CvW: De tank inhoud is bij mij opgelost door de dealer. Was een vlotter probleem. Krijg er nu 41 à 42 liter in. En dat klopt ongeveer met de bruto inhoud van mijn tank.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 14:05:10 

...Kijk...dat bedoel ik...sámen komen we altijd een heel end... :) :)

Laat ff weten wat het geworden is...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 - 15:02:19 

Ben terug geweest naar AG dealer.
Het rechtse rode ledje waar ik over schreef is opgelost (een spoeltje vervangen van +- 88, -- ex btw
Het verhaal van te weinig tankinhoud kon hij oplossen door een nieuwe vlotter of 80% afslagklep te plaatsen. Hij kon hem zodanig "modificeren dat het wel 80% wordt. (zal om en nabij 200 eurie kosten omdat hij de tank los moet bouwen bij de 307)

Overgens is mijn 307 uit 2003 en na een nieuwe start wijst de benzinemeter altijd weer de nieuwe waarde aan.

Zo dat ben ik nu weer even kwijt

Succes wie er wat aan heeft

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 - 18:38:25 

Heel herkenbaar allemaal. Mijn eerste break (phase 1) liep de brandstof meter ook gewoon terug op het moment dat je op gas reed. Deze (phase 2) doet exact hetzelfde, al reset deze brandstof meter vaker dan bij de vorige.

Wat er gebeurt is het volgende, zodra je start checkt de boordcomputer of de vlotterstand van de tank hoger is dan de laatst gemeten stand. Is dat niet zo, dan neemt de brandstofmeter de waarde die de boordcomputer had bepaald. Dus als je op een helling gaat staan krijg je weer de aktuele waarde, of er ff benzine bij in gooien.

Is de waarde van de vlotter in de benzine tank hoger, dan wordt die waarde aangenomen, en vanaf dat moment rekent de boordcomputer het verbruik uit en regelt de meter terug.

Wat ik deed was gewoon als het lampje van de brandstof meter gaat branden en er een melding komt van brandstof niveau laag de tank helemaal vol gooien. Meestal gaat er dan rond de 20 liter benzine in.

Voor de rest kan ik in mijn vorige AG en mijn huidige AG tank iets van 36.5 liter tanken, en soms iets meer. Het record is 38.5, maar ik heb het gevoel dat het apparaat redelijk vroeg roept "gas is op", TUUT TUUUT TUUUT...

Er schijnen overigens apparaatjes te zijn die het volgende doen:

Voertuigen waarbij dit optreedt worden voorzien van een zogenaamde resetschakeling, zodat na iedere ""herstart"" er de juiste hoeveelheid benzine op het dashboard wordt weergegeven.

Misschien eens informeren bij het gasinbouwstation als je het echt onhandig vindt?

groet,

Wiz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 - 18:50:48 

Bericht is verplaatst.

Profiel  

Berichttitel: vialle tank inhoud.
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 - 13:07:48 

Even ter info de inbouwer kan bij een vialle installatie de tank inhoud software matig updaten.
Dus een vullings graad van 80% is wel mogelijk maar of de inbouwer dat wilt doen is de vraag. (de mijne deed dit wel)
Dit heb ik zelf gezien hoe hij dit deed want ik kreeg er ook niet meer in dan 36 ltr in een 55 ltr tank.
Met de software heeft hij ingevoerd dat deze nu 44 ltr in kan dus (80% vulling)
Hij zei ook dat het nog meer kon maar dat was volgen de veiligheid niet de goede optie ivm minimale gas damp in tank. Vialle garantie zou vervallen als deze meer dan 80% dit is bv na te gaan na een ongeluk.
Vanaf fabriek wordt deze ingesteld op 70% dus bij vialle nemen ze meer marge.

Gr Paul.

CvW schreef:
Voor dat led probleem van de AG installatie zou ik naar de AG dealer gaan. Die zal dit op moeten lossen.

Mijn 307 was van het bouwjaar 2003. En die voerde altijd netjes de reset uit. De benzinemeter daalde, maar na het uit- en aanzetten van het contact gaf hij het werkelijke benzine niveau in de tank aan.

Nog even ter info: :idea:
Ergens las ik ook nog een opmerking over de tankinhoud van 38 effectieve liters. De Vialle tank onder mijn 307 had een bruto inhoud van 60 liter. In eerste instantie kreeg ik daar niet meer als 37,5 liters in. Na een software update van Vialle konden er 42,5 liters in de tank (70,8% van de totale inhoud). Normaliter moet het mogelijk zijn de tank tot maximaal 80% van de inhoud te vullen oftewel 48 liter. Dit was volgens Vialle niet mogelijk vanwege de gehanteerde veiligheidsmarges.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 - 00:54:31 

Paul, je verhaal over het updaten is niet correct.

In den beginne schakelde een LPI-systeem nooit terug naar benzine bij een lege gastank. Vanaf de introductie van o.a. de 406 leidde dat onmiddelijk tot foutmeldingen. Door een arm mengsel ten gevolge van een lege gastank registreerde de benzinecomputer misfires. Het gevolg was dat de foutcodes gereset moesten worden bij de Peugeotdealer.

Vialle heeft toen in de software een extra optie opgenomen. Dit heet AFS, wat staat voor Automatic Fuel Switch. Vanaf het moment dat het laatste ledje van de tankinhoud gaat branden gaat de gascomputer berekenen wanneer naar benzine teruggeschakeld moet worden. Omdat niet iedere gastank dezelfde inhoud heeft, moeten de liters handmatig door de inbouwer na montage ingegeven worden.

Vergeet de inbouwer dit, schakelt het gassysteem meteen bij het laatste ledje terug naar benzine. Het gevolg is dan automatisch dat de tank nooit leeg gereden kan worden. Je merkt dit omdat je bij het tanken veel minder liters inneemt.

Overigens kan een LPI-tank nooit voor 80% gevuld worden omdat er ook nog een pomp in de tank zit die ruimte in beslag neemt. Het verder niets met het onthouden van garantie van Vialle te maken, maar eerder met het voorkomen van ergernis van foutlampjes.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 - 15:09:50 

Ik zou ergens denken dat als je een auto koopt ongeacht het merk en je laat er een gasinstalatie inbouwen zei er maar voor moeten zorgen dat alles normaal blijft werken en niet het automerk zich dan zou moeten aanpassen. Het moet voor een merk van een gasinstalatie toch wel mogelijk zijn om er voor te zorgen dat er telkens een reset plaats vind.
Ik vind dat de gasinstalatie in gebreken blijft inplaats van de autofabrikant.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 - 17:17:49 

Helemaal mee eens, maar dan zouden er geen Peugeots, Citroens, Subaru's en anderen om de reden van de tankmeter op gas verkocht kunnen worden. Het is maar hoe je bekijkt, of je rijdt goedkoper of je blijft op benzine rijden met een goedwerkende brandstofmeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 nov 2010 - 18:19:27 

Tommie schreef:
Ja ik zit zelf ook met dat dillema. Ik wil ook een gasinstallatie in mijn SW laten bouwen, maar de kleine actieradius vind ik toch wel erg minder. Weet iemand wat de maximale onderbouw tank is? Of is dat altijd ongeveer 55 l?

Ik ben ook in het bezit van een 307SW en als mijn OB tank helemaal leeg is moet er tussen de 50 en 51 liter in, dus groter is wel mogelijk...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]