307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu di 13 nov 2018 - 00:37:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Peugeot 308 GTI
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010 - 15:35:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 maart 2009 - 22:39:37
Berichten: 312
Woonplaats: Goirle
hij komt er aan..
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/6751095/__Peugeot_308_GTi_met_200_pk_en_zesbak__.html?sn=autovisie_nieuws

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 mei 2010 - 18:00:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 maart 2009 - 19:22:18
Berichten: 16246
Woonplaats: Hoevelaken.
Wow, mooie velgen. :lol: :lol: :lol:

_________________
>No questions in PB please !!! I have no secretary >< questions ? only on the forum ! THX<
>>Exit, 307 XSI 3 deurs hatchback 2.0 uit 2003<<
>>>>Heden, 407 XS sedan 2.2 16V uit 2004 gechipt naar 166 PK<<<<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 10:10:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 feb 2009 - 16:36:13
Berichten: 162
Ik vind het een zeer geslaagd model!

_________________
307 2.0 16v Feline (177pk)
www.peugeotperformance.net - 22.500 foto's online!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 10:29:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 - 13:39:24
Berichten: 4029
Woonplaats: Mooie stad achter de Duinen
Nu de jackpot nog, ik heb hem gereserveerd voor 10 juni :wink:

_________________
EX - 307 SW 1.6 16v Premium-Lexus achterlichten-Ariane 16"-Custom witte wijzerplaten
AUDIO - Tsaga TSGAW622 HU-MTX THS 652 voor-MTX XT502 achter-MAC Audio MPE112BP sub met MAC Audio MPX2500 amp

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 12:09:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
Niets anders dan de eerder geschrapte 308 Feline, enkel nu 200 ipv 175 pk en een ander naamplaatje.

Velgen zijn inderdaad schitterend 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 12:41:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 16 feb 2009 - 16:36:13
Berichten: 162
Super-Cab schreef:
Niets anders dan de eerder geschrapte 308 Feline, enkel nu 200 ipv 175 pk en een ander naamplaatje.



Zou dit model eerst als 200pk sterke Feline op de markt worden gebracht? De bumpers zijn anders, de prijs is lager, standaard geen nav systeem.

_________________
307 2.0 16v Feline (177pk)
www.peugeotperformance.net - 22.500 foto's online!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 13:35:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
Michel 307 Feline schreef:
Super-Cab schreef:
Niets anders dan de eerder geschrapte 308 Feline, enkel nu 200 ipv 175 pk en een ander naamplaatje.



Zou dit model eerst als 200pk sterke Feline op de markt worden gebracht? De bumpers zijn anders, de prijs is lager, standaard geen nav systeem.


Feline was tot begin dit jaar leverbaar als 3-5drs en SW, met 175 pk, die zijn uit de prijslijst gehaald.
Die waren identiek qua uitvoering aan de nu aangekondigde GTi.
Mijn Feline heeft ook de andere bumper, dezelfde LM en sportstoelen als nu de GTI
Enig verschil is de 200pk en een zwarte middenconsole en embleempjes.

Standaard heeft ie wel navigatiesysteem.(staat een beetje raar omschreven in het persbericht van Peugeot).
Niet de 3D als op de plaatjes maar de Connect Nav.

En de prijs is "introductieprijs" tot september, dan wordt ie 2000,00 duurder.

gr Rick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 mei 2010 - 14:47:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb 2010 - 15:31:50
Berichten: 395
Doornekamp33 schreef:
Wow, mooie velgen. :lol: :lol: :lol:


ZIjn de velgen van de Feline en de 308CC, heb ik ook onder mijn SW gehad :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 - 16:28:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 feb 2010 - 20:44:01
Berichten: 83
Woonplaats: 040 - 079
En pas geleden meldde Peugeot nog niet langer GTi´s te maken.
Gelukkig zijn ze bekeerd... Ik vind hem geslaagd, maar ben eerst benieuwd naar de prestatie´s...

_________________
307 2.0 16V GENTRY '02


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 - 16:33:49 
Offline

Geregistreerd: zo 07 aug 2005 - 13:32:27
Berichten: 3570
Gehele persbericht van peugeot:


308 GTi, grenzeloze emotie

Peugeot herintroduceert de term GTi met de lancering van de 308 GTi, een sportieve berline met opvallend veelzijdige eigenschappen: een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en die het milieu ontziet. Deze moderne 5-deurs vormt een perfecte combinatie van unieke rijeigenschappen en vele praktische gebruiksmogelijkheden.

Sportiviteit in optima forma

De 308 GTi staat voor sportiviteit in optima forma:
- sportieve rijeigenschappen, die ervoor zorgen dat de auto veel rijplezier biedt en met een 200pk motor die, als het erop aankomt, krachtig weet te presteren.
- sportief tegenover het milieu, dankzij een verbruik van maar 6,9 l/100 km en slechts 159 g/km CO2-uitstoot.

Het hart: een 1. 6 THP 147 kW (200 pk)

Het hart van het concept is de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk), een motor die we van de introductie van de Coupé RCZ kennen, en die een zeer belangrijke rol speelt bij de 308 GTi.
Door de specifieke voordelen van de THP (Twin-scroll turbocompressor en directe benzine-injectie) en de VTi (Variabele kleptiming) te combineren levert deze motor, gekoppeld aan een handgeschakelde 6-versnellingsbak, indrukwekkende prestaties.

Met een maximum vermogen van 147 kW dat beschikbaar is van 5.500 tot 6.800 omw/min en een maximum koppel van 275 Nm van 1.700 omw/min tot 4.500 omw/min scoort de 308 GTi bijzonder goed qua verbruik en uitstoot van schadelijke stoffen. Daarnaast is er gezorgd voor een sportief geluid van de motor tijdens het accelereren door de toepassing van Sound System technologie.

Uiteraard is het onderstel aangepast aan het sportieve karakter van de auto: de standaard gemonteerde 225/40 R18 banden zorgen voor een optimale stabiliteit zonder dat dit ten koste gaat van het comfort bij lage snelheden. Schijfremmen met een diameter van 340 mm vóór en 290 mm achter zorgen ervoor dat de auto altijd veilig tot stilstand kan komen.

Styling

Aan de buitenzijde en in het interieur is te 308 GTi duidelijk te herkennen aan subtiele details, zoals:
- de "Sport" voorbumper van de 308 CC,
- de achterbumper met diffusor in Noir Perla Nera,
- de achterspoiler die zorgt voor extra stabiliteit op hoge snelheid,
- de dubbele verchroomde uitlaatpijp,
- de GTi-logo's aan de zijkant en de achterzijde,
- de 18inch lichtmetalen velgen type "Lincancabur",
- aluminium pedalen, voetensteun en pookknop, een leren sportstuur met afgeplatte onderkant en aluminium duimtabs, een bedieningspaneel in hoogglans zwart enz.


De top van het 308-gamma

De 308 GTi is een exclusieve auto met een bijzonder sportief karakter, maar ook een auto met alle erkende kwaliteiten waardoor de 308 5-deurs zo'n succes is geworden zoals:
- een ruim en comfortabel interieur, met veel licht en een riant zicht dankzij de hoge zit en een enorm glasoppervlak (max. 4,86 m2). Aan de vormgeving en de afwerking is duidelijk te zien dat het hier om een auto van bijzondere klasse gaat.
- maximale veiligheid door een sterke kooiconstructie met kreukelzones en tal van veiligheidsvoorzieningen (5 sterren in de EuroNCAP 2009) waaronder Peugeot Connect SOS, een noodoproepsysteem dat bij een eventuele aanrijding de locatie van de auto kan bepalen. Dit systeem is standaard op alle versies met navigatie, zoals onder andere op de GTi en op de overige versies als optie voor € 360 te verkrijgen


Technische gegevens

Motor: de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk) met handgeschakelde 6-versnellingsbak

Onder de motorkap van de 308 GTi treffen we de nieuwe 1. 6 THP 147 kW (200 pk) aan, een motor die ook in de sportieve Coupé RCZ geleverd zal worden; een motor met een groot vermogen en veel koppel, maar ook met een heel bescheiden brandstofverbruik en een geringe CO2-uitstoot waardoor deze voldoet aan de Euro 5-norm.

Optimaal presteren zonder het milieu te schaden was één van de speerpunten bij het ontwikkelen van deze motor en getuigt van een moderne en verantwoordelijke aanpak.

Een maximum koppel van 275 Nm (vanaf 1.700 omw/min tot 4.500 omw/min) en een maximum vermogen van 147 kW (bij 5.500 - 6.800 omw/min) zorgt voor een felle acceleratie: 80 tot 120 km/h in 6,7 sec in de 5e versnelling; 0 tot 100 km/h in 7,7 seconden en de 1.000 meter vanuit stilstand in 27,8 s, terwijl het gecombineerd verbruik beperkt blijft tot 6,9 l/100 km (minder dan 159 g/km CO2).

Om dit te bereiken werd de 4-cilinder met een inhoud van 1.598 cm3 voorzien van de modernste technologie:
- THP (Turbo Haute Pression) met een Twin-Scroll turbocompressor voor krachtige prestaties en een vlotte acceleratie al bij de laagste toerentallen en directe benzine-injectie die zorgt voor een optimale verbranding;
- VTi (Variabele kleptiming) op de in- en uitlaat en variabele lichthoogte van de inlaatkleppen om het verbruik en dus de CO2-uitstoot terug te dringen.

Twin-Scroll turbocompressor
Zoals de aanduiding "Twin-Scroll" al doet vermoeden, is het in de eerste plaats de opzet om in het uitlaatspruitstuk en in de turbocompressor de uitlaatgassen per cilinderpaar (twin) op te vangen. Zo komen de uitlaatgassen van de cilinders 1 en 4, en die van de nummers 2 en 3 bijeen. Deze beide pulserende gasstromen komen vervolgens in een spiraal (“scroll”) en worden vlak voor de turbine samengevoegd, waar ze voor een maximale stuwdruk zorgen.
Deze methode, waarbij de uitlaatgassen van elkaar gescheiden blijven tot aan de turbine-inlaat, zorgt voor een maximale gasstroming.

Deze gasstroom kan de turbo tot een toerental van maximaal 220.000 omw/min opjagen. Aan de andere kant van de turbine wordt frisse lucht samengeperst. Een wastegate (overdrukklep) opent als de maximale druk van 1,3 bar bereikt wordt.
Dit geheel zorgt ervoor dat de motor uiterst snel reageert op het gas, vanaf 1.000 omw/min wordt er al druk opgebouwd tot het maximum koppel bij 1.700 omw/min wordt bereikt.

Directe injectie onder hoge druk, voor een optimaal motorrendement
Dankzij directe injectie is een groot motorvermogen goed mogelijk in combinatie met een heel bescheiden brandstofverbruik. En bij een motor met een bescheiden verbruik blijft ook de uitstoot van schadelijke stoffen binnen de perken.

Op het uiteinde van de inlaatnokkenas is een hogedrukpomp met dubbele plunjers gemonteerd die zorgt voor de aanvoer van brandstof naar de injecteurs via een gemeenschappelijke, roestvrijstalen brandstofgalerij. De injecteurs spuiten de brandstof onder een druk van max. 120 bar rechtstreeks in de verbrandingskamers. Zo ontstaat er een bijzonder homogeen brandstof/luchtmengsel, de beste garantie voor een volledige verbranding en een optimaal rendement. De hoeveelheid onverbrande brandstof is ook kleiner omdat er zich minder benzine afzet tegen de cilinderwanden.
Opmerkelijk is de relatief hoge compressieverhouding van deze motor, namelijk 10,5 : 1.

Variable Valve and Timing Injection (VTi) voor een laag verbruik en een geringe CO2-uitstoot
Bij deze motor is de variabele kleptiming op de inlaat- en de uitlaatkleppen gecombineerd met een variabele lichthoogte van de inlaatkleppen. Dit laatste systeem (afgeleid van Valvetronic van BMW Group) biedt de mogelijkheid om de lichthoogte van de kleppen optimaal aan te passen aan de stand van het gaspedaal.
De combinatie van beide systemen zorgt bij een benzinemotor voor een volledige verbranding en een optimaal rendement en dat zorgt weer voor een laag verbruik en een geringe uitstoot van het schadelijke CO2.

Sound System technologie
Ook aan het geluid van de 1. 6 l THP-motor (200 pk) is speciale aandacht besteed. Deze Sound System technologie zorgt voor een speciale, sportieve roffel van de motor tijdens het accelereren. In het inlaatsysteem is een membraan opgenomen om, afhankelijk van het toerental van de motor, een extra dimensie te geven aan het uitlaatgeluid, zonder dat dit op de lange afstand vermoeiend zou worden.

Onderstel: speciale aanpassingen

De knowhow van Peugeot
Peugeot heeft alle knowhow gebruikt om een auto te ontwikkelen die het ultieme rijplezier biedt, door een uitstekende wegligging, een sportief karakter, een grote koersstabiliteit maar ook een hoog comfort, iets wat in het dagelijkse gebruik bijzonder gewaardeerd wordt.

De auto heeft een uitgekiend onderstel op basis van platform 2 met McPherson-veerpoten vóór en een flexibele traverse achter. Uiteraard zijn er enkele aanpassingen vanwege het grotere vermogen van de 308 GTi. De voorwielophanging kreeg aangepaste fusees en grotere wiellagers (overgenomen van platform 3), de schokdempers vóór en achter hebben een aangepaste dempingskarakteristiek en de veerpoten vóór hebben schokdempers met een langere zuigerstang (22 mm i. p. v. 20 mm). Daarnaast is het onderstel 10 mm verlaagd voor een lager zwaartepunt. De 308 GTi is daardoor slechts 1.488 cm hoog.

Dit geheel zorgt voor een perfecte wegligging en een optimaal rijplezier onder alle omstandigheden zonder dat dit op enigerlei wijze ten koste gaat van het comfort.

Een nauwkeurige en informatieve besturing
De elektro-hydraulische stuurbekrachtiging geeft de informatie van de weg goed door aan de bestuurder en levert precies de juiste hoeveelheid assistentie bij lage snelheden.
De variabele stuurbekrachtiging, aangestuurd door een elektrohydraulische pomp van 650W, levert een druk die afhankelijk is van de snelheid van de auto, de mate waarin het stuur wordt gedraaid en de temperatuur van de olie in het systeem. Hierdoor wordt de kracht die van de bestuurder wordt gevergd, voortdurend aangepast en wordt het eenvoudiger om manoeuvres met een lage snelheid uit te voeren.

Krachtig remsysteem
Om de 308 GTi met zulke prestaties onder alle omstandigheden ook veilig tot stilstand te kunnen brengen is de auto voorzien van een krachtig remsysteem met grote, geventileerde remschijven: 340 x 30 mm.
Aan de achterzijde zien we twee remschijven van 290 x 12 mm, ongekend voor een 308.

ESP in combinatie met EBD (Electronic Brakeforce Distribution) en BAS (Brake Assist System) is standaard. Het ESP, ASR en BAS kan door de veeleisende en ervaren bestuurder desgewenst uitgeschakeld worden zodat de rijeigenschappen van de auto ten volle benut kunnen worden.

Intelligente Tractiecontrole, een onderdeel van het ESP, is een verbeterde versie van het al bekende ASR (Anti Slip Regeling) waardoor de bestuurder nog meer grip heeft bij het wegrijden op natte of gladde wegen (sneeuw, ijzel, regen …). Het systeem regelt onder dergelijke moeilijke omstandigheden de mate waarin de voorwielen mogen doorslippen.


De 308 GTi is vanaf heden te bestellen voor de scherpe prijs van € 29.990.


Breukelen, 20 mei 2010


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 22 mei 2010 - 17:09:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 feb 2010 - 20:44:01
Berichten: 83
Woonplaats: 040 - 079
Bij 1 van de bodykits die leverbaar is voor de 307 hebben ze ook een diffuser in een donker grijze tint gemaakt... vind ik er ook wel erg mooi uitzien eigenlijk, des te jammerder dat er van de 307 geen GTI of RC is geweest, alleen de ietwat onopvallende F'eline...

_________________
307 2.0 16V GENTRY '02


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 - 23:30:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 feb 2010 - 20:44:01
Berichten: 83
Woonplaats: 040 - 079
Ik las van de week in de autoweek dat Peugeot niet mee gaat doen aan de PK-race die gaande is in dit segment...

Jammer, dat betekent dat het echt GTI er toch wel vanaf blijft.

_________________
307 2.0 16V GENTRY '02


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2010 - 23:41:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 - 13:39:24
Berichten: 4029
Woonplaats: Mooie stad achter de Duinen
Simpele Ziel schreef:
Bij 1 van de bodykits die leverbaar is voor de 307 hebben ze ook een diffuser in een donker grijze tint gemaakt... vind ik er ook wel erg mooi uitzien eigenlijk, des te jammerder dat er van de 307 geen GTI of RC is geweest, alleen de ietwat onopvallende F'eline...
Waarschijnlijk niet hier leverbaar geweets, maar een SW RC was er wel: klik

_________________
EX - 307 SW 1.6 16v Premium-Lexus achterlichten-Ariane 16"-Custom witte wijzerplaten
AUDIO - Tsaga TSGAW622 HU-MTX THS 652 voor-MTX XT502 achter-MAC Audio MPE112BP sub met MAC Audio MPX2500 amp

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 - 08:38:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb 2010 - 15:31:50
Berichten: 395
Die 307RC Line is een accessoire Line van Irmscher speciaal voor Peugeot.
Er zijn sites waar je deze spullen kunt bestellen:

http://www.rclinebyirmscher.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 - 09:22:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 jun 2009 - 13:39:24
Berichten: 4029
Woonplaats: Mooie stad achter de Duinen
Ik ken Frans ook niet zo goed, ik dacht echt dat het een speciale uitvoering was.

_________________
EX - 307 SW 1.6 16v Premium-Lexus achterlichten-Ariane 16"-Custom witte wijzerplaten
AUDIO - Tsaga TSGAW622 HU-MTX THS 652 voor-MTX XT502 achter-MAC Audio MPE112BP sub met MAC Audio MPX2500 amp

NU - Honda Ciivic Hybrid Elegance


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
POWERED_BY
phpBB.nl Vertaling