307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 07:13:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 - 02:03:39 

Mooie kleur auto (deze heb ik zelf ook besteld).
IK zie dat jouw grille 4 horizontale speilen heeft, ik zie er ook met 5 (zie peugeot folder).
is dat afhankelijk van het type 307 dat je hebt?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2006 - 11:19:52 

keesie schreef:
Mooie kleur auto (deze heb ik zelf ook besteld).
IK zie dat jouw grille 4 horizontale speilen heeft, ik zie er ook met 5 (zie peugeot folder).
is dat afhankelijk van het type 307 dat je hebt?

Deze chromen strips zitten alleen op de speciale uitvoeringen, zoals een Griffe en een Feline. En volgens mij zijn het overal maar 4 strips, ik zie in de 307sw folder die ik heb geen 5 strips...

Qua kleur leek mij Gris Cerianthe ook erg mooi. Hierin zit een accent groen: chique, niet zo'n zuurstok als 'vert oakland'. Ik heb de auto besteld zonder dat er fatsoenlijk foldermateriaal beschikbaar was en de dealer kon mij toen ook nauwlijks vertellen welke kleuren er mogelijk waren. Een Griffe kan alleen in de Gris **** kleuren worden geleverd. Omdat Gris Cerianthe nieuw in het gamma is opgenomen wist de dealer dit niet en kon ik alleen uit de bekende 'gris' varianten kiezen. Helaas, maar gris fer bevalt me ook wel.

Hiervoor had ik een SW in 'gris dolomites'. Die kleur vindt ik nog steeds wel mooi, maar daar rijden er ook wel heel veel van rond. Dat zal ook wel met 'gris fer' gebeuren :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 maart 2006 - 10:27:40 

De xsi, griffe, feline, hebben 4 verchroomde grillstrips. De ander hebben 5 NIETverchroomde grillstrips. Vandaar dat je dus niet eenvoudig de grillstrips van een xsi, griffe, feline op een andere versie kan zetten, vandaar dat ik een andere oplossing gevonden heb :wink:

Grtz, Struxure

15% korting op alle 307(T6) Struxure Grills

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 23 jul 2006 - 01:04:24 

Update: bijna 40.000 km op de klok.

Na heel veel gedoe is nu eindelijk het probleem met de inhoud van de gastank opgelost. De auto heeft 5 keer bij de dealer gestaan en er is zelfs een keer een nieuwe tank onder gehangen. Dat mocht allemaal niet baten en de dealer voelde zich verder weinig verantwoordelijk om het probleem op te lossen. En de leasemaatschappij wilde ook geen echte tanden laten zien.

Voor mij is de dealer echter het aanspreekpunt dus ik wilde op schrift hebben dat zij het probleem niet konden en wilden oplossen. Daarmee zou ik dan de dealer (en indirect AG) in gebreke gaan stellen. Toen bleek er ineens wel weer moeite genomen te kunnen worden en is vorige week een afslagvulklep (oid) vervangen. Volgens de dealer hadden toch meer AG installaties last van te weinig vulling. Dus probleem eindelijk opgelost en tot mijn vreugde ging er gisteren 42 liter in de tank.

De auto verder bevalt me nog steeds goed en ik rij er met veel plezier in.

Laatst bijgewerkt door JPS op wo 03 okt 2007 - 23:46:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 - 11:42:13 

Ik ben nieuw op dit forum en lees zojuist dit topic.
De problemen komen mij bekend voor en ik ben ook terug gegaan naar de garage. Mijn voordeel was dat in mijn woonplaats een nieuwe Peugeot dealer zit die zich nog wil bewijzen. Ik kon maar 36 liter tanken, maar nadat de vlotter(volgens dealer) was vervangen kon ik ineens ook 42 liter tanken. Daar ben ik zeer tevreden mee.
Verder ben ik ook zeer tevreden met mijn 307 Break.

Er zijn 2 dingen die me niet bevallen aan de LPG installatie:
-De ledjes(groen/rood) op het controle paneeltje gaan erg snel uit. Als het laatste, rode, ledje gaat branden kan ik nog zo'n 120 km rijden. En dat terwijl mijn actieradius zo'n 370 km is. Herkent iemand dit?
-Mijn benzinemeter loopt mee terug. De verklaring van de dealer is dat deze computer gestuurd is en maar af en toe een reset krijgt via de vlotter. Is daar een oplossing voor???

307 break 03-2006/gris hurricain/1.6 110pk lpg ag/parkeerhulp/bluetooth carkit/pack visibilite/automatisch inklapbare spiegels

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 - 12:29:05 

Paul Bouten schreef:

Er zijn 2 dingen die me niet bevallen aan de LPG installatie:
-De ledjes(groen/rood) op het controle paneeltje gaan erg snel uit. Als het laatste, rode, ledje gaat branden kan ik nog zo'n 120 km rijden. En dat terwijl mijn actieradius zo'n 370 km is. Herkent iemand dit?
-Mijn benzinemeter loopt mee terug. De verklaring van de dealer is dat deze computer gestuurd is en maar af en toe een reset krijgt via de vlotter. Is daar een oplossing voor???

Beide punten gelden ook voor mij. Volgens mij niet oplosbaar. Voor de gastank gebruik ik de dagteller, maar het blijft erg lastig om goed in te schatten wanneer de benzinetank nu leeg is :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 - 11:23:07 

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik werk nu ook met de dagteller, maar dat is toch best wel gokken. Het verbruik is erg afhankelijk van de hoeveelheid stad/autobaan kilometers.
Hoeveel kilometer rijdt jij met 42 liter als je voornamelijk autobaan rijdt?

Het probleem van de benzine meter lijkt me een kleine software aanpassing. De computer die de meter aanstuurt moet gewoon altijd naar de vlotter kijken en niet meer naar de gereden kilometers. Maar waarschijnlijk krijgen wij LPG rijders geen voet aan de grond bij Peugeot. Ik denk dat ik er toch maar eens een mailtje over naar de importeur ga sturen.

Ook het probleem met de snel uitgaande ledjes van de LPG meter lijkt mij softwarematig, maar daarvoor zal ik dus bij AG moeten zijn. Misschien dat ik die ook maar eens een mailtje in mijn beste duits ga sturen.

307 break 03-2006/gris hurricain/1.6 110pk lpg ag/parkeerhulp/bluetooth carkit/pack visibilite/automatisch inklapbare spiegels[/b]

Laatst bijgewerkt door Paul Bouten op wo 22 nov 2006 - 12:46:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 - 11:37:11 

Heb zojuist onderstaande mail naar Peugeot Nederland gestuurd. En nu maar wachten op reactie.

Citaat:
Wanneer ik op LPG rijd loopt ook de benzine meter terug. Dit komt volgens de dealer omdat deze meter computer gestuurd is en let op gereden kilometers.
Dit is erg vervelend.
Mijns inziens zou dit met een software update(voor LPG auto's) makkelijk te verhelpen zijn. De computer zou met die update niet meer naar gereden kilometers moeten kijken, maar naar de vlotter.
Gezien het aantal LPG rijders in Nederland en het aantal klachten over dit probleem op de verschillende forums zou het verstandig zijn eens serieus naar dit probleem te kijken.

Gaarne uw reactie.

307 break 03-2006/gris hurricain/1.6 110pk lpg ag/parkeerhulp/bluetooth carkit/pack visibilite/automatisch inklapbare spiegels

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 - 19:52:12 

Paul Bouten schreef:
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik werk nu ook met de dagteller, maar dat is toch best wel gokken. Het verbruik is erg afhankelijk van de hoeveelheid stad/autobaan kilometers.
Hoeveel kilometer rijdt jij met 42 liter als je voornamelijk autobaan rijdt?

Tegen de 400, het verbruik is dan dus iets minder dan 1:10. In het algemeen rij ik (afgezien van filerijden) wel vrij stevig door.

Paul Bouten schreef:
Ook het probleem met de snel uitgaande ledjes van de LPG meter lijkt mij softwarematig, maar daarvoor zal ik dus bij AG moeten zijn. Misschien dat ik die ook maar eens een mailtje in mijn beste duits ga sturen.

Ik denk dat dit misschien gemeten wordt obv de afname van de druk in de tank. En dat zal bij lagere volumes lastig meetbaar zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 - 22:57:20 

Hallo,

Ben niew op deze site, leuk forum, en herken me in veel dingen.

Mijn situatie: Peugeot 307SW 1.6 (bouwjaar 2004), LPG inbouw sinds dec 2006, AG SGI installatie, 55l tank in onderbouw.

Ben zeer tevreden, rijdt goed, hapert nooit, geen vermogenverlies.

Ik herken een aantal dingen die hier gemeld zijn, andere dan weer niet:
- de groene ledjes gaan inderdaad snel uit, met alle groene ledjes uit kan ik nog meer dan 150 km rijden
- ik baseer me op de dagteller om in te schatten of de LPG tank bijna leeg is, werkt perfect
- ik kijk niet naar de aftellende benzinemeter, na elke nieuwe start reset die zich, zodra hij waarschuwt dat de tank bijna leeg is rij ik nog een weekje of twee en vul'm dan bij
- LPG verbruik: +/- 9l/100 km
- heb de tank 1x leeggereden, toen kon ik 42l LPG tanken, perfect dus
- met een tank LPG rijd ik rond de 450 km, lekker zuinig dus (weinig autosnelweg, weinig file)

Toch een aantal zorgen:

- mijn benzineverbruik ligt rond de 30 l per 2 maand (ik rij in totaal, dus benzine+LPG, +/- 2000 km per maand, ik rijd ENKEL op benzine zowat de eerste km na een koude start), ik vind dit zeer veel om maar een kilometertje of 2 à 3 per dag op benzine te rijden ('t is natuurlijk wel starten op koude moter). Is dit normaal, wat is jullie benzine verbruik? Ik doe wel redelijk veel korte ritten.
- het meeste zorgen maak ik me nog omtrent het geluid van de motor: sinds enige tijd vind ik dat hij in 'de middentoeren' een metaalachtig geluid maakt, net alsof hij niet goed 'gesmeerd' loopt. Ik heb de indruk dat het erger wordt met de tijd. Ik ben bang dat er iets niet goed afgesteld zou zijn (kleppen?) en ik hem langzaam maar zeker versneld aan het verslijten ben? Wat denken jullie, zou dit kunnen? Kan er iets gediagnosticeerd worden? Ik heb nog geen contact opgenomen met de installateur (die is wat te ver weg van waar ik woon om 's langs te gaan)
Kan het evt te maken hebben met het feit dat ik 'superzuinig' probeer te rijden, lage toeren, traag optrekken. Zoals gezegd, benzineverbruik +/- 7 l/100 km, met toch vrij veel korte ritten, bijna nooit autosnelweg.
Is het beter om een auto op LPG af en toe goed te laten 'doortrekken'?

Alle raad is welkom,

Alvast bedankt,

Fence

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 apr 2007 - 22:58:57 

Hallo,

Ben niew op deze site, leuk forum, en herken me in veel dingen.

Mijn situatie: Peugeot 307SW 1.6 (bouwjaar 2004), LPG inbouw sinds dec 2006, AG SGI installatie, 55l tank in onderbouw.

Ben zeer tevreden, rijdt goed, hapert nooit, geen vermogenverlies.

Ik herken een aantal dingen die hier gemeld zijn, andere dan weer niet:
- de groene ledjes gaan inderdaad snel uit, met alle groene ledjes uit kan ik nog meer dan 150 km rijden
- ik baseer me op de dagteller om in te schatten of de LPG tank bijna leeg is, werkt perfect
- ik kijk niet naar de aftellende benzinemeter, na elke nieuwe start reset die zich, zodra hij waarschuwt dat de tank bijna leeg is rij ik nog een weekje of twee en vul'm dan bij
- LPG verbruik: +/- 9l/100 km
- heb de tank 1x leeggereden, toen kon ik 42l LPG tanken, perfect dus
- met een tank LPG rijd ik rond de 450 km, lekker zuinig dus (weinig autosnelweg, weinig file)

Toch een aantal zorgen:

- mijn benzineverbruik ligt rond de 30 l per 2 maand (ik rij in totaal, dus benzine+LPG, +/- 2000 km per maand, ik rijd ENKEL op benzine zowat de eerste km na een koude start), ik vind dit zeer veel om maar een kilometertje of 2 à 3 per dag op benzine te rijden ('t is natuurlijk wel starten op koude moter). Is dit normaal, wat is jullie benzine verbruik? Ik doe wel redelijk veel korte ritten.
- het meeste zorgen maak ik me nog omtrent het geluid van de motor: sinds enige tijd vind ik dat hij in 'de middentoeren' een metaalachtig geluid maakt, net alsof hij niet goed 'gesmeerd' loopt. Ik heb de indruk dat het erger wordt met de tijd. Ik ben bang dat er iets niet goed afgesteld zou zijn (kleppen?) en ik hem langzaam maar zeker versneld aan het verslijten ben? Wat denken jullie, zou dit kunnen? Kan er iets gediagnosticeerd worden? Ik heb nog geen contact opgenomen met de installateur (die is wat te ver weg van waar ik woon om 's langs te gaan)
Kan het evt te maken hebben met het feit dat ik 'superzuinig' probeer te rijden, lage toeren, traag optrekken. Zoals gezegd, benzineverbruik +/- 7 l/100 km, met toch vrij veel korte ritten, bijna nooit autosnelweg.
Is het beter om een auto op LPG af en toe goed te laten 'doortrekken'?

Alle raad is welkom,

Alvast bedankt,

Fence

Profiel  

Berichttitel: Verbruik
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 20:06:27 

ook ik verbaas mij over het benzinegebruik van mijn lpg 307 SW. Bovendien is er ook wat met de benzinemeter.
Als het benzinenivo daalt onder een bepaald punt, dan lijkt het of de reset niet werkt en de benzinemeter alleen nog maar lager gaat. Als ik dan 5 euro aan benzine erin gooi, dan staat de meter ineens weer op haast halfvol !!.
Bij alle mijn vorige autos op lpg heb ik nog nooit zo vaak benzine bij moeten tanken als bij deze 307.
Waar blijft de benzine ???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 20:56:55 

Ik heb geen idee hoeveel benzine ik nou eigenlijk verbruik tov het gasverbruik. Ik rij de gastank bijna altijd helemaal leeg en vergeet wel eens na het tanken om de gasinstallatie weer direct in te schakelen.

Met de benzinemeter ervaar ik hetzelfde dat als een bepaalde ondergrens wordt bereikt en het lampje gaat branden de periodieke 'reset' niet meer gebeurd. Meestal tank ik dan ook de benzinetank weer vol, maar het aantal liters dat er dan in kan wisselt behoorlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 21:07:01 

UPDATE 8/4/2007:

Ik heb de auto nu bijna 1,5 jaar en ik ben de 65.000 kilometer voorbij. De auto bevalt me nog steeds prima; de ruimte van de auto komt ons nu des te meer van pas nu we een ukje van bijna 6 maanden hebben. Ook de getinte achterramen hebben nu een goede functie tegen het felle zonlicht.

Onlangs is de auto voor de grote beurt naar de garage geweest en er waren voor zover ik begreep geen bijzonderheden. Ook is een probleempje met de gasinstallatie verholpen: de automatische start op benzine en overschakeling naar gas werkte niet meer. De auto startte alleen maar op gas tenzij ik de gasinstallatie zelf uitschakelde, maar dat is nu dus weer voorbij.

Er gaat nog steeds ~42 liter in de gastank en ik rij en tegen de 400 kilometer mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2007 - 21:09:24 

ik rij de gastank nooit meer helemaal leeg.
1 keer gedaan, ineens op de snelweg houd de auto in en verschijnen er allerlei storingsmeldingen op de display. Van alles begon te knipperen.
Blijkbaar wordt er niet automatisch overgeschakeld naar benzine zoals normale autos doen.
Na lpg tanken gelukkig alle meldingen weer verdwenen.
Volgens peugeot is dit "normaal" voor een 307 ???

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]