307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu do 18 okt 2018 - 16:34:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: nog even geduld..
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 - 21:25:31 

Hallo allemaal!

Ooit begonnen in een Sunbeam en door de uitstekende service van de garage destijds, daar m.o.m. als dank een 405 leasebak aangeschaft.
Later een 406 (wat een heerlijke auto) geleasd en toen door “corporate verplichtingen” diverse merken gereden, de een met meer plezier dan de ander.

Nu is er een 307 5 deurs HB 2.0 uit 2004 met automaat en op gas op komst.
Niet naar gezocht, maar hij kwam gewoon op ons pad.

Onze huidige auto is niet praktisch voor het woon-werkverkeer, dus we zaten te bedenken wat te kiezen.
Deze auto komt via een bekende van ons, in een omgekeerde situatie; gestopt met werken dus geen gas meer nodig.
Ervaring met automaat gaf mede de doorslag voor de aankoop.

Gasinstallatie van GFI, 5 jaar geleden ingebouwd, totale km stand nu 189000 km.
Onderhoud is bij degelijke bedrijven gebeurd.

Rondom nauwelijks schade, op reguliere plekjes na.
Bekleding is als nieuw.
Motorisch starten en lopen.

Gebreken:

- knipperlicht gaat na rechtsaf slaan terug naar.. linksaf slaan (wiebelig handeltje)
- linker gordel rolt moeizaam op
- links voorkoplamp bovenrandje verweerd, rechter niks/mooi helder
- claxon te weinig gebruikt, doet t soms niet op de zijkant, wel in de midden (mooi geluid!)

Vragen:

1) Bij dit model zit de kentekenplaat wat laag, past daar een trekhaak zonder risico op bekeuring.
Liefst neem ik een 2e handse met afneembare kogel.

2) De afstandsbediening batterij is minder geworden, of de knoppen zijn aan slijtage onderhevig.
Las hier al ergens dat je de cover voor een prikkie kan kopen, maar kan je van de gewone reserve sleutel met sensor(?) eentje net als de AB sleutel maken.

3) Ik denk dat ons model een XT is, ietsje houtinleg én cruise control.
Is er normaal ergens te zien (in display) óf deze aan staat?

4) De bobine schijnt vaker te zijn vervangen, de laatste keer door de ANWB, die doet het nu wat langer dan de rest. Is er enige ervaring hoelang die dingen meegaan (km-ers) of is daar geen pijl op te trekken en waarom gaan ze zo vaak stuk bij de 307?

Profiel  

Berichttitel: Re: nog even geduld..
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 - 22:28:07 

Welkom!

Als eerste de gebreken.
Richtingaanwijzerhendel: bij sommige versies is het een veertje aanspannen, bij andere versies betekent het revisie van de COM2000 of deze vervangen.
Gordel: wat wel wil helpen is de gordel helemaal uittrekken en dan inspuiten met WD40 en dan op laten rollen. Dit een aantal keer herhalen.
Koplamp: is te behandelen.
Claxon: is een probleem met een contactpunt in het stuur. Als deze aangepast wordt is het probleem over.

1. Volgens mij zijn er voor de HB alleen maar afneembare trekhaken omdat anders de kogel voor de kentekenplaat zit.
2. Afstandsbediening is goedkoop aan een vervanging te komen. Vaak op Marktplaats aangeboden tussen de 5 en 10 euro of anders 1 uit China halen.
3. Weet ik niet
4. Verschilt heel erg, is niet echt te zeggen hoe lang ze het uithouden.

Succes met de auto!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 - 23:13:29 

Welkom hier!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 - 23:44:27 

Welkom....
Ik kan je nog niet verdrr helpen

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 - 23:45:40 

Welkom....
Ik kan je nog niet verder helpen, heb hem zelf net een week.
Maar moet zeggen dat ik te spreken ben over de automaat van de 307sw tot nu toe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 - 08:55:24 

Welkom, wat betreft de CC, nee, dat is pas vanaf de CAN modellen dus medio 2005 dat je het kunt zien op het display.

En de bobine hoeft niet vaak stuk te gaan, de goede nemen, die van Valeo en de bougies niet te lang laten zitten voorkomt al een hoop problemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 - 09:03:20 

Bedankt voor het welkom en de tips!

Ik heb even gezocht naar de Com2000 / Peter op Marktplaats, die kon ik niet vinden, alleen maar dure dingen vanaf EUR 50,00

Op Ebay vond ik wel deze, die exact omschrijft wat ik ervaar (rechts knipperlicht schiet door naar links).

http://www.ebay.nl/itm/Peugeot-DAV-Comm ... 1665537158

Of is Peter Moonen gewoon net zo duur voor het zelfde onderdeel in gelijke of betere kwaliteit?

Omdat ook het stuur eraf moet, vanwege de claxon, zit ik eigenlijk te denken om dit onderdeel alvast te bestellen....
Reparatie is immers duurder dan het onderdeel.
Als ik hem vandaag bestel is hij op tijd binnen.

Wat ik nog niet kon vinden is wat ik precies aan de claxon moet repareren, “smeren” of herstel van een onderdeel (welke?)

@Doornekamp33
Citaat:
bougies niet te lang laten zitten
wat bedoel je hiermee, de bougies worden (normaal) volgens onderhoudschema vervangen, dat is voldoende, of liever eerder?
Of laten sommige hampelmannen die dingen gewoon zitten, terwijl ze volgens schema vervangen zouden moeten worden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 - 11:52:25 

De bougies moeten volgens schema elke 60.000, dat kan net vind ik, dan zijn ze al redelijk "op", ikzelf vervang ze elke beurt, voor die 20 euro vallen de kosten wel mee, en dan zijn er van die lampjes die ze later dan 60.000 vervangen, auto doet het toch.

Dat onderdeel voor de com kun je zelf vervangen, is wel een rot klusje, Peter doet hetzelfde en kijkt de com verder na en geeft voor meer geld garantie, als je zelf iets sloopt wat je niet meer kunt maken kun je altijd nog langs Nederweert.

De claxon is niet meer dan het massa draadje voorzien van een oogje, gaatje boren in het stuur en hem met een parkertje vastzetten, klemmetje werkt niet goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 - 17:54:21 

Welkom,

:D :D :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 nov 2017 - 21:09:09 

Ben nu op zoek naar een rubber(kunststof) kofferbakmat met opstaand randje

Zie ze her en der nieuw voor ca 35,00 iemand nog een 2e handse liggen of advies welke leverancier goed bekend staat?

Dat randje van de koplamp krijg je weer helder met tandpasta?
Blijft het ook helder daarna?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 24 nov 2017 - 10:38:22 

Over het tandpasta verhaal, mijn advies is om gewoon iemand op te zoeken die ze daadwerkelijk polijst. Heb het zelf laatst ook geprobeerd met tandpasta, maar het eindresultaat vind ik niet geweldig. Ik ga ze binnenkort (druk, druk, druk :roll: ) gewoon laten polijsten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017 - 12:22:12 

Thx, S-ander, ik heb eens op een aantal 307 in de buurt gekeken, die hebben het vrijwel allemaal.
Misschien masr zo laten dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 nov 2017 - 12:40:09 

De auto is binnen!

Eerst de radio er maar eens uitgehaald, de ontvangst was niet geweldig.
Antenne aansluiting even na gelopen, en nu is de ontvangst zeer goed, zelfs radio538 goed en dat is niet de beste zender hier.
De microfoon t.b.v. ingebouwde radio met bluetooth carkit (Pioneer DEH-4400BT) moet even netjes weggewerkt worden, alhoewel het me verraste hoe goed het geluid (horen en spreken) handsfree van de iPhone via de iPhone eigen luidspreker is!

Volgende week gaat onze Handige Harrie de auto even verder nalopen, hij “kent” de auto en de vorige eigenaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2017 - 09:36:45 

Inmiddels is de auto feilloos door de APK gekomen.

Via Marktplaats een wintersetje gekocht, ega was er toch wel gewend aan in deze tijd dus denkt bij de eerste natte sneeuw een pirouette met dubbele flickflack te draaien.

Omdat we dachten(!) in de buurt van Nederweert te zijn gelijk contact opgenomen met Peter Moonen.
Hij heeft ‘s avonds om 20:45 in ijzige kou de knipperlicht unit aangepast, zowel de knipperlichtjes als de claxon werken als nieuw.
Perfecte service.

Ook gemerkt dat de auto deze lange rit gewoon lekker op LPG rijdt, behalve in lage toeren, dan schokt hij wat.

Ook nog gelijk op MP een paar wieldoppen erbij geregeld, ook weer klaar.

Ga alleen nog kijken welke bougies erin zitten, om te kijken of we daarmee het schokken kunnen wegnemen.
Peter had ook nog een tip voor het verweerde koplamp randje, maar daar doe ik voorlopig even niks aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2017 - 09:47:36 

BROEM schreef:
Inmiddels is de auto feilloos door de APK gekomen.

Via Marktplaats een wintersetje gekocht, ega was er toch wel gewend aan in deze tijd dus denkt bij de eerste natte sneeuw een pirouette met dubbele flickflack te draaien.

Omdat we dachten(!) in de buurt van Nederweert te zijn gelijk contact opgenomen met Peter Moonen.
Hij heeft ‘s avonds om 20:45 in ijzige kou de knipperlicht unit aangepast, zowel de knipperlichtjes als de claxon werken als nieuw.
Perfecte service.

Ook gemerkt dat de auto deze lange rit gewoon lekker op LPG rijdt, behalve in lage toeren, dan schokt hij wat.

Ook nog gelijk op MP een paar wieldoppen erbij geregeld, ook weer klaar.

Ga alleen nog kijken welke bougies erin zitten, om te kijken of we daarmee het schokken kunnen wegnemen.
Peter had ook nog een tip voor het verweerde koplamp randje, maar daar doe ik voorlopig even niks aan.

Hoe zijn je bougies ? ik heb helaas de ervaring maar ook adhv berichten hier dat de bougies ban bosch het niet zo goed doen. Je kunt die van NGK proberen. Deze gebruik ik al jaren en zonder problemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]