307 Forum

Je voelt je (soms) lekkerder in een peugeot...
Het is nu vr 20 jul 2018 - 00:50:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 15:25:20 

PSA Peugeot Citroën voert gesprekken over een strategische samenwerking met het Amerikaanse General Motors (GM). Dat heeft de Franse minister van Arbeid Xavier Bertrand woensdag gezegd.

De gesprekken zouden niet gaan over een fusie, maar over het samen ontwikkelen van motoren en nieuwe modellen. De concerns zouden dan kunnen besparen op de kosten.
Het Amerikaanse en Franse concern hebben nog geen getekend akkoord. Mogelijk wordt een overeenkomst op de autoshow van Gèneve begin maart aangekondigd.

Mag ik eenieder op dit forum (alvast) adviseren om met meer respect over dat andere merk te gaan spreken? En zeker als begin maart de definitieve aankondiging volgt......
Tsjonge, een 307 met vervangingsonderdelen waarop sl..el staat vermeld. *rofl* :shock:

"Mag ik u vragen wat voor merk auto u daar hebt? Jazeker, dit is een;
- Cheveot
- Peuvrolet
- Peupel
- Teveul
- Loopregh
- Potereet
- Vul nog maar wat combi's van namen in voor de merknamen Chevrolet, Peugeot en Opel........ *rofl* "

(Doorhalen wat niet van toepassing is).

Dan maar liever een Miget op basis van de Mitsubishi - Peugeot samenwerking van nu. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 19:32:39 

Dit meen je niet, als dat doorgaat dan koop ik uit protest een Ren..........., shit dat woord wil ook al niet uit mijn toetsenbord, maar in ieder geval geen OOOOOOOOOOOOOOOOOOO................... oei dat gaat ook al niet. *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl* *rofl*

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 19:48:15 

Op zich is er niets mis met GM..... (mijn mening)
Opel heeft de laatste tijd hele mooie auto's, alleen op motorisch gebied kunnen ze nog wat leren van de Fransen :D
Daarom vind ik deze samenwerking wel goed, maar het blijven bij 'samenwerking' en geen gezamenlijke merken.....

*Voelt een discussie opkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 19:59:30 

Tja, de laatste tijd is PSA net een hoer, ze duiken met iedereen in bed, word tijd dat ze eens een gezonde relatie aangaan of op eigen benen gaan lopen. :? :? :? :? :? :? :? :?

En die Op....... ik vind het nog steeds allemaal bagger om te zien, niet dat Peugeot nu zoveel mooie wagens heeft, maar waar is de tijd dat er mooie wagens gemaakt werden, en dan bedoel ik bijvoorbeeld de Calibra of de oude GT bij dat duitse merk, en de 205 of de 406 coupe bij de Leeuw, moet wel zeggen dat ze met de RCZ en de 508 weer de goede kant opgaan, laten we hopen dat dit doorzet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 20:28:24 

*Ughummm*** Citroën DS5 ?? :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 20:48:57 

De DS serie van citroën vind ik persoonlijk allemaal wel mooi, enige nadeel, er staat geen leeuw op de voorkant, zoiets zouden ze ook met Peugeot emblemen moeten gaan maken. :D :D :D :D

Mooie wagens: Alfa guilietta is een echt toppertje, Duits, de nieuwe 3 serie vind ik het meest geslaagd, VAG kan me ook niet bekoren, Seat gaat nog wel, en van de Japanners vind ik de mazda 6 een plaatje om te zien, en van de chinezen gaan de volvo's ook de goede kant op. veel meer kan ik er niet zo opnoemen er zijn wel wat exoten, maar die zijn onbetaalbaar zoals de nieuwe Porsche 911 weer een zeer geslaagde vernieuwing zoals altijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 21:21:48 

Ik ben het helemaal met je eens; Peugeot moet ook een soort 'DS-lijn' beginnen :wink:

De Guilietta is inderdaad heel mooi.
De 3 serie ook wel, maar ik vind de nieuwe 1 serie mooier :mrgreen:
VAG kan mij helemaal geen bal boeien, zijn de saaiste auto's ooit en dat zal ook nooit veranderen...
Van de Japanners is de Mazda 6 inderdaad heel mooi, maar vergeet de Toyota FT-86 / Subaru BRZ en de Honda CR-Z niet :roll:
De Volvo V60 is ook een hele mooie auto.
De enige Porsche die ik mooi vind, is de Panamera, die 911 is misschien wel mooi, maar ze moeten nu toch echt wat aan die koplampen doen; al 40 jaar hetzelfde.
En Hyundai is de laatste tijd ook goed bezig. De i40 en de nieuwste Genesis zijn hele mooie auto's!

En kom op zeg, vind jij dit nou niet prachtig?!
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 - 22:21:57 

Om eerlijk te zijn, NEEEEEEEEEEEE, ik vind het helemaal niets, veel te opvallend en te schreeuwerig naar mijn bescheiden mening.

En van de 911, zet alle modellen maar eens naast elkaar, is toch steeds anders hoor die koplampen. :wink: :wink: :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 13:28:33 

Mondiaal samenwerkingsverband GM en Peugeot Citroën

General Motors (GM) en PSA Peugeot Citroën kondigden woensdag aan wereldwijd samen te gaan werken. Dat moet onder meer leiden tot een kostenbesparing van circa 2 miljard dollar in de komende vijf jaar.

Volgens de bedrijven stoelt de samenwerking op twee pijlers. GM en Peugeot gaan gebruikmaken van elkaars carrosserieën en onderdelen en richten daarnaast een gezamenlijk inkoopbedrijf op. Naar verwachting kopen de twee jaarlijks voor circa 125 miljard dollar aan goederen en diensten in.
PSA Peugeot Citroën gaat in verband met de alliantie aandelen uitgeven waarmee het rond de 1 miljard euro verwacht op te halen. GM is van plan een belang van 7 procent te nemen in het Franse bedrijf en wordt daarmee de op een na grootste aandeelhouder na de familie Peugeot.

Europese activiteiten winstgevend maken
Beide bedrijven benadrukten dat ze hun eigen plannen om hun Europese activiteiten winstgevend te maken blijven uitvoeren naast de samenwerking.
Volgens topman Dan Akerson van GM kan zijn bedrijf dankzij de kostenbesparingen in het samenwerkingsverband en eigen ingrepen het tij keren. GM leed vorig jaar in Europa, waar het concern actief is met Opel, een verlies van 747 miljoen dollar (559,8 miljoen euro).
Peugeot leed op de verkoop van personenauto's een verlies van 497 miljoen euro in de tweede helft van 2011.

Scepsis bij marktkenners
Vanwege de moeizame omstandigheden in de Europese automarkt, die gebukt gaat onder overcapaciteit en een dalende vraag, zijn marktkenners sceptisch over de logica van de samenwerking.
"PSA heeft GM nodig, maar GM kan goed zonder PSA'', aldus analist Matthew Stover van Guggenheim Securities. "Ik kan niet bedenken hoe de deal GM helpt in Europa.''
Fondsbeheerder Mirko Mikelic van Fifth Third Asset Management snapt de stap evenmin. "Peugeot heeft het moeilijk, GM ook. Je kunt niet twee noodlijdende bedrijven samenvoegen en magie verwachten.''

Oh ja, in 2016 verwachtten GM en Peugeot de eerste Peuvrolet of Chegeot op de markt te brengen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 13:33:29 

Ze gaan hun gang maar :mrgreen:
Ik hoop dat GM wat motoren van PSA krijgt, maar ik zou eigenlijk niet weten wat PSA van GM moet krijgen :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 14:53:31 

auke-ajh schreef:
maar ik zou eigenlijk niet weten wat PSA van GM moet krijgen :roll:

De slechte verkoopscijfers misschien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 15:38:10 

Ik las onderstaand blog over de samenwerking op Autoweek.nl:

Een buitengewoon slimme zet, zo kun je de alliantie van PSA en General Motors wel omschrijven. Beide partijen hebben het lastig in Europa en ze kunnen elkaar goed door deze moeilijke tijden heen helpen. Om even een ontluisterend beeld van de situatie in 2011 te schetsen: Opel zag de verkopen met 17,4 procent dalen, Citroën met 13,7 procent en Peugeot zelfs met 23,8 procent.
De Opels hebben in de afgelopen tijd bij ons in vergelijkende tests zo veel sterren verloren op het gebied van aandrijflijnen, dat je daarmee een flink melkwegstelsel zou kunnen vullen. Haal deze achilleshiel weg, en je hebt ineens zeer competitieve modellen. De uitstekende THP- en HDI-motoren van PSA zullen als een geschenk uit de hemel komen voor General Motors. En de Hybrid4-techniek zal ook de interesse van GM opwekken.
PSA kan met de gigantische schaalvergroting die het delen van ontwikkelingskosten oplevert de winstmarge per auto flink opkrikken. Bovendien heeft General Motors de Volt en de Ampera, die techniek hebben waar PSA ook wel graag uit zal willen putten.
Ja, ik zie deze samenwerking helemaal zitten. Laten we hopen dat deze ook het door mij en beide concerns geschetste effect heeft, want meer massaontslagen bij autofabrikanten is wel het laatste waar we met z’n allen op zitten te wachten.

PSA zou dus de hybride ontwikkelingen van GM kunnen gebruiken volgens dit blog. Ach, en 30era kan best een leuk model zijn. :shock:

Daarnaast plaats ik nog wel een paar vraagtekens bij het hele verhaal. Want ja, een HDi is een prachtige motor, maar uitstekend is toch wel een andere betiteling. Laten we het dan maar niet hebben over het THP blok met zijn verspringende distributie en alle problemen die daar bij horen.
Ik weet dat dit heel zwartgallig klink allemaal. Peugeot is echt niet de enige autofabrikant met structurele problemen in zijn ontwerp. VAG, Ford, Seat en andere fabrikanten kampen met gelijksoortige problemen.

Maar ik moet er niet aan denken straks in een Peuvrolet te rijden met een THP blok waarvan de distributieriem iedere 20K vervangen moet worden (of erger, het motorblok) voorzien van een GM aandrijflijn. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 16:15:12 

Ach, we laten het maar op ons afkomen, toch? :mrgreen:
Misschien is de samenwerking ook wel gewoon zoals BMW en PSA doen/ hebben gedaan.
Zij hebben dat THP blok gemaakt en volgens mij zijn ze nu met een driecilinder bezig? :|
Op zich is daar niks mee, zolang de modellen maar niet hetzelfde worden, maar gewoon samenwerking op technisch gebied zou misschien wel goed zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 17:17:50 

De 307 kunnen ze niet meer verpesten. Dus wat hebben wij hier mee te maken? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 maart 2012 - 17:47:51 

Ooit zal er een opvolger moeten komen voor de 307, afscheid zal zwaar zijn. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]