307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 22:30:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tot ziens allemaal!
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016 - 11:56:34 

Inderdaad, ook ik ga het forum verlaten. Niet dat ik nu zo'n actieve poster was, maar kwam regelmatig om zaken op te zoeken en af en toe eens iets te reageren.

Sinds dec 2009 was ik in het bezit van mijn 307SW op diesel. Gekocht met ongeveer 170.000 KM op de teller en alles werkend. Nu 6 jaar later gaat de auto ingeruild worden voor een 407 Benzine.

Al met al behoorlijk tevreden over de auto, gaat nu weg met +/- 310.000 KM op de teller. Qua onderhoud (buiten standaard zaken als accu, ruitenwissers, banden en rem onderdelen) ook meegevallen: distributieriem, deel van de uitlaat, EGR klep, spoorstangen, gloeibougies en fuseekogels. Niet heel spannend dus.

Wel moet opgemerkt worden dat ondertussen:
- de airco al vele jaren niet meer werkt
- de voorruit gescheurd is
- stoelen voor in kleine schuim stukjes zijn vervallen en weinig steun meer bieden
- er her en der wat roest en deukjes bijgekomen zijn
- afwateren van de voorruit niet meer goed werkt en ik gewoon gaten in de dorpels heb geboord om vocht en schimmel weg te krijgen
- de radio/navigatie 1 a 2 keer per week crasht en reset
- de cd wisselaar alleen nog cd 3 en 5 leest
- het stuur weer trilt bij 100+
- de ruitenwissers meer dan op zijn (heb nog gloednieuwe van Bolk liggen, voor iemand in de omgeving Utrecht)
- het starten bij temperaturen onder de 5 graden een moeizaam iets is, soms 40 seconden kuchen voor hij aanslaat (ondanks onderhoud op de bougies)
- en nog wat dingetjes die ik even niet kan benoemen

Wat ga ik niet missen:
- het beroerde starten
- het hoge verbruik voor een diesel (1 op 13 snelweg)
- de hoge wegenbelasting. Rijd in de zomer 90% van de tijd in mijn oldtimer (2CV) dus 125 per maand was fors aan de prijs
- de staat van de bestuurdersstoel, doet pijn aan het zitvlees
- beslagen ramen door de kapotte airco

Wat ga ik WEL missen:
- het feit dat de auto bijzonder betrouwbaar was, nooit stil gestaan
- de vele ruimte
- het probleemloos trekken van mijn caravan
- de navigatie, de 407 heeft dat niet van zichzelf
- EN NATUURLIJK HET FORUM ;-)

Nee zonder gekheid: bedankt allen en veel plezier nog met jullie 307's! Hoop dat jullie nog vele veilige en plezierige kilometers mogen maken!

Profiel  

Berichttitel: Re: Tot ziens allemaal!
BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016 - 21:39:30 

Veel plezier met de 407, ik heb ook die overstap gemaakt en het bevalt meer dan ik dacht, 307 was een fijne betrouwbare auto, maar de 407 is toch nog een klasse of wat hoger.
En je hoeft het forum niet te missen hoor, je blijft welkom.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016 - 22:02:08 

Veel plezier en geluk met de 307. Toch zijn alle onvolkomen heden van de 307 niet echt nodig. Heb een vergelijkbare 307 en die trilt niet, watert goed af, start prime, airco behoeft natuurlijk wel regelmatig onderhoud enz enz enz
Welkom ben je hier altijd, is niet voor niets het gezelligste forum van het net :D

Groet Jan

| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016 - 10:38:19 

Jan307SW schreef:
Veel plezier en geluk met de 307. Toch zijn alle onvolkomen heden van de 307 niet echt nodig. Heb een vergelijkbare 307 en die trilt niet, watert goed af, start prime, airco behoeft natuurlijk wel regelmatig onderhoud enz enz enz
Welkom ben je hier altijd, is niet voor niets het gezelligste forum van het net :D

Groet Jan

Oh dat is absoluut waar, het ligt ook meer aan mij als eigenaar dan aan de auto ;) Ik geef te weinig om mijn dagelijkse auto en vind het al snel te prijzig om iets te fixen/onderhouden wat voor mij geen prioriteit heeft (licht trillen en airco bv.). Steek het geld liever in de 2CV :)

Dus daarom af en toe wisselen van auto als het op is, kan je er weer met frisse moed tegenaan voor 6 jaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016 - 15:58:30 

Regulier onderhoud hoeft niet duur te zijn hoor, ook de airco valt reuze mee als maar onderhoud. Doe je niks dan gaat het stuk en dat is wel prijzig. Met niks doen schrijf je de auto nog vlugger af, ergo het wordt duurder om te rijden want je moet vaker iets anders aan schaffen. Ook ik geef weinig om een auto en bij behorende opsmuk als aluminium velgen, tunen, poetsen oh nee detailen noemen ze dat *rofl* *rofl* Stop het ook liever in onze landrover, maar onderhoud loont zeker wel.

Nogmaal veel plezier met de 407 en natuulijk de eend(en)

Groet Jan

| Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit! |

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016 - 20:58:37 

Veel plezier met de "nieuwe" 407. Ga je jezelf niet beklagen, ik heb er ook al enkele jaren eentje en kan, net als Peter beamen dat dit qua rijden een heel ander niveau is. Daarnaast vind ik het ook wel knap dat je hoogmoedig toegeeft dat, enerzijds de 307 niet zonder fout is (wat we maar met de mantel der liefde zullen toedekken en als franse charme zullen bestempelen) en anderzijds dat een deel ervan misschien wel door een "gebrek" aan onderhoud kan komen. Mooi. De waarheid siert. 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 07 jan 2016 - 10:26:44 

steven_vanheukelom schreef:
Veel plezier met de "nieuwe" 407. Ga je jezelf niet beklagen, ik heb er ook al enkele jaren eentje en kan, net als Peter beamen dat dit qua rijden een heel ander niveau is. Daarnaast vind ik het ook wel knap dat je hoogmoedig toegeeft dat, enerzijds de 307 niet zonder fout is (wat we maar met de mantel der liefde zullen toedekken en als franse charme zullen bestempelen) en anderzijds dat een deel ervan misschien wel door een "gebrek" aan onderhoud kan komen. Mooi. De waarheid siert. 8)

:)

Als ik de airco in het begin had aangedaan en laten vullen toen het moest was de pomp niet kapot gegaan van 500 euro. Een goed voorbeeld van onderhoud wat ik minder belangrijk achtte ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]