307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 19:59:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 21:17:04 

bloem schreef:
ik rij de gastank nooit meer helemaal leeg.
1 keer gedaan, ineens op de snelweg houd de auto in en verschijnen er allerlei storingsmeldingen op de display. Van alles begon te knipperen.
Blijkbaar wordt er niet automatisch overgeschakeld naar benzine zoals normale autos doen.
Na lpg tanken gelukkig alle meldingen weer verdwenen.
Volgens peugeot is dit "normaal" voor een 307 ???

Heb ik nooit last van. Ik voel als de tank leeg is een lichte hapering, maar rij dan al gelijk op benzine. Met het knopje schakel ik dan het piepje (en de gasinstallatie) uit. Ook kan ik tijdens het rijden prima de installatie aan/uit schakelen.

Laatst bijgewerkt door JPS op zo 08 apr 2007 - 22:12:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 22:03:23 

Hallo,

Verschrikkelijk bedankt voor de reacties, 'k heb veel bijgeleerd.

"Als het benzinenivo daalt onder een bepaald punt, dan lijkt het of de reset niet werkt en de benzinemeter alleen nog maar lager gaat. Als ik dan 5 euro aan benzine erin gooi, dan staat de meter ineens weer op haast halfvol !!. "

Ik ervaar eigenlijk hetzelfde: vanaf een bepaald niveau lijkt het snel te gaan. Doe ik er 30l bij (halfvol) dan geeft de wijzer ineens 3/4 vol...! Zo'n vaart lijkt het klaarblijkelijk dan toch niet te lopen met dat benzineverbruik.

Iemand enige raad omtrent het geluid?? Het lijkt zich vooral door te doen in de middentoeren, bij accelereren. Dus niet bij stationair draaien, maar ook niet in de heel hoge toeren, ik denk dat het dan overstemt wordt door het normale lawaai.
Het is een metalig geluid, alsof iets niet goed gesmeerd is, klinkt niet goed :(

Alvast bedankt,

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 22:14:49 

Geen idee. Zit er genoeg olie in de motor? Als mijn motor meer geluid begint te maken dan moet er een litertje olie bij. Heb ik zelf nu 3 tot 4 keer gedaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 - 15:08:38 

Op 22-11-2006 heb ik in dit Topic een bericht geplaatst over mijn email naar Peugeot Nederland betreffende het benzine meter probleem.
Citaat:
Wanneer ik op LPG rijd loopt ook de benzine meter terug. Dit komt volgens de dealer omdat deze meter computer gestuurd is en let op gereden kilometers.
Dit is erg vervelend.
Mijns inziens zou dit met een software update(voor LPG auto's) makkelijk te verhelpen zijn. De computer zou met die update niet meer naar gereden kilometers moeten kijken, maar naar de vlotter.
Gezien het aantal LPG rijders in Nederland en het aantal klachten over dit probleem op de verschillende forums zou het verstandig zijn eens serieus naar dit probleem te kijken.
Gaarne uw reactie.

Ik heb lang geleden al reactie gehad van hun, maar deze nog niet in dit Topic geplaatst. Bij deze dus. Zoals verwacht is het antwoord niet bevredigend, maar ik wil het jullie niet onthouden.

Overigens reset mij benzine meter niet na het opnieuw starten van de motor, maar eens in de twee weken of zo. Er is niet echt een pijl op te trekken. Ik blijf het irritant vinden.

Misschien helpt het als meer mensen gaan klagen bij Peugeot Nederland!

Bijlagen:
brief peugeot nederland.jpg
brief peugeot nederland.jpg [ 332.58 KiB | 9783 keer bekeken ]

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2007 - 18:35:25 

Het komt om dat het geen benzinemeter is, hiermee bedoel ik dat deze niet de hoeveelheid aanwezige benzine meet maar uitrekend (door de boordcomputer).

Hij meet naa het tanken éénmalig het benzine nivo, verder kijkt hij naar de inspuiting hoeveel er verbruikt wordt en zo rekend hij de stand van de benzinemeter uit.

Ja, als je dan niet op bezine rijdt.....

Wel een beetje ondoordacht systeem inderdaad, zeker als ze je vertellen dat het systeem is ontwikkeld in samenwerking met .....

Typisch Peugeot, dat ze dit van zich af schrijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 - 21:48:47 

Sinds 3 weken eindelijk een 307 break 1,6 op gas (AG SGI)
4 jaar oud, komt uit de lease, 160.000 mee gereden
Ik vind het jammer voor iedereen met deze problemen maar ik ben toch blij dat ik niet de enige ben met deze problemen.
Wat ik uit jullie berichten begrijp is:
Met mijn snel teruglopende bezinemeter moet ik maar mee leren omgaan,
Aan het euvel dat er maar +/- 37 liter in mijn tank past is wel degelijk wat aan te doen.
Ik heb echter ook nog een nieuw prbleem.
Het rechtse rode ledje gaat iedere keer rijdende weg branden. Dan weer wel en dan weer niet. Geen pijl op te trekken.
Heb een afspraak bij de AG dealer overmorgen
'k Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 - 22:13:34 

Hee....da's opmerkelijk!!!... :shock: :shock:

Peugeot Nederland zegt in die brief dat het "concept niet te wijzigen" valt....dus schijnbaar neemt men daar genoegen met de fouten die in dit concept zitten...

Ik wil niet zeuren hoor maar dit lijkt mij een opening... :twisted: :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 10:34:38 

Ja, wel een opening. Maar ik weet nu al wat de reactie gaat worden:

Peugeot Nederland heeft helaas geen mogelijkheden dit concept te wijzigen (Ze verwijzen dus naar de fabrikant). PSA Frankrijk misschien wel, maar of die zin hebben om mee te werken :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 11:41:10 

CvW schreef:
Ja, wel een opening. Maar ik weet nu al wat de reactie gaat worden:

Peugeot Nederland heeft helaas geen mogelijkheden dit concept te wijzigen (Ze verwijzen dus naar de fabrikant). PSA Frankrijk misschien wel, maar of die zin hebben om mee te werken :?

Daar vráágt men toch ook niet om, om het concept te wijzigen... :?

De vraag lijkt mij helder...omdat het concept schijnbaar fouten bevat (noem het kinderziekten) die zelfs worden toegegeven in die brief, vraag je om een oplossing om die fouten achteraf op te lossen danwel te verminderen...Die toezegging ligt er blijkbaar wél echter niet op korte termijn zoals uit de brief blijkt...(lijkt me redelijk om te vragen hoelang die termijn dan wél is...)

Dat Peugeot NL het van zich afschuift en wijst naar De Grote Boze Fabrikant, die Peugeot heet, mag géén probleem van jou en Peugeot NL zijn...dat is een zaak tussen Peugeot NL en "die club daar in Frankrijk"...

De consument hoeft zeker niet te accepteren dat Peugeot NL, een product "dat in samenwerking met" is ontwikkeld, ondeugdelijk is...dat moet Peugeot NL maar oplossen en niet de consument opzadelen met de droge mededeling dat, als ze een probleem opgelost willen zien, ze zélf maar ff moeten bellen met de fabrikant...

Trouwens, in eerste aanleg is de dealer het eerste aanspreekpunt in probleemkwesties want die heeft uiteindelijk het produkt aan je geleverd en uit die hoofde aansprakelijk lijkt me. Dat hij het op zijn beurt weer heeft betrokken van Peugeot NL en die weer van de fabrikant is zijn probleem...maar goed... :?

IMHO wordt er een vraag beantwoord die niet gesteld is en heeft het er alle schijn van dat Peugeot NL wel de lusten maar niet de lasten wil dragen... :shock:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 12:17:04 

Zoomy, ik ben het helemaal met je eens. Ik zie het net zo.

Maar ik heb er een hard hoofd in of ze dit nog op gaan lossen. De 308 is uit. De 307 zit in zijn uitloopperiode wat betreft nieuwlevering. De tijd voor conceptuele wijzigingen aan een auto is, vanuit het oogpunt van de fabriekant, voorbij, terwijl ik denk dat het daar wel op neerkomt om deze vraag op te lossen. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 12:45:01 

@CvW: ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt.

De enige oplossing hiervoor is een handige jongen die de software uit kan lezen en eventueel aan kan passen. Maar dat is natuurlijk wel link.
Aansturing van de benzinemeter moet alleen via de vlotter gebeuren en niet meer via gegevens uit de boordcomputer.

Ik rijd tegenwoordig alleen nog maar op mijn dagteller, en tank elke keer naast lpg ook benzine. Zo weet ik zeker dat mijn benzine tank altijd vol is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:04:38 

Als ik zo snel alles nog eens doorlees dan is het grootste probleem dat de benzinemeter/teller zich niet reset nadat de auto uitgezet en opnieuw gestart is. Er vindt dus geen nieuwe meting van de daadwerkelijke tankinhoud plaats. :o

Daardoor krijg je op een gegeven moment de melding dat de benzinetank leeg is (niet waar, is conclusie van BSI) en dus de ongewenste bij-effecten.

Ik heb zelf zo'n 60.000 km een 307SW gereden met een Vialle LPI installatie. De reset problemen heb ik nooit meegemaakt, ik was uiterst tevreden over de gehele installatie.

Die reset hoort volgens mij standaard plaats te vinden bij het uit- en aanzetten van het contact. Als dat niet meer werkt, of problemen geeft, dan zou ik inderdaad van de dealer en/of importeur eisen dat dit in orde gemaakt wordt of minimaal uitgezocht wat er aan de hand is en hoe het ontstaat.

Dat men weinig kan wijzigen aan het concept waarin het benzineniveau in de tank daalt terwijl er LPG verstookt wordt (dankzij de manier van meten), daar zou ik dan wel vrede mee kunnen hebben.

Die reset hoort binnen "het toegepaste concept". Als die niet meer werkt is dat een storing die opgelost dient te worden. :x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:13:20 

Paul Bouten schreef:
...De enige oplossing hiervoor is een handige jongen die de software uit kan lezen en eventueel aan kan passen. Maar dat is natuurlijk wel link...

Uitlezen schijnt géén probleem te zijn...wijzigen is echter een heel ánder verhaal... :shock:

Wat ik me heb laten vertellen is dat Peugeot (de fabrikant dus) alle software aangaande motormanagement en electronica "angstvallig" voor zichzelf houdt...en als er al gewijzigd moet worden dan moet de dealert inbellen / inloggen op het PSA netwerk om daar de wijzigingen vandaan te halen c.q. op te slaan...

voorbeeldje: het aan- of afmelden van een orginele achteraf in- of uitgebouwde cd wisselaar...dit soort acties wordt centraal opgeslagen in Frankrijk...

Wat Peugeot hiermee beoogt te bereiken mag duidelijk zijn want in het land der blinden is immers Eénoog koning :cry: :cry: :cry:

Heb een tijdje geleden een topic gelezen over een lege BSI na het inleren van een reservesleutel...het zou er mee te maken kúnnen hebben dat er iets mis is gegaan in het dataverkeer tussen de dealer en de centrale server waarbij de wijzigingen werden overgeblazen via het netwerk, deze dus niet daar aankwamen maar als 1-en en 0-en in de ruimte verdwenen en de server op zijn beurt wél de opdracht om de BSI vast leeg te maken om de nieuwe software te kunnen accomoderen met als resultaat een dienstweigerende BSI... :shock: :shock:

*denkt: het zou me niet verbazen dat de BSI én de server beiden draaien op software van een niet nader te noemen sofwaregigant in Redmond, WA, USA... :roll: :roll: :roll: :roll:

Laatst bijgewerkt door Zoomy op di 02 okt 2007 - 13:25:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:22:01 

Ah ha, :o

Daarom kom je de Peugeot software niet "in het wild" tegen.
Van andere automerken "zwerft" er regelmatig een versie rond. Met de juiste contacten is daar nog wel aan te komen. Maar die Leeuwenversies..... :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2007 - 13:26:17 

@CvW: Dat is inderdaad het grootste probleem. Als deze reset structureel plaats zou vinden zou het voor mij een stuk helderder worden.
Tweede probleem is de led indicatie van de AG installatie, maar dat is natuurlijk geen Peugeot probleem. Waar is met dit probleem terecht kan is mij een raadsel.

De reset bij het uit- en aanzetten van het contact heeft bij mij nooit plaats gevonden. Misschien nieuw bij het nieuwe type 307? Zijn er mensen bij wie deze reset standaard wel plaats vindt? Dan heb ik namelijk een case bij de dealer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]