307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu wo 20 jun 2018 - 17:22:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 - 12:31:49 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Onze peug gaat eind volgende maand aan het gas.

Ondanks dat we hem al weer een paar jaar hebben was de tijd al een tijdje rijp, we rijden de laatste 2 jaar gewoon te weinig naar onze zin door de hoge benzine prijsen.
Vorige maand een Landi Renzo installatie besteld bij één van de Noordelijke inbouwers, die waren het laatste jaar aan het stunten met een prijs van 1495 euro.
Omdat de wacht tijd zo lang was en ik blijkbaar nog wat kon onderhandelen hebben we een prijs afgesproken van 1250 euro.
De peug blijft voor de wegen belasting in dezelfde gewicht klasse, dus zo veel meer wordt het niet.


Ik laat tegen die tijd via deze draad weten hoe het is gegaan en hoe het bevalt.

Installatie wordt dus een Landi Renzo met een onderbouw op de plaats van het reserve wiel.

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Laatst bijgewerkt door neusje80 op wo 27 jun 2012 - 14:42:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 - 16:36:00 
Offline

Geregistreerd: zo 15 mei 2011 - 21:59:28
Berichten: 180
Woonplaats: Oostvoorne
Ben benieuwd.
Hoe lang is de verwachte levertijd nu dan?

_________________
Ciao! Ray

Op zoek: 307 in wat voor uitvoering ook tot E3000.-
Geweest: 307SW 2.0HDiF PACK PREMIUM 110PK


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 - 19:05:59 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Eind Juni moet het gaan gebeuren

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 - 21:51:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4581
Woonplaats: Rijnmond
Goede keus, lpg! :D

Geen geld voor een installatie.

Sterkte met tanken tot einde juni.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 - 21:53:28 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Verbaasde me ook die prijs en het gemak om er nog iets van af te pingelen ;-)
2 jaar geleden betaalde je nog makkelijk 2000 euro voor een Landi ( eurogas)

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 08:05:53 
Offline

Geregistreerd: wo 23 maart 2011 - 13:35:10
Berichten: 146
Woonplaats: Enschede
iddd mooie prijs... en lpg tanken lekker rmakkelijk.. betaal 69 eurcent per liter dus mooi te doen ;)

_________________
1.6 16v sw federal car uitvoering, 6000k xenon, angeleyes koplampen, zonnewering, verlaagde voorkant


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 11:45:42 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Lpg is hier in de Regio wel iets duurder (flink) 77 cent bij de Shell en 78 cent bij de Gulf.

In Groningen stad is er één die het doet voor 71 cent

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 14:22:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Ik heb hetzelfde merk LPG installatie in de Mitsubishi. Bevalt perfect. De pomp zit niet in de tank (zoals bij Vialle waar hij regelmatig kapot gaat) maar is onder de motorkap geplaatst en aangesloten op het koelsysteem van de auto. Enige nadeel dat ik kan bedenken is het tikken van de LPG injectoren dat je hoort. De LPG computer maakt gebruikt van de injectiesignalen van het originele motormanagementsysteem voor het bepalen van de injectiemomenten. Al met al een goede installatie naar mijn idee. :wink:

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 15:32:53 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Ik kon me geen idee bedenken waarom het een slechte zou wezen.
Veel auto's komen fabrieks af met een eurogas installatie en dat is ook een Landi Renzo maar dan desegnated.

Verder krijg ik voor die prijs wat men een "fopper" noemt dat is een relais wat storingen zou moeten voorkomen, als je echt een keer de benzine tank te laag zou rijden.

Normaal houd ik op LPG de benzine tank redelijk vol, tot helemaal vol en af en toe een stukje op benzine.

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 16:22:57 
Offline

Geregistreerd: wo 23 maart 2011 - 13:35:10
Berichten: 146
Woonplaats: Enschede
@ neusje ja doe ik ook.. af en toe op benzine ook goed voor de injectoren en de motor zelf.. ;)

_________________
1.6 16v sw federal car uitvoering, 6000k xenon, angeleyes koplampen, zonnewering, verlaagde voorkant


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 - 23:56:39 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
CvW schreef:
Ik heb hetzelfde merk LPG installatie in de Mitsubishi. Bevalt perfect. De pomp zit niet in de tank (zoals bij Vialle waar hij regelmatig kapot gaat) maar is onder de motorkap geplaatst en aangesloten op het koelsysteem van de auto. Enige nadeel dat ik kan bedenken is het tikken van de LPG injectoren dat je hoort. De LPG computer maakt gebruikt van de injectiesignalen van het originele motormanagementsysteem voor het bepalen van de injectiemomenten. Al met al een goede installatie naar mijn idee. :wink:



Het nadeel van de Vialle tank is ook weer dat er ruimte verlies is?

Krijg jij je tank wel op 80% of hebben ze ook een iets te ruime marge genomen?

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 - 12:33:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Ik krijg de tank netjes voor 80% vol. Er ligt een 65 liter tank in de achterbak (reservewielhouder) die ik - als de tank helemaal leeg is - kan vullen met heel iets meer als 52 liter. Onder de motorkap verlies je wel iets meer ruimte doordat de pomp daar geplaatst is. Da's aan de andere kant een voordeel omdat die pomp gekoeld wordt door de motorkoeling.

Check deze foto maar eens (afgelopen weekend bougies vervangen en dan moet het spruitstuk er af om bij de 3 achterste bougies te kunnen komen). De LPG pomp is rechtsbovenin de motorruimte te zien, achter de luchtslangen (grijze vierkante apparaat tegen het schutbord). De 6 injectoren liggen links en rechts van het blok, die zitten normaliter vast aan het spruitstuk (de LPG slangen zitten er aan).

Afbeelding

Normaal zie je niets van de LPG installatie onder de kap hoor, want zo hoort het te zijn:
Afbeelding

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 - 15:19:16 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Dat ik onder de motor kap wat ruimte verlies is niet erg, het is bij mijn 307 erg ruim vind ik.
Je lpg pomp kan ik goed vinden op je foto ;-) volgens mij staat er zelfs Landi Renzo op.

Wel lastig als je zo het spruitstuk moet verwijderen, houd je wel van de straat. *rofl*


Je hebt een goed gevulde motor ruimte en zo te zien hebben ze het idd netjes weg gewerkt bij de gas inbouw.

Mijn ring tank wordt iets kleiner, volgens mij 54Liter dus houd ik iets van 43 liter over

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 - 20:20:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4581
Woonplaats: Rijnmond
Het is geen pomp. Het is een verdamper. ;-)

Vialle lpi installaties hebben een pomp (in de tank) om het vloeibare lpg te verpompen. Installaties zoals AG en Landi die op gasvormig lpg werken hebben een verdamper.

Ja, bij een 307 met 1.6 heb je zat ruimte om de verdamper kwijt te kunnen. Waarschijnlijk plaatsen ze hem rechts, tussen de motor en het schutbord. (vanuit de bestuurderspositie bezien)

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 278.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 mei 2012 - 20:49:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Je hebt gelijk Bart, het is een verdamper. En het merk staat er inderdaad op Neusje. :)

De voorste 3 bougies zijn "Piece of cake". Uitdraaien en indraaien; klaar. Voor de achterste 3 heb je inderdaad een klus te pakken die je gelukkig maar 1x per 90.000 km uit hoeft te voeren. Er zitten Iridium bougies in die het zo lang redden. :wink:
Voor de bougies + montage kreeg ik een prijsopgave van 400 euro (3 uur werk voor een monteur). Ik heb dus de bougies meegenomen en ben zelf aan het sleutelen gegaan. Heeft me in totaal 6 uurtjes werk gekost. Langer als gepland omdat bij de montage een pakking bij het gasklephuis naar beneden gezakt - en dus fout gemonteerd - was. Trok een beetje valse lucht merkte ik bij de 1e keer starten. Kostte even tijd om dat probleem vast te stellen.

Nu loopt het blok weer prachtig en mooi rustig. (distributie, spanners en waterpomp zijn namelijk wel in de garage vervangen). Op naar de 415.000 km voor de volgende bougie wissel. :lol:

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling