307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 19 okt 2018 - 13:25:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017 - 14:22:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Uit nieuwsgierigheid de voorkant iets verlaagd om de achterkant te matchen. Eens even kijken hoe lang ik dit vol houd. Een rondje over de ergste drempels hier gaat goed, maar het is wel een stuk stugger :roll:

Ik ben wat aan het oriënteren op het maken van een eigen diffuser, zoals de Ford Focus wagon ST ook heeft of de bekende vinnetjes. Het idee is een bestaande diffuser van een andere auto in de bumper te verwerken in ongespoten zwart kunstof voor een soort van standaard look.
Als iemand daar voorbeelden van heeft dan hoor/ zie ik het graag.


Bijlagen:
6909D7EB-CEF5-4B1A-9F88-916C0FC11376.jpeg
6909D7EB-CEF5-4B1A-9F88-916C0FC11376.jpeg [ 153.64 KiB | 2695 keer bekeken ]

_________________
307SW 2liter 2006
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017 - 21:02:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1858
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Voor mij persoonlijk te laag, 2 pagina's terug lag hij beter. :D

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017 - 22:32:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
En daar gaat ie ook lekker naar terug. G@dsamme wat rijdt dit ongelooflijk kût *rofl*
Net een ritje gehad van 70km en het stuitert en en het stuitert maar. Het is wel duidelijk dat de afstelling best nauw komt. 2cm lager en het gaat van stug naar stuiteren. Zsm weer terug schroeven.

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 sep 2017 - 22:37:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1192
Vind 'm ook echt te laag zo - je zou ook kunnen denken dat ie te zwaar beladen is ipv verlaagd :wink:

_________________
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue
EX 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017 - 07:49:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1192
Wel mooi plan trouwens om een diffusor te gaan plaatsen.

Loop zelf al tijdje met het idee om een dubbele uitlaat te laten monteren, met een pijp aan beide kanten (qua grootte zoals R-design modellen van Volvo). Deze jongens maken wel mooie dingen vind ik: http://www.pmperformance.nl/peugeot.html
Prijzen zijn ook best redelijk.

_________________
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue
EX 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 sep 2017 - 20:51:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Daar heb ik even over gedacht, maar ben bang dat ik dan veel te veel herrie ga krijgen.
Ik heb al het luchfilterhuis wat aangepast en het originele inlaattraject verwijderd en vervangen voor een rechte aanvoer. Dus geluid zit er al in :twisted:
Maar ik ben nog zoekende van welke auto ik een origineel onderdeel mooi kan pas maken. En het moet geen + €100 euro voor een stuk plastic kosten met oog op eventueel mislukken/ afbreken project. Ik dacht namelijk aan de diffuser van de nieuwe 308, maar die kost meer dan 300 euro.

Gisteren de achterkant al even 2/3 cm omhoog gezet. Beide wielkasten zijn netjes gevuld nu.

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 - 13:16:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Ik zit sinds een tijdje met een vervelend geluid in de auto. De motor tikt, maar niet heel hard. Tevens loopt de auto super en zonder problemen.
Het valt mij op sinds het herfst is geworden en iets kouder.
Er ligt een EW10A in met 186000 op de teller.
Wat heb ik gedaan:
- Begin dit jaar (168.000km) een flush, daarna 5w30 er in, maar weet niet welke specs de garage er in heeft gedaan. Loopt tot na de zomer top.
- Bij 184.000km onstaat met dit weer de tik. Motor voorzien van nieuw filter en 5w40 volgens PSA specs. Tik blijft
- Forte top end treatment er in. Geen verschil, tik blijft
- Peugeot dealer eens gevraagd. Oude man geeft aan dat het de injectoren zijn, niks aan doen. Ik denk dat de beste man een beetje doof is, want zo hard heb ik die dingen nog nooit gehoord.
- Nogmaals een Flush gedaan (EUROL) en weer 5w40 met PSA specs + een nieuw filter. Tikt bijna hetzelfde.
- Tot slot Liqui Moly hydrolische klepstoterbehandeling er in gegooid. Na 2/300 km leek het beter. Maar helaas, twee dagen later weer terug.

Nu is de olie inmiddels zo schoon als frituurvet :mrgreen: . Ook na de laatste flush kwam er geen noemenswaardige donkere olie uit.
Alleen het geluid omschrijven is natuurlijk geen doen via internet, daarom heb ik wat filmpjes gezocht. En wat blijkt, elke EW10A die ik vind lijkt hetzelfde te tikken :| . Ben ik nu zo kritisch of klinken al die dingen als tractoren!?

Dit is exact hetzelfde geluid:
https://www.youtube.com/watch?v=rbcGvCzRUTM

Deze beste man doet een reparatie en bij 18:00 hoor je hem lopen. Reparatie gelukt! Maar ding klinkt mijn inziens kloten. Wel harder dan die van mij.
https://www.youtube.com/watch?v=bf5A4A2Vg-A&index=13&list=WL&t=328s

En ook hier horen we vanaf 14:08 een vrolijk klikkende EW10A. Hij geeft aan dat hij de klepstoters verdenkt, maar is nog zoekende.
https://www.youtube.com/watch?v=ZxnEDbAfrqo
Vanaf 10:00 heeft hij hier een andere, met ook hetzelfde probleem
https://www.youtube.com/watch?v=VBfGBzP2oL0
Vanaf 4:00 een 407 met dezelfde motor en tik
https://www.youtube.com/watch?v=T7go0qH_MWQ


Dus, wat is het nu? Flushen geloof ik inmiddels niet meer in namelijk. Het loopt allemaal goed, maar dat geklik is echt om gek van te worden :evil:

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 - 14:59:13 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 166
luister eens met een stethoscoop (of een schroevendraaier tegen je oor en het andere eind op de injector) naar je injectoren. Want die oude man kan best eens gelijk hebben, die dingen maken namelijk bovengemiddeld veel lawaai.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 - 15:34:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Dat heb ik inderdaad al eens gedaan. Ik hoor ze dan allen wel hard klikken, maar of dat normaal is weet ik niet.

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 nov 2017 - 21:03:09 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 166
Ik ben bang van wel. Ik heb een tijdje terug vier nieuwe (VDO) gemonteerd omdat er eentje de geest gegeven had, en had gehoopt dat ze iets stiller zouden zijn. En dat is ook zo, maar heel spectaculair is het verschil nu ook weer niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017 - 14:24:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Hoor je het ook in de auto tikken? Ik heb afgelopen zomer de demping op het schutbord verwijderd omdat deze gaar was. Wellicht dat dit ook niet mee helpt in de ervaring.

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017 - 15:08:36 
Offline

Geregistreerd: vr 07 aug 2015 - 11:49:17
Berichten: 284
Woonplaats: Almere
Bij mij zit de demping nog in de auto maar het tikken hoor ik ook duidelijk.
Ben blij dat je er over begint want vanochtend zat ik mij te bedenken of het wel normaal was... :mrgreen:
Ik rij op LPG maar denk dat mijn benzine-injectoren niet uitgeschakeld worden en dus dit geluid veroorzaken.

_________________
307 CC 2.0 - Vogels G3, Bleu Montebello.
In bezit van een Diagbox in Almere.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017 - 20:40:14 
Offline

Geregistreerd: do 18 dec 2014 - 19:56:53
Berichten: 166
De demping, die heb ik inderdaad ook verwijderd vanwege een vreemd brandluchtje. Het spul lag op het uitlaatspruitstuk. Die moet ik eens nieuwe gaan bestellen om te kijken wat dat oplost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017 - 20:52:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1192
Haha daar lag het bij mij ook - compleet verrot. Motorgeluid is aanzienlijk toegenomen maar dat spul is duur en zo weer verrot dus twijfel over vervangen.

_________________
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue
EX 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017 - 01:13:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2017 - 09:04:55
Berichten: 84
Prima, ligt niet niet aan mij dus :roll: .
Dan is de missie een goede manier vinden om het geluid te dempen. De motorkap is al gedempt met silent coat. Nu nog iets vinden voor het schutbord. Silencoat lijkt mij niet geschikt.

_________________
307SW 2liter 2006


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling