307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 16 jul 2018 - 12:37:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 - 20:43:36 

En dan eindelijk een auto met een LPG - 3 installatie gekocht, maar ben er nog niet helemaal in thuis, mogelijk kan een forumlid mij verder helpen. Want ook mijn Peugeot heb ik de ''bekende problemen'' met de AG gasinstallatie gehad, denk hierbij aan onjuist aangeven van het werkelijke brandstofniveau (benzine), en het lage - 35 liter - maximaal aantal te vullen liters in de LPG tank. Maar toch heb ik een vraag over de schakelaar, met de inhoud van de tank - bij mij zit deze boven de asbak - over het algemeen branden alleen de groene leds, maar er zitten nog een aantal andere lampjes aan de onderzijde waarvoor dienen deze? Verder las ik dat er ook een piep geluid is als de tank bijna leeg is klopt dit? Heeft iemand mogelijk een soort (korte)gebruiksaanwijzing van deze gasinstallatie van AG?

Alvast bedankt,

Groet Robertlyca

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 - 22:19:25 

Er zitten tevens 2 rode leds op de schakelaar. Wanneer er ééntje knippert, is meestal net na het starten, betekent dit dat je op tijdelijke benzine rijdt. Het systeem is dus van plan op een later tijdstip over te schakelen op gas. Brandt er één rode led constant, dan is je tank leeg. Branden er 2 rode led's, is er een storing. De groene zijn inderdaad voor de tankinhoud, wanneer er één groen knippert rijd je op reserve.

Wat betreft de tankinhoud; je auto is voorzien van een boordcomputer. Bij langere stukken rijden denkt die dus dat je benzine verbruikt, waardoor je meter terugloopt. Je zal zien na een kwartier opnieuw starten, dat de meter weer op de juiste stand staat. Anders gezegd weet je boordcomputer niet dat je op een "externe" brandstof rijdt. Hier is helaas weinig aan te doen.

Ik wil evt wel een kopietje voor je maken van de handleiding, stuur dan even je adresgegevens in een PB.

Grtz, Tex

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 - 12:41:35 

Hoi Tex,

Thanxx voor de comments, ik heb een bericht mail naar je PM gezonden.

Alvast bedankt,

Groet,

Robertlyca

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 - 17:31:53 

Er zitten inderdaad 2 rode ledjes op de ag schakelaar. De meest linker gaat branden als de hoeveelheid gas bijna op is. Vergelijk het maar met het lampje naast je brandstofmeter wat gaat branden als de boordcomputer vindt dat je moet gaan tanken.

Volgens de gebruiksaanwijzing hoort de led aan de rechterkant bij het starten van de motor te knipperen om aan te geven dat het systeem op gas staat en omdat je net gestart bent nog op benzine loopt. Zodra het systeem vindt dat je motor warm genoeg is schakelt het over naar gas en zal de rode knipper led doven.

Echter, dit werkt bij mij pas nadat ik mijn peugeot naar een gasinbouw bedrijf had gebracht voor een storing en men er een nieuwe versie van de software in had gezet.

Als de rechter rode led gaat branden dan is er iets mis met het gassysteem. Maar dat zal je wel lezen in de gebruiksaanwijzing die je krijgt.

Overigens zal het systeem piepen en de linker rode led laten knipperen op het moment dat het systeem vindt dat het gas in de tank beneden acceptabel niveau is gedaald.

Dan schakelt het systeem vanzelf terug naar benzine, en kan je door een druk op de schakelunit het piepen stoppen en het gehele gas systeem uitschakelen (hetgeen vanzelf gebeurt als je de motor uitzet en weer aan).

groet,

Wiz

zal straks die handleiding eens scannen, kan een van de mods em in de kennisbank gooien...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2008 - 18:19:19 

Kennisbank AG handleiding

Voor als je em nog niet hebt.

groet,

Wiz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 - 17:22:38 

Hi Wiz,

Wat je schrijft maak ik - helaas - dagelijks mee, zal de modificatie ook t.z.t. laten uitvoeren, begon al te twijfelen aan de schakelaar en of ik dus wel op dat goedkope gas reed :o , maar toen de benzine meter vanmorgen weer op 3/4 stond, in plaats van 1/4 gisterenavond wist ik zeker dat het gassysteem goed werkt. Het eigenzinnige aan het verhaal is dat je denkt dat je een uniek probleem hebt, waarvoor je eigenlijk naar een (peugeot) garage gaat die het probleem voor een paar handen vol met euries voor je zal proberen op te lossen maar als je over het forum surft blijkt "gelukkig" dat er meer lotgenoten zijn, waardoor je de euries aan andere zaken kunt besteden. :lol: :lol: :lol:

Nogmaals dank ook aan Tex voor de info en het aanvullen van de kennisbank.

Groet,

Robertlyca

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 - 20:24:14 

Moet ik hem dan nog opsturen Robert??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 - 08:35:37 

Hoi Tex,

Doe maar wel, misschien heb je een andere versie.

Robertlyca.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 - 22:49:53 

Geachte bestuurder(ster),
Uw auto is uitgerust met een benzinemeter die aftelt aan de hand van het door de computer berekende brandstofverbruik.
Dit heeft als consequentie dat tijdens het rijden op LPG, de benzinemeter terug zakt. Echter na het voor enige tijd uitzetten
van het contact wordt de meter weer gereset, waarna deze de originele benzinetankinhoud weer aangeeft.
In de praktijk betekent dit dat na vrijwel iedere start de juiste (benzine)tankinhoud wordt weergegeven.
Wij vertrouwen erop dat u begrip heeft voor deze situatie.
Met vriendelijke groet,
AG AUTOGAS SYSTEM

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 nov 2008 - 13:52:45 

Hakeem,

Dat is niet altijd zo. Ik ben aan mijn 2e peug bezig met een ag installatie, en de mijne is onlangs nog voorzien van een sofware update. Des al niet te min gebeurt het regelmatig dat de brandstof meterstand niet gereset wordt na uitschakelen van de motor.

Vervelende is dat je er geen peil op kan trekken en dus geen overzicht hebt op de hoeveelheid benzine die in voorraad is.

Ik rij totdat het alarm "brandstof niveau te laag" verschijnt in de display en dan vul ik de tank geheel met benzine. Meestal gaat er dan iets van 40 liter benzine bij.

groet,

wiz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov 2008 - 09:37:11 

Klopt, heeft de mijne ook last van.
Bij een korte stop wil de meter nog wel eens de verkeerde waarde blijven aangeven.

Heb trouwens geen AG systeem :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]