307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu zo 19 aug 2018 - 00:34:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 - 11:37:32 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Hallo mede forum leden,
Ik zal mij even voorstellen voordat ik mijn probleemgeval met jullie deel (307 1.6 16v 2003)

Ik woon in Landgraaf, en ongeveer een jaar geleden hadden mijn vrouw en ik het plan opgevat om, na 3 jaar vrij probleemloos met een peugeot 206 gereden te hebben, om een 307 sw aan te schaffen. Het moest zo'n mooie licht groene worden, met glazen dak. Daar waren we het al snel over eens.

En toen begon het avontuur....

Ik had de auto gekocht zonder aantoonbare onderhoudshistorie (dom natuurlijk, maar vaak is het maar de vraag of die stempels in die boekjes veel zeggen over vervangen onderdelen, maar dat is een andere discussie)

Ik begon dus met het vervangen van distributieriem, multieriem en de gebruikelijke olie en filters.
Dat ging allemaal voorspoedig, totdat me op begon te vallen dat hij stationair steeds beroerder begon te lopen.
Hij liep verder normaal, dus lekker mee op vakantie naar Engeland, verbruik 1:13....
Dus toch tevreden al met al.

Toen begaf het druklager het, of beter gezegd, de befaamde bus die eroverheen zit. Had ik al wat over gelezen dat hier een modificatie voor bestond, dus daar keek ik niet van op. Meteen maar een nieuwe koppeling, hebben we dat ook maar gehad.

Het stationair lopen werd echter steeds beroerder, hij leek wel op 3 potten te lopen. Eenmaal op gang was er niks aan de hand.
Ik dacht misschien heb ik met het vernieuwen van de koppeling iets verkeerd gedaan? Maar dit kon het niet zijn, want het indrukken van het koppelingspedaal gaf geen resultaat.

Dan maar eens naar een Peugeot garage, want de melding Storing Uitlaatgas kwam ook nog wel eens voorbij.
Daar wist men er ook geen raad mee, er werd geopperd dat er ergens een vaccuumlek moest zijn, ze konden het echter niet uitsluiten.
Nieuwe software in het gasklephuis geladen, compressie gemeten, geen resultaat.

Inmiddels heb ik het gasklephuis, alle vacuumleidingen op het blok, inlaatspruitstuk rubbers, MAP sensor en de bobine reeds vervangen.
Tevens gaf een andere werkplaats (want in de peugeot werkplaats had ik mijn vertrouwen opgezegd) mij het advies om de lambda sonde te vernieuwen. Liefst origineel, dus €207, armer.....

Ik ben dus, na een jaar, ten einde raad. Ik heb nog een flush uitgevoerd met Forte, want ik zag hier op het forum iets over de gevoeligheid voor de juiste olie. Dus nu zit er 5W30 in. Nog gekeken of er iets van ijzerslijpsel in de oude olie zat, ivm een kapot krukaslager of iets in die aard, maar dit gaf ook geen resultaat.

Het hele verhaal hoort misschien eerder bij de technische afdeling thuis zo langzamerhand....

Wie kan me nog van enig advies voorzien?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 - 14:32:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 maart 2014 - 21:01:21
Berichten: 1846
Woonplaats: Leopoldsburg, België
Allereerst welkom! Ik denk eerder in de richting van een slechte injector. Hikt hij soms ook tijdens het rijden? Vb. een lichte "bok" als je van het gas af komt?

_________________
http://www.peugeotforum.be


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 - 15:11:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16174
Woonplaats: Hoevelaken.
Welkom in ieder geval, en wat betreft je uitdaging ga ik in stephan mee, gaat echt richting de injectors.

En wat betreft de olie, die is belangrijk voor de 2.0 RFN, de 1.6 lust probleemloos meer soorten.

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 - 15:42:58 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Tja, die was ik nog vergeten... Weliswaar in China besteld, want daar had ik er 4 met fabriek specs voor de prijs wat hier 1 kost, maar ook vervangen dus. Rijden gaat eigenlijk goed, hij houdt niet in, alleen staat ie stationair te hobbelen als een, nou ja vul maar iets in. Na het vervangen van de MAP sensor werd het iets minder. Hij "ploft" ook een beetje in de uitlaat. Ik dacht nog aan een nokkenas sensor of een krukas sensor, maar weet niet precies waar ik die kan vinden. Als die ergens bij de versnellingsbak zitten zou dat misschien kunnen verklaren dat ik ze gesloopt heb met het terugplaatsen van de versnellingsbak?
Het nare is, ik ben het afgelopen jaar al met allerlei oplossingen bezig geweest dat ik niet eens meer precies weet wanneer het probleem nou is ontstaan of erger geworden of beter....

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 - 15:50:07 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Dit is em, by the wayAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 - 22:11:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 dec 2013 - 20:40:49
Berichten: 1190
Welkom en succes met dit issue!

_________________
3008 GT-Line 1.2 PureTech || 2017 || Noir Perla Nera
Volvo V40 T4 R-design || 2018 || Bursting Blue
EX 307 SW Premium 2.0-16v || 2007 || Noir Obsidien


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 - 09:36:54 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Ik zal het misschien ook wel op mezelf afroepen door Chinese rommel erop te monteren....

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 - 11:55:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2012 - 15:49:29
Berichten: 1470
Je geeft ook aan dat hij ploft in de uitlaat, dat duidt meestal op een onvolledige verbranding.
Misschien een stom idee, nadat ik heb gelezen hoeveel je al hebt vervangen, maar de bougies ook al eens vervangen?

_________________
Hierlangs afknippen en weggooien.Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 - 14:01:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb 2013 - 11:53:41
Berichten: 1253
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Welkom en succes met de probleempjes. Ze zijn te verhelpen.

_________________
Sinds april 2010 in het bezit van:
307sw 1.6 16v LPG G3 (AG) Bj 9-2003 427.000km
Vorige auto's: 205D Forever - 306 XSi - 406 2.0 16v


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 17:20:59 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Zwabber schreef:
Je geeft ook aan dat hij ploft in de uitlaat, dat duidt meestal op een onvolledige verbranding.
Misschien een stom idee, nadat ik heb gelezen hoeveel je al hebt vervangen, maar de bougies ook al eens vervangen?
Alle ideeën zijn van harte welkom, maar de bougies heb ik inderdaad vervangen. Eerst NGK, wat schijnbaar geen gelukkige combinatie was, nu via de dealer (originele).


Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 17:28:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 613
Woonplaats: Groningen
roadkill66 schreef:
Zwabber schreef:
Je geeft ook aan dat hij ploft in de uitlaat, dat duidt meestal op een onvolledige verbranding.
Misschien een stom idee, nadat ik heb gelezen hoeveel je al hebt vervangen, maar de bougies ook al eens vervangen?
Alle ideeën zijn van harte welkom, maar de bougies heb ik inderdaad vervangen. Eerst NGK, wat schijnbaar geen gelukkige combinatie was, nu via de dealer (originele).


Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


En nu is het opgelost ?

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 17:31:10 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
gehannes schreef:
roadkill66 schreef:
Zwabber schreef:
Je geeft ook aan dat hij ploft in de uitlaat, dat duidt meestal op een onvolledige verbranding.
Misschien een stom idee, nadat ik heb gelezen hoeveel je al hebt vervangen, maar de bougies ook al eens vervangen?
Alle ideeën zijn van harte welkom, maar de bougies heb ik inderdaad vervangen. Eerst NGK, wat schijnbaar geen gelukkige combinatie was, nu via de dealer (originele).


Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


En nu is het opgelost ?
Nee, helaas. Ik lees verhalen over een tolerantie voor van de nokkenas sensor, misschien dat ik het in die hoek moet zoeken. Ook is de bak er vanaf geweest ivm de koppeling, dus ik zoek ook nog de krukassensor. Langzaam zou de oplossing ergens in zicht moeten komen...

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 17:51:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 feb 2013 - 20:09:48
Berichten: 613
Woonplaats: Groningen
roadkill66 schreef:
Nee, helaas. Ik lees verhalen over een tolerantie voor van de nokkenas sensor, misschien dat ik het in die hoek moet zoeken. Ook is de bak er vanaf geweest ivm de koppeling, dus ik zoek ook nog de krukassensor. Langzaam zou de oplossing ergens in zicht moeten komen...

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


maar is het probleem daarna begonnen dan ?

_________________
2013-2016 Peugeot 307 1.6 16V 109PK LPG 292192
2016-20... Peugeot 307 2.0 16V 150PK LPG 209... still counting


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 18:59:20 
Offline

Geregistreerd: zo 14 jan 2018 - 11:06:14
Berichten: 16
Woonplaats: landgraaf
Eerlijk gezegd weet ik dat niet meer precies. Ik heb die auto nu een jaar en zover ik me kan herinneren begon het ergens na die tijd, maar het werd steeds erger. Het gekke is dat zelfs 2 garages waar ik ben geweest (o.a. een Peugeot dealer) het niet kunnen vinden. Vacuüm is 100% dicht (gemeten bij de laatste garage). Daarom denk ik aan een sensor, aangezien die verkeerde waardes aan kan geven. Maar het blijft belachelijk dat een garage het dus niet kan vinden.

Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 - 21:57:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 feb 2012 - 15:49:29
Berichten: 1470
Heb je de injectors ook al eens laten testen?

_________________
Hierlangs afknippen en weggooien.Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling