307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 11 dec 2018 - 11:19:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 16:20:59 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Daarnet weer eens de gastank gevuld met 48 liter.
Nu heb ik een 55 liter tank, dus zou ik volgens de regels maar 44liter kunnen tanken (0.8 x 55= 44liter)
En de tank was nog niet eens helemaal leeg gereden.
Nu had ik wel de laatste 50 km wel een rood ledje, maar geen piepje ( volgens mij werkt er bij mij geen piepje, moet er wel zitten volgens Landi Renzo)

Eerder heb ik al eens ruim 49 liter kunnen tanken.

Dit is al bij verschillende pomp stations, ligt dat nu aan mijn tank? of toch aan de afslag gevoeligheid van pompstations?
Persoonlijk vind ik het niet erg hoor, over veiligheid maak ik me geen zorgen, die tanks kunnen wel wat aan ;-)

Mijn vader had in de begin jaren 80 een 110 liter tank en daar tankte hij in die tijd een 100% vulling mee.

Verder nog steeds tevreden met het gas.

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 16:46:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 28 jul 2005 - 21:55:24
Berichten: 683
Woonplaats: 'S-Gravenhage
In de jaren 80 en 90 reed ik ook op gas.
Gastankje een beetje draaien (stond een kruis op wat de juiste positie was) en hij kon voor 100% volgetankt worden. De vlotter van de 80% vulling reageerde dan gewoon niet of te laat :idea: !
Was wel handig, kwam je een stuk verder op een tank.
Je moest alleen na het tanken gelijk een stuk rijden om afblazen te voorkomen.

Of er nog steeds een mechanische vlotter tbv de 80% vulling in een tank gemonteerd is zou ik niet weten. Er zullen vast wel forumleden zijn die dat wel weten.... :?

Peter :twisted:

_________________
ex - 307 SW 2.0 HDI 2003/ ex - 307 Break Navtech 2.0 HDI 2004/ ex - 307 Break Premium 1.6 HDI 2008/ ex - Renault Megane 1.5 dCi 110pk 2011, Nu Renault Megane 1.5 dCi 110 pk start&stop 2014


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 17:31:38 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Ik denk dat het nog steeds wel het zelfde is.
Op de tank zit ook nog steeds een analoog drukmetertje, alleen lopen er nu ook een paar draden heen ;-)

Misschien sta ik wel een beetje op een schuine helling bij het tanken :mrgreen:

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 20:25:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 okt 2012 - 10:51:21
Berichten: 172
Heb je geen 62liter tank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 21:49:17 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Volgens de rekening en naar zeggen van de inbouwer is het een 55liter tank.
Anders had de laadvloer ook niet meer zo netjes terug gepast

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 - 23:06:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 okt 2012 - 10:51:21
Berichten: 172
Ja ik heb een verhoogde kofferbak bodem omdat de gastank dus daar onder zit. Volgensmij is die 62liter als die verhoogt is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 - 18:18:21 
Offline

Geregistreerd: ma 28 sep 2009 - 10:25:49
Berichten: 450
Woonplaats: Delfzijl
Vanmorgen in Duitsland (Scandinavië park) de eerste lpg tank gelegenheid vanuit Denemarken 50Ltr!!! getankt, tank was ook harstikke leeg.

In Denemarken kan je maar op weinig plaatsen LPG krijgen en het is nog duurder dan Benzine, deze week hebben we dus de benzine voorraad eens goed ververst.

Bij de Shell kon je RON 92, 65 en 99 tanken.
Heb het gewoon bij de 95 gehouden.

_________________
2002 307HB 1.6 16v LPG Landi Renzo, (zomer)Evolution S038 met Michelin Pilot Sport2 225-45-17, (Winter) kleber krisalp hp2 op staal , Xenon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 sep 2013 - 10:59:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 - 15:00:37
Berichten: 426
Woonplaats: Oudkarspel
ik heb zelf ook de 62liter tank en heb het ook wel een vaker gehad tank leeg pompe maar en dan gewoon vrolijk 58/59liter erin :shock:
80% klopt af en toe gewoon niet.
ik weet ook niet of er nog zon oud systeem in zit met zon licht sensor en die hele ram bam.
als de 80% dan is gehaald ziet de sensor geen licht meer en schakelt hij de afsluiter dicht.

_________________
307 (goud) '02 1.6 16v lpg/xenon 4300k/17 inch KH design/pioneer AVIC-F900BT/450Watt rms sub/ 365dkm/verbr. 1 op 9
cuore (rood) '03 1.0 12v benzine/ 14 inch LM/verbr 1 op 19.5
VTR (grijs) '01 1000cc v-twin benzine/ 27dkm/ verbruik 1 op 10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 sep 2013 - 08:20:54 
Offline

Geregistreerd: do 13 sep 2012 - 12:42:32
Berichten: 31
Bij onze AG installatie is het nog nooit gelukt om meer als ±32 liter te tanken, toch wel apart als ik het zo lees. We hebben de tank dan ook nog nooit leeg gereden, al eens gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Zijn er nog verschillende types in tank volumes?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2013 - 18:38:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 - 15:00:37
Berichten: 426
Woonplaats: Oudkarspel
Gister weer 68l getankt en tankt was nog niet eens leeg :shock:

_________________
307 (goud) '02 1.6 16v lpg/xenon 4300k/17 inch KH design/pioneer AVIC-F900BT/450Watt rms sub/ 365dkm/verbr. 1 op 9
cuore (rood) '03 1.0 12v benzine/ 14 inch LM/verbr 1 op 19.5
VTR (grijs) '01 1000cc v-twin benzine/ 27dkm/ verbruik 1 op 10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2013 - 20:08:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16280
Woonplaats: Hoevelaken.
Ik zou toch eens onder de auto kijken of die tank niet wat boller is geworden naar onder toe. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI <<>>exit, 407 XS<<
>>>>Nu: Black 208 1.4 allure full leder.<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 sep 2013 - 21:30:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 31 mei 2010 - 12:59:04
Berichten: 3810
Woonplaats: Bergentheim
En als die de vorm van de 1e foto heeft moet je de jongens van de 2e foto bellen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Bijlagen:
tijdbom.jpg
tijdbom.jpg [ 4.65 KiB | 12154 keer bekeken ]
eod.jpg
eod.jpg [ 7.52 KiB | 12154 keer bekeken ]

_________________
Groet, Kees

"Rally is not a crime"
508SW 2.0 Hdi (140 pk) bj.2011 Allure, leer, Xenon & Led, keyless, 17"
2e auto erbij:
Zwarte 206 CC 1.6-16V 2006

Voorheen: 307SW 2.0Hdi / 307SW 2.0Hdif
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 - 10:33:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan 2013 - 15:00:37
Berichten: 426
Woonplaats: Oudkarspel
sorry sorry type foutje 58L was het haahaha 68zou wel heeeel bar weze

_________________
307 (goud) '02 1.6 16v lpg/xenon 4300k/17 inch KH design/pioneer AVIC-F900BT/450Watt rms sub/ 365dkm/verbr. 1 op 9
cuore (rood) '03 1.0 12v benzine/ 14 inch LM/verbr 1 op 19.5
VTR (grijs) '01 1000cc v-twin benzine/ 27dkm/ verbruik 1 op 10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 - 14:05:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 mei 2007 - 13:25:02
Berichten: 4069
Woonplaats: Bij splitsing Rijn en IJssel
Johan 307 navteq schreef:
Bij onze AG installatie is het nog nooit gelukt om meer als ±32 liter te tanken, toch wel apart als ik het zo lees. We hebben de tank dan ook nog nooit leeg gereden, al eens gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Zijn er nog verschillende types in tank volumes?


Bart schreef het al eens een keer: " Installaties zoals AG en Landi die op gasvormig lpg werken hebben een verdamper. Vialle lpi installaties hebben een pomp (in de tank) om het vloeibare lpg te verpompen". En dat is het nadeel van de Vialle installatie; als je de LPG tank leeg rijdt, dan heeft de pomp weinig koeling vanaf het moment dat 3/4 leeg aan de orde is met als gevolg dat die pompen wel eens defect willen raken.
Ik heb een Landi installatie en daarbij is de verdamper onder de motorkap geinstalleerd en aangesloten op het koelsysteem van de auto. Of AG dezelfde opbouw heeft weet ik zo niet. Met een AG of Landi installatie kun je dus redelijk straffeloos de LPG tank leegrijden.

En ja, er zijn verschillende tank volumes. 45 liter, 65 liter (ligt in mijn achterbak) etc. Als jij maar 32 liter kunt tanken zou dat betekenen dat je een 40 liter tank in de 307 hebt. Zo niet, klop dan eens aan bij de LPG leverancier. Ik heb destijds meegemaakt dat ik een 45 liter tank had en ook niet meer dan 32 liter kon tanken. Bleek dat in de software een instelling niet correct was. Nadat de update verwerkt was kon ik bijna 37 liter tanken.

_________________
Blijft Japans rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 - 22:48:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 dec 2006 - 23:04:33
Berichten: 4686
Woonplaats: Rijnmond
CvW schreef:
Johan 307 navteq schreef:
Ik heb een Landi installatie en daarbij is de verdamper onder de motorkap geinstalleerd en aangesloten op het koelsysteem van de auto. Of AG dezelfde opbouw heeft weet ik zo niet. Met een AG of Landi installatie kun je dus redelijk straffeloos de LPG tank leegrijden.

Ja, AG werkt precies zo.

Net als iedere lpg installatie met een verdamper. ;-)

De verdamper zit in het koelsysteem om te voorkomen dat deze bevriest. Vloeibaar gas dat overgaat naar de dampvormige toestand (dit gebeurt in de verdamper) onttrekt veel warmte aan de omgeving. De verdamper zou dan bevriezen.
Om dit te voorkomen stroomt er (warme) koelvloeistof door de verdamper.

_________________
Heden: 307SW phase 2 (2005) 2.0 op LPG (Vogels). 288.000km.
Verleden: 307SW phase 1,5 (dus uit 2005) 1.6 op LPG (AG). 231.000km.
Tevens eigenaar van een 504 GL (1977) en een 106 XR (1997).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling