307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 22 apr 2018 - 15:57:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 - 11:42:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4540
Woonplaats: Rijnmond
Welkom hier.

Mooi, meteen een vraag voor je. :-)

Ik heb laatst diverse lpginbouwers aangeschreven ivm de eventuele ombouw van een benzine 307 (2.0) naar lpg.

Gevraagd wat ze adviseren, hun advies:
1: landi
2: AG

Als ik naar Prins vraag, komen ze toch met de eerste 2 aanzetten?

Waarom is dat? Deze bedrijven staan wel op de site van Prins vermeld als Prins Business partner of VSI specialist vermeld.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 - 14:58:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 15835
Woonplaats: Hoevelaken.
Misschien verdienen ze daar minder aan.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 - 00:19:10 
Offline

Geregistreerd: wo 16 maart 2011 - 20:33:32
Berichten: 4
Bart,

Ik weet natuurlijk niet welke bedrijven je dit gevraagd hebt, maar aangezien het business partners zijn of VSI specialist kan ik er wel wat mee.

Prins biedt op het gebied van LPG in Nederland haar VSI systemen op 2 manieren aan;
- Dedicated, wat betekent dat het betreffende model eerst bij Prins zelf "ontwikkeld" is. Prins maakt dan een compleet pakket voor de inbouwer waarin alles zit wat er nodig is voor de inbouw, in feite heb je dan alleen je gereedschap nodig. De ECU is dan voor deze auto zelfs al voorgeprogrammeerd.
Dit systeem kan worden ingebouwd door alle door Prins getrainde dealers.
- Universeel, dit bestaat uit dezelfde hoofd componenten als het dedicated systeem, maar dan zijn de slangen niet op maat, geen specifieke steunen en een ECU zonder programma. Dit systeem kan alleen door de VSI specialist worden ingebouwd, zij hebben meer mogelijkheden voor het zelf instellen van de ECU.

Met het universele systeem probeert Prins toch zoveel mogelijk merken en modellen te bereiken en om dit via een kleinere groep dealers aan te bieden welke we extra begeleiden kan de kwaliteit van inbouw van deze systemen beter gewaarborgd worden.

Ik heb even gekeken en Prins biedt in ieder geval ook een dedicated systeem aan voor de 307 2.0 (motorcode RFN) automaat vanaf 2002.
Er wordt in deze applicatie wel een benzine reset module gebruikt om het probleem van het teruglopen van de benzine meter op te lossen.
Ik weet niet of jouw auto dezelfde is als waar Prins een dedicated systeem voor aanbiedt, maar als dat zo is dan kunnen dus beide bedrijven een Prins systeem in je auto inbouwen.

Ik weet niet of jouw auto nog in de fabriekgarantie valt en je dit vermeldt hebt, dat kan wel van invloed zijn op de keuze in het advies van het inbouwstation.
En mogelijkheid is dat de bedrijven in deze het andere merk verkiezen vanwege het feit dat hij daar meer aan verdiend.
Spijtig te horen dat een VSI specialist niet Prins aanbiedt, zeker als daar om gevraagd wordt, maar zonder de reden daarvoor echt te weten kunnen we daar niet direct wat aan doen.

In principe is het zo dat als jij om een offerte van een Prins installatie vraagt bij onze dealers en zij een ander merk adviseren je natuurlijk gewoon het recht hebt op een offerte van de Prins installatie, dan kun je altijd nog vergelijken met de andere offertes.

Heb je de vraag die je aan mij stelt eigenlijk al aan die 2 bedrijven gesteld?

Ik wil nog wel wat voor je proberen te betekenen, als je nog altijd interesse hebt in een LPG installatie (van Prins) dan kun je me bellen tijdens kantooruren en eens kijken voor een passende aanbieding via een van onze dealers, waarna je zelf je keuze kunt maken.
Je belt dan naar 040-2547700 en vraagt naar Robbie Smit.

Grt,
Robbie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 - 01:09:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4540
Woonplaats: Rijnmond
Robbie, bedankt voor je uitgebreide toelichting.

Ik heb al een 307 met lpg. Dat is AG omdat het vanaf nieuw ingebouwd is. Deze 307 heb ik tweedehands gekocht. Bevalt overigens prima.

Ik kijk zo nu en dan naar een andere 307. Liefst met lpg en soms zonder lpg. Dan moet er alsnog lpg in.
Omdat de fabrieksgarantie toch verlopen is, zit ik niet meer aan AG=Teleflex=GFi vast, dus kan kiezen uit alle merken. Vandaar dat ik Prins niet uitsluit. Vind het wel fijn een nederlands bedrijf te steunen.
Overigens gaf één lpg inbouwer aan dat GFi op het punt stond failliet te gaan. Weet niet of dat gaat gebeuren.
Vialle valt af voor mij omdat ik geen zin heb in een (dure) pomp in de tank.

De 307's (of 407) die ik op het oog heb, zijn voorzien van de opvolger van de 2.0 motor. RFN zat in de eerste 307's van 2001-2005.
De door mij gewenste motor wordt toegepast sinds 2005 en heeft de code RFJ en is iets gewijzigd tov de RFN.

Heeft Prins een dedicated systeem tbv de RFJ?

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 - 01:16:48 
Offline

Geregistreerd: wo 16 maart 2011 - 20:33:32
Berichten: 4
Bart,

Geen dank :)

Ik zal eens nakijken voor je of we een dedicated systeem voor de RFJ leveren.
Maar zelfs als dat niet zo is, kan ik even nakijken welke VSI specialisten er ervaring hebben met deze motor.

Hoe dan ook, je hoort van me.

Grt,
Robbie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 maart 2011 - 22:05:01 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
Ik heb intussen ook mijn andere auto (407 v6 aut) op een prins installatie laten zetten. Werkt allemaal prima.

De cabrio heeft inmiddels 11000 km probleemloze kilometers gereden op LPG. hij gebruikt er gemiddeld nog 0,7 liter benzine per 100 km bij.

Volgende week met de cabrio naar Italie....

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 jun 2011 - 16:58:15 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
Inmiddels op 86000 en nog altijd geen centje pijn.
Hij loopt serieus goed op LPG. Zelfs beter als op benzine.
Stil en de het schakelen (automaat) verloopt zeer soepel.
Nu met de caravan naar Alkmaar. Die 1300 kg trekt ie gemakkelijkl.
Temperatuur (olie en water) loopt wel wat op. Niets schokkend.

Al met al een aanrader.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011 - 03:36:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3808
Woonplaats: Bergentheim
En de terugweg??

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2011 - 14:28:43 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
Kmstand 94500.

Na Alkmaar nog 2 weken door de Franse Alpen getourd. Een groot feest met de CC.
Gas is wat lastiger verkrijgbaar maar al met al maar 300 km op benzine gereden.

Hij loopt prachtig op LPG. Nu voor het eerst 5 maanden geschorst. (Megane Estate DCI EDC Bose van de zaak en een 206 Airline 1.6 aut voor het vrouwtje zorgen voor het wintervervoer) Vanaf april zal ie weer voornamelijk open op de vaderlandse wegen te bewonderen zijn.

Er staan slechts 3 vakanties gepland voor 2012. 1 daarvan met de CC. De andere 2 met de caranvan in de bergen. Daar acht ik de estate beter voor geschikt.

Groet en tot volgend jaar ergens

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 - 19:33:04 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
En weer een kaar verder. De CC doet het nog prima. Hij heeft nu 50000 op LPG gelopen.
Dat alles zonder 1 probleem (aan de LPG installatie)
Verder voldoet de auto aan de wensen. Heerlijk open rijden en als coupe ook prima geschikt.
De CD wisselaar is nu defect. Laat ;m maar maken denk ik.

Volgend jaar weer een update

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 - 22:06:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 feb 2010 - 00:07:12
Berichten: 1620
Woonplaats: bergen op zoom
Voor je kapotte wisselaar: klik

uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat deze man een audio tovenaar is, die kan zelfs uit de standaard radio een geweldig geluid krijgen. En repareert ook wisselaars etc.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012 - 20:55:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4540
Woonplaats: Rijnmond
Ah Nico. Ja, dat is ook een bekende van het peugeot406coupe.nl forum.

Aanrader.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 272.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 - 20:08:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 feb 2010 - 00:07:12
Berichten: 1620
Woonplaats: bergen op zoom
Die man heeft mijn clarion getweaked en ik sta versteld van wat een geluid er nu uit mijn speakers komt :shock:

Bijna een audio-god deze man 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 21:23:48 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
Hallo alle,

De auto heeft 5 maanden in de stalling gestaan. Het zonnetje komt eindelijk door en direct de 307cc gestart.
Deze week is de distributie/multi/waterpomp gedaan. 9 jaar en 99500km. Je kan er maar op tijd bij zijn.
De komende jaren is er op het gebied van onderhoud niets groots te verwachten.

Er is een nieuw stuur ingekomen en het leeer heeft een grote beurt gehad. De auto ziet eruit alsof ie zo uit de showroom is
komen rijden. De prins installatie heeft nieuwe filters gekregen. Volgende week de bougies en luchtfilter nog en hij kan er weer tegen.

Hij rijd heerlijk. Er staat 1 vakantie gepland dit jaar met de 307. afgelopen jaar is er 5000km mee gereden. Dit jaar zal niet anders worden. Wel zal er wekelijks open mee gereden worden.

tot zover een succesverhaal deze 307cc.

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Prinz of Landi
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2014 - 21:13:10 
Offline

Geregistreerd: di 23 maart 2010 - 21:13:04
Berichten: 21
Woonplaats: E'hoven
En we zijn weer 12000 verder. De auto staat nu op 111780 km. Dit jaar wordt ie veel meer gebruikt. In april is ie gekeurd en zonder problemen goedgekeurd. 104399km was toe de km stand. Hij kraakt nog altijd iets op de voortrein. De stabilisatorrubbers zijn al opnieuw ingevet. De LPG installatie is perfect. Verbruik ongeveer 1 op 9,5. van de zomer gaat ie mee naar Italie.

Hij is ook eindelijk trillingvrij en de uitlaat is gelast.

Groet en tot volgend jaar

_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling