Even een update over de 307.
Ik heb de auto in januari een grote beurt gegeven. In eerste instantie kwam ik weinig bijzonders tegen. Heb alle filters vervangen en de bougies, evenals de wisserbladen voor en achter. Grote mankementen kwam ik niet tegen, afgezien van een stuurkogel met wat speling. Vervelend was dat linksvoor de grote metalen klem die de ashoes op de plek moet houden, gebroken was. Hierdoor slingerde dat smerige groene vet alle kanten op. Alles zat eronder bah. Heb de hoes weer vastgezet met een nieuwe klem en dat blijft gelukkig goed zitten.
De remlichtschakelaar heb ik op advies van dit forum ook vervangen en dat bleek de oplossing te zijn; de cruise control doet het weer perfect
Tegelijk met de beurt de winterbanden eronder gezet, of het nou hieraan ligt of aan de loszittende hoes weet ik niet, maar het getril in het stuur op hogere snelheid is verdwenen!
Omdat ik af en toe koelvloeistof rook heb ik de kachelradiateur ook bekeken. Hier was niks te zien wat op een mogelijke (oude) lekkage kan duiden. Wel zag ik dat er twee boutjes verdwenen waren van die buisjes die op de kachelradiateur zitten! Ondanks dat er geen lekkage was heb ik er toch maar voor de zekerheid een paar boutjes ingedraaid. Niveau in het expansievat was wel gedaald, heb dit bijgevuld en blijf het in de gaten houden.
Vorige week heb ik de koppeling laten vervangen. Deze klus ging mij zelf boven de pet dus heb ik het uitbesteed. Was wel nodig ook, want het druklager was in zeer slechte staat en had er elk moment mee op kunnen houden

Koppelen gaat nu een stuk lichter en dankzij de nieuwe bakolie gaat het schakelen (vooral koud) ook soepeler. Dus de euro's goed besteed!
Tegelijk met de koppeling de zomerbanden er onder laten zetten, kon in een moeite door de auto stond toch op de brug. Voel nu toch weer een licht getril zodra ik boven de 120km/h kom. Wellicht zit het probleem dan toch in de vorig najaar nieuw gekochte Hankook Kinergy voorbanden.
Vochtproblemen heb ik de laatste maanden niet meer gehad. Had voor de zekerheid een vochtvreter gekocht, deze heeft enige tijd in de auto gestaan maar staat inmiddels al weer 2 maanden in de schuur. Airco hoeft nu niet steeds aan, dat scheelt ook weer in het verbruik.
Het benzineverbruik schommelt gemiddeld zo rond de 1 op 12,5. Volgens mij is dat best netjes gezien het relatief hoge toerental wat deze motor draait bij snelwegtempo. Verder doet de auto het prima en bevalt ook goed!