307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu ma 22 jan 2018 - 10:04:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 - 13:41:27 

Je hoort allemaal van die verhalen dat er weinig LPG in de tank gaat en dat de groene lichtjes allemaal snel uitgaan dat het verbruik meestal hoger is en dat je zo weinig kilometer op een tank kan rijden. Ik heb vaak gelezen dat dit allemaal voorbij zou zijn als het systeem een nieuw software update krijgt. Is dit zo? Weet iemand daar iets van?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 - 20:08:50 

dat is niet zo.

Tenminste, mijn laatste break is ook eens terug geweest naar de gasinbouwer. Toen is er ook een software update geplaatst, maar in de praktijk was daar enorm weinig van te merken.

En weinig in de tank, de mijne ging maar 36.5 liter gas in, en dat was dus tanken rond de 330 km. Soms iets meer, maar gemiddeld stond ik om de 330 km aan de pomp.

Enige wat veranderde was dat na de software update het rode lampje knipperde om aan te geven dat het systeem op benzine gestart was en dat het wachten was totdat er op gas gereden kon worden. Na een paar km ging het knipperen uit, en reed de auto op gas.

Dus na een software update gaat er echt niet meer gas in je tank, en gaan de ledjes ook niet minder snel uit.

groet,

Wiz

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 aug 2009 - 21:25:55 

Je moet ook 80% van de tankinhoud rekenen, Ik weet niet hoe groot de tank is die gebruikt word bij de 307 maar meestal zit dit rond de 40 of 50 liter en is 36 liter een aardige score omdat je de tank ook niet helemaal kunt leegrijden.
Ikzelf heb een mazda 626 op gas gehad en daar zat een 45 liter tank in en ik kwam niet boven de 35 liter uit die er in ging en dan was de auto ermee opgehouden.
Het blijft gas wat in vloeibare vorm word gehouden door de druk en in vloeibare vorm naar de verdamper moet en op een gegeven moment is de druk te laag en zit er alleen nog gas in de tank.

Al met al blijft de afstand die je op gas kunt rijden aan de weinige kant, aan de ene kant door de kleine tank en aan de andere kant door het hogere verbruik.
Ikzelf stond iedere dag aan de pomp omdat mijn afstand van en naar het werk 220 km was en ik er 300 mee kon rijden en er geen enkele pomp op de route voor 6 uur open was en ik meestal om 5 uur s'ochtends moest beginnen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 aug 2009 - 10:33:40 

Ik kan in mijn AG tank rond de 41 liter tanken (leeg).
Het lijkt of het verbruik in de zomer hoger is als in de winter.
Vandaag precies 2 jaar geleden de auto bij de dealer opgehaald, en er staat 96k op de teller.
Dus voor degenen die niet rond de 40 liter in de gastank kunnen krijgen (53l tank), even naar de gasinbouwer gaan om een en ander af te laten stellen.
Nog steeds een tevreden P307 rijder, vooral de stoelen !!

En een software update voor gas heeft alleen betrekking op de aansturing van de motor, niet voor meer of minder kunnen tanken. Dat is een drukafstelling voor de tank.

grtn, Peter

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]