Na zo'n 80.000 heerlijke kilometers ga ik over zo'n twee maanden dan toch afscheid nemen van de SW. Plan was altijd om er een 308 GTi of GT voor in de plaats te kopen maar na verschillende proefritjes tot de conclusie gekomen dat de stoelen echt te kort voor me zijn. Kan gewoon geen echt goede zitpositie vinden. En ik vond de brom die continue bij de GTi aanwezig is snel vermoeiend worden (sportstand was helemaal heftig). Daarom ook naar de Mégane GT gekeken, mooie wagen maar ik weet dat ik me ga storen aan het dashboard. Toen op aanraden van m'n pa proefrit gemaakt in een Volvo V40. Was erg sceptisch van tevoren maar al na de eerste kilometers was ik verkocht. De motor, soepele automaat, stoelen, de looks, de afwerking. Toen er ook nog een heel hoog inruilbod kwam (bijna de helft wat ik er voor hebt betaald) is het snel gegaan.
Inmiddels heb ik een V40 T4 automaat met o.a. R-design pakket in de kleur 'Bursting Blue' in bestelling die hopelijk begin april geleverd zal worden. Een lekker dikke 2-liter motor (van Volvo zelf, niet meer van Ford) met 190 pk/300Nm (in sportstand 0-100 in 6.9 seconden). Wil nog verschillende Polestar upgrades gaan doen, waaronder een verlaagd Polestar sportchassis laten monteren.
Voorlopig nog even lekker genieten van de SW. Hopelijk gaat ie straks naar een liefhebber die dit forum ook weet te vinden. Ik blijf natuurlijk ook lekker Peugeot rijden met de 3008 en hier op het forum hangen

Hier nog wat meer foto's van hoe ie er uit komt te zien (maar dan wat lager..):
https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=76653