307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 14 dec 2018 - 15:17:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voorstellen FransL
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 - 21:27:18 

Mooie update. 8) geeft toch een hele andere indruk aan een auto als je de deur open trekt. 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2016 - 22:32:47 

De auto is weer gekeurd. Wel eerst 1 lampje van de kentekenverlichting vervangen, rest was OK.
Heb de auto ongeveer 2 jaar. Er bijna 27 k km mee gereden, gemiddeld verbruik 1:18.8 of 5,3l / 100 km.
Afgezien van de dingen die ik al vermeld heb en enkele kapotte lampen, geen gebreken of storingen.

Jullie snappen dat ik nog steeds heel tevreden ben met deze auto. :D

Frans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 18 jun 2016 - 07:45:41 

Mooi! Goed dat ook dit soort positieve berichten wordt gepost!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 - 19:36:53 

Het nieuwe jaar goed begonnen met een grote beurt bij een km stand van net over de 153000 km.
Nieuwe olie en diverse nieuwe filters, kan ie er weer een jaartje tegen hoop ik.
Enkele weken geleden de lamp van het rechterdimlicht vervangen, en laatst een keer de stekker van de ruitenwisser achter een keer losgehaald. Deze ging spontaan enkele keren wissen als de achterklep dicht werd gedaan. Daarna niet meer.

Frans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 jun 2017 - 00:32:26 

Vorige week de auto na laten kijken ivm de jaarlijkse keuring. Omdat het al 2,5 jaar geleden is dat ik de aircocondensor vervangen heb vond ik het ook tijd om de airco te laten controleren.
Er zat nog wel vloeistof in het was toch nodig om bij te vullen.
Vandaag de keuring, alles OK. km 157770.
Bij de beurt begin dit jaar was er een reinigingsmiddel bij de diesel gedaan omdat ie bij koude motor wat onregelmatig liep. Sindsdien een verbruik van ruim 1:20 :D ( zou dat te maken hebben met de lagere max. snelheid op de Belgische wegen ??)

Frans.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 jun 2017 - 22:12:55 

Ik rijd met mijn break regelmatig 1/20 of beter, heeft vooral te maken met de algemene rijstijl. :wink: Maar 130 op de CC is wel nefast voor het verbruik, dan haal je max 1/18, dus als je veel autostrade rijdt zal het inderdaad wel mee doortellen. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2018 - 23:01:23 

Zo, de auto is weer voor 1 jaar goedgekeurd.

Begin dit jaar nieuwe gasveren voor de achterklep (zelf) gemonteerd. De oude duwden de klep niet ver genoeg omhoog zodat ik er mijn hoofd al een keer tegen stootte ( en dat deed verr**** zeer). Heb gekozen voor 250 N, maar had denk ik beter een iets lichtere versie kunnen monteren. Nu vliegt de klep omhoog en moet ik stevig drukken om hem dicht te krijgen.
Toen ook nieuwe ruitenwissers voor gemonteerd.
In april weer een kleine beurt laten doen, na ruim 14000 km dus de olie ververst.

Al ruim 1 jaar komt er bij een koude start korte tijd een licht blauwe rookpluim uit de uitlaat. Mogelijk lekkage van/bij de klepseals? Vorige zomer was het oliepeil nogal gedaald, maar 250 cc olie was voldoende tot max.
Verder loopt de motor onregelmatig bij koude start totdat ik even wat meer gas geef of gewoon doorrij, na een paar 100 m is dat ook over. Nu met het warme weer merk ik er niets van.
Tijdens de vakantie gemerkt dat de raw links bij inschakelen soms even snel knippert, dan normaal. Was vorig jaar rechts ook al. Toen bleek het een slecht contact in het blok bij het rechterachterlicht.
Heb nu dat bij het linker achterlicht eens losgetrokken en weer in elkaar gedaan. Is - voorlopig ? - verholpen.

Ook dit jaar weer met de auto op vakantie geweest, ditmaal naar Spanje. In 2 weken ruim 5000 km gereden. Rustig gereden: verbruik ruim 1:20.

Een week nadat we weer thuis waren ontving ik "fanmail" ( 2 stuks) van de Franse politie, netjes in het Nederlands. Op de laatste dag van de terugweg gebeurd. Reed meestal met de begrenzer ingeschakeld maar kennelijk toen even niet. Wel een flits gezien. Ruim 1 uurtje later toen we op een stuk 3 baansweg (inhaalstrook) een vrachtauto inhaalden weer een flits. Toen had ik de begrenzer even uitgezet. Daarna steeds de begrenzer ingeschakeld gelaten en steeds aangepast aan de toegestane snelheid. Beide keren reed ik 96 km/u waar 90 was toegestaan, gecorrigeerd 91 km/u. Boete dus 2x € 45,-. :( :(
Heb die maar meteen betaald.

En verder doet ie wat ik er van verwacht, dus ik ben nog steeds een zeer tevreden 307 rijder.

Frans

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 17 jul 2018 - 21:13:34 

Kijk, dat zijn de betere berichten. 8) m.u.v. die boetes. :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]