307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 16 nov 2018 - 13:59:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 21:56:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
Hallo, Ik ben nieuw,

een mand geleden heb ik een 307 sw 2005, op lpg gekocht, en ik zie dat de brandstofmeter niet goed gereset, soms wel, soms niet, iedereen weet hoe kan ik het probleem op te lossen? is normal?? of hoe kan ik reset doen elke keer dat ik wil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 22:03:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4678
Woonplaats: Rijnmond
Dit heb ik ook. Precies zoals jij beschrijft.
Schijnt erbij te horen. En het schijnt niet aan te passen te zijn.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 22:15:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
Bart-Peugeot schreef:
Dit heb ik ook. Precies zoals jij beschrijft.
Schijnt erbij te horen. En het schijnt niet aan te passen te zijn.


hoi Bart!!

heb jij dit gevraagt bij een autobedrijf ?? weet jij dit zeker??

bedant.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 22:28:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4678
Woonplaats: Rijnmond
Ja, bij de peugeotdealer die de lpg zelf ingebouwd heeft.

Maar elders navragen kan natuurlijk geen kwaad. Al is mijn mening dat lpg inbouwers geen enkel idee hebben van de elektronica in een Peugeot. Maar misschien doe ik ze tekort.

Ik zit er trouwens niet zo mee.

Als de wijzer heel vaak op een 1/4 staat, wordt het tijd weer eens benzine te tanken. Dat doe ik 2 keer per jaar. Het liefst als ik toevallig in het buitenland ben.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 22:49:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
Bart-Peugeot schreef:
Ja, bij de peugeotdealer die de lpg zelf ingebouwd heeft.

Maar elders navragen kan natuurlijk geen kwaad. Al is mijn mening dat lpg inbouwers geen enkel idee hebben van de elektronica in een Peugeot. Maar misschien doe ik ze tekort.

Ik zit er trouwens niet zo mee.

Als de wijzer heel vaak op een 1/4 staat, wordt het tijd weer eens benzine te tanken. Dat doe ik 2 keer per jaar. Het liefst als ik toevallig in het buitenland ben.


zogenaamd, weet jij hoeveel benzine er geconsumeerd moet worden?

in een maand, heb ik twee keer getankt, een keer 20eur en de tweede 10eur. en de tank blijft op 1/4 of minder. ik heb een AG systeem. Heb jij dit ook?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013 - 22:54:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
flamebelial schreef:
Bart-Peugeot schreef:
Ja, bij de peugeotdealer die de lpg zelf ingebouwd heeft.

Maar elders navragen kan natuurlijk geen kwaad. Al is mijn mening dat lpg inbouwers geen enkel idee hebben van de elektronica in een Peugeot. Maar misschien doe ik ze tekort.

Ik zit er trouwens niet zo mee.

Als de wijzer heel vaak op een 1/4 staat, wordt het tijd weer eens benzine te tanken. Dat doe ik 2 keer per jaar. Het liefst als ik toevallig in het buitenland ben.


zogenaamd, weet jij hoeveel benzine er geconsumeerd moet worden?

in een maand, heb ik twee keer getankt, een keer 20eur en de tweede 10eur. en de tank blijft op 1/4 of minder. ik heb een AG systeem. Heb jij dit ook?



Schijnt dat de "meter" bij kleine hoeveelheden bijtanken niet kan in schatten hoeveel je erbij gegooid hebt.
Tank volgooien is het enige om de meter weer even te laten resetten op "vol"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 10:32:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan 2013 - 08:10:13
Berichten: 439
Woonplaats: Heerlen
Dit probleem had ik bij mijn 406 met AG installatie ook. Mee leren leven, en af en toe eens een tankje bezine wegrijden kan ook geen kwaad.

_________________
Volvo V50 2.4 Elite 2004


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 12:55:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
JTB schreef:
Dit probleem had ik bij mijn 406 met AG installatie ook. Mee leren leven, en af en toe eens een tankje bezine wegrijden kan ook geen kwaad.

bedant voor jullie reacties allemal...maar shijnt geen oplossen te zijn voor dit probleem???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 13:44:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 04 jul 2011 - 19:05:04
Berichten: 1913
Woonplaats: Steenwijk
had het laatst ook met m'n diesel, zat bijna zonder op de snelweg; toch maar 10,- aan diesel in de tank gegooid om tot huis te komen, de teller bleef ook staan op de vorige stand :?

_________________
Current: 406 break 2.0 hdi xt premium automaat 81kw

Past: 406 coupé 3.0 v6 pack (lpg) 152kw / 307 2.0hdi SW Pack 66Kw

viewtopic.php?f=18&t=7371

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 16:44:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4678
Woonplaats: Rijnmond
Het is sowiiso goed om je tank vol te hebben met benzine, ondanks dat je op lpg rijdt.

De brandstofpomp in de benzinetank draait continue. En deze wordt gekoeld door de benzine waar die inzit. Als ie veel 'droog' staat, KAN ie eerder kapot gaan.

Ik heb dus altijd de tank vol. En daarom tank ik maar 2 keer per jaar.

"Oude" benzine is geen probleem. Die houdt het best een jaar vol.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 20:54:43 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
Bart-Peugeot schreef:
Het is sowiiso goed om je tank vol te hebben met benzine, ondanks dat je op lpg rijdt.

De brandstofpomp in de benzinetank draait continue. En deze wordt gekoeld door de benzine waar die inzit. Als ie veel 'droog' staat, KAN ie eerder kapot gaan.

Ik heb dus altijd de tank vol. En daarom tank ik maar 2 keer per jaar.

"Oude" benzine is geen probleem. Die houdt het best een jaar vol.


Dus...In dit gaval betal ik het zelfde dan en diesel...ik moet 88 eur wegbelastg per maand betalen...+ twee keer per jaar of meer benzine tankeren...oh waar is het vordeel??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 21:59:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 feb 2010 - 00:07:12
Berichten: 1620
Woonplaats: bergen op zoom
een fopper installeren lost het probleem op.

Deze reset elke start de benzine meter en geeft dan de juiste hoeveelheid weer aan.
Jammer genoeg word dit niet standaard geïnstalleerd bij de lpg boer...

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 22:13:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4678
Woonplaats: Rijnmond
Die fopper (is eigenlijk een relais) schijn ik al te hebben. Zei men, nadat ik er expliciet om vroeg.

Maar goed, misschien eens iemand anders naar laten kijken?

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 22:21:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 apr 2013 - 21:25:18
Berichten: 13
Bart-Peugeot schreef:
Die fopper (is eigenlijk een relais) schijn ik al te hebben. Zei men, nadat ik er expliciet om vroeg.

Maar goed, misschien eens iemand anders naar laten kijken?

Die fopper (is eigenlijk een relais) schijn ik al te hebben. Zei men, nadat ik er expliciet om vroeg.

Maar goed, misschien eens iemand anders naar laten kijken?


in de papper van auto staat deze brief: Uw auto is uitgerust met een benzine meter die aftelt aan de hand van het computer berekende brandstofverbruik.
dit heetft als consequentie dat tijdens het rijden op lpg, de benzinemeter teryg zakt. Echter na het tijd uitzetten van de contact wordt de meter weer gereset, waarna deze de originele benzinetankinhoud weer aangeeft.
In het praktijk betentk dit dat vrijwel idere start de juiste (benzine) tankinhoud word weergegeven.( maar. dit gebeurt niet)soms wel, soms niet (zelden)

dit is wat jij bedult?? ik dink dit is die flopper....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013 - 22:25:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4678
Woonplaats: Rijnmond
Op een ipad zitten tikken? :lol:

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling